Problem med katten hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.768 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

mpr

Har brug for gode råd til hvordan man får ens kat til at holde op med at kradse på alle døre og vinduer...

Han gør det over alt, dørene ind til værelserne, ud til altanen og ud til gangen plus på soveværelses vinduet. Og vi skal have fundet en måde at stoppe ham på for han afbryder min søvn flere gange om natten HVER nat. Og ikke nok med det så sætter han jo også klør på glasset når han kradser på vinduerne . Det er et problem der bare har taget til med tiden og ved virkelig ikke mine levende råd hvad vi skal gøre.. Vi har så vidt muligt alle døre åbne så vi slipper for at han kradser på dem, men kærestens piges værelse kan vi ikke have åbent for han må ikke være der når hun er der, og så kan han finde på at prøve at spise bamser og små ting derinde, så den dør skal han bare lære ikke at kradse på...Men det er ved at blive et rigtig træls problem og gør hvad jeg kan for at aktivere ham og har ham ude og gå i snor engang imellem så han kan få snuset rundt.

Hjælp har virkelig brug for det

At sprøjte med vand har ikke hjulpet for kan ikke nå ud til ham før han er stoppet og løbet væk... men så snart jeg har lagt mig igen eller sidder stille inde i stuen så er han igang igen ._.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

come2

Chel1992 skriver:

Har brug for gode råd til hvordan man får ens kat til at holde op med at kradse på alle døre og vinduer...

Han gør det over alt, dørene ind til værelserne, ud til altanen og ud til gangen plus på soveværelses vinduet. Og vi skal have fundet en måde at stoppe ham på for han afbryder min søvn flere gange om natten HVER nat. Og ikke nok med det så sætter han jo også klør på glasset når han kradser på vinduerne . Det er et problem der bare har taget til med tiden og ved virkelig ikke mine levende råd hvad vi skal gøre.. Vi har så vidt muligt alle døre åbne så vi slipper for at han kradser på dem, men kærestens piges værelse kan vi ikke have åbent for han må ikke være der når hun er der, og så kan han finde på at prøve at spise bamser og små ting derinde, så den dør skal han bare lære ikke at kradse på...Men det er ved at blive et rigtig træls problem og gør hvad jeg kan for at aktivere ham og har ham ude og gå i snor engang imellem så han kan få snuset rundt.

Hjælp har virkelig brug for det

At sprøjte med vand har ikke hjulpet for kan ikke nå ud til ham før han er stoppet og løbet væk... men så snart jeg har lagt mig igen eller sidder stille inde i stuen så er han igang igen ._.

jeg tænker stress. :0( ville vende problemet med dyrlægen

Anmeld

20. oktober 2012

mpr

come2 skriver:

jeg tænker stress. :0( ville vende problemet med dyrlægen

Stress?

Anmeld

20. oktober 2012

come2

Chel1992 skriver:

Stress?

Jeg mener absolut en kat der er stresset, kan have den adfærd du beskriver. Men det er bare et bud :0)

Anmeld

20. oktober 2012

mpr

come2 skriver:

Jeg mener absolut en kat der er stresset, kan have den adfærd du beskriver. Men det er bare et bud :0)

Puha godt han skal til dyrelæge på fredag så må jeg da lige høre :/ håber ikke min lille basse har det men tak for dit bud

Anmeld

20. oktober 2012

MortilElias2010

Jeg tror på at når først en kat har duftet til og har oplevet at være udenfor, selvom det i største grad er en indekat (som det lyder til jeres er) så vil den forsøge at finde vejen ud. 

Havde den været indekat hele tiden så tror jeg ikke I ville have problemet. 

Har oplevet det med adskillige katte, ikke kun mine egne. Men måske savner den en ven? 

Se hvad dyrlægen giver af gode råd. 

Anmeld

20. oktober 2012

mpr

MortilElias2010 skriver:

Jeg tror på at når først en kat har duftet til og har oplevet at være udenfor, selvom det i største grad er en indekat (som det lyder til jeres er) så vil den forsøge at finde vejen ud. 

Havde den været indekat hele tiden så tror jeg ikke I ville have problemet. 

Har oplevet det med adskillige katte, ikke kun mine egne. Men måske savner den en ven? 

Se hvad dyrlægen giver af gode råd. 

Vi havde også problemet med at han kradsede på dørene inde i lejligheden da jeg fik ham for et år siden og der havde han altid været indekat

Måske han savner en ven.. Det gør ondt i hjertet hvis det er det, for kan ikke give ham nogen at lege med før vi har fundet et nyt sted at bo

Ja ser lige hvad dyrelægen siger selvom kæresten mener jeg bare er pyller :/ men nu må jeg se..

Anmeld

21. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tænker på om I har et kradsetræ til ham? måske han bare har kløer der vokser hurtigt?... Vores ene hankat da jeg var barn havde behov for der ALTID var noget han kunne bruge sine kløer på ellers begyndte det også at gå udover møbler og døre osv... dyrlægen sagde det var fordi kløerne voksede hurtigt...

Anmeld

21. oktober 2012

DKTiha

Er han kasteratet ?? For kan godt være at alderen og nu passer overens med at han vil prøve noget mere spændende. Køb et godt kradsetræ til ham, smør med balterian dråber - eller find katteurt .. også ja lad vær og luft ham for har de prøvet at være ude en gang så vil de hellere end gerne igen

Anmeld

21. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har også en tosset lille dør/ skabslåge kredser, der både har en legekamarat, kredsebredte i massevis og som er kastreret. Han er nu snart 10 år og har altid gjort det, så ka desvære ik gi dig nogle gode råd, andet end at jage ham væk når han gør det. Vores kat er så, også så dygtig, at han ka åbne døre.. Han hoppe op og hænger sig på håndtaget med forpoternene, mens han sparker fra med bagpoterne. Det betyder at vi ind i mellem, har en kat der står og kredser på døren, for bagefter hopper op på håndtaget. Det ka godt være lidt træls!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.