Nettemor skriver:
Jeg også lidt forvirret af den med den samme mand
Men tror jeg forstår nu..
Altså jeg tror ikke at fordi der kommer en mere så vil der blive større afstand mellem de store og de små. den yngste nu vil jo stadig blive set på som den lille. Og vil jo ikke kunne være med på alt som de store. Men som det er nu så har den yngste jo en slags enebarn status
Puha - godt i forstår. Kan godt se jeg har et skrevet det lidt rodet.
Det er jo det, vi har tænkt på - altså det med enebarn status.
Men den blev jo så vendt helt på hovedet i forhold til tanken om det med den samlede børneflok (ved at nøjes med 3, hvor det vil virke mere naturligt at tage yngstebarnet med) , og så ligesom at knækkes flokken over i 2, ved at skabe 2 kuld...
Altså tanken om, at man i stedet for at 'give' den yngste en tæt søskende, fragter 2 større, tætte søskende i stedet...
Og så er der selvfølgelig min egen bekymring - nu er de 3 vi har jo samme køn - hvad pokker gør vi, hvis der skulle komme en af det andet køn?
Ved jo godt, at man ikke kan forvente, de skal være bedste venner - at de store har det sådan, er jo en positiv overraskelse for mig (er selv en af en flok på 3) - og vil jo så gerne give min yngste samme muligheder..
Og ja, så ønsker jeg selvfølgelig også en mere - føler ligesom ikke, jeg er helt færdig. Det skal ikke forstås på den måde, at søskende tanken er den eneste grund til at overveje en mere - men blot en del af det. Samtidig mener jeg også, at man skal tage mest hensyn til dem, der allerede er, end een, der måske skal komme..
Suk, det blev lidt langt, beklager...