Magtkampen forsætter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ja, magtkampen imellem farmor/farfar (svigermor og svigerfar) og jeg forsætter

I dag handler den så om, at jeg spørger (på sms), om vi kan spise middag sammen kl 17.30, da vi skal ud og rejse imorgen, og jeg gerne vil have vores datter i bad, inden hun skal sove..

Får så en sms tilbage: 17.30-18.00!!

Skriver så tilbage: "ok, så tager vi bare hjem lige efter "

Der går så lidt over 2 timer, og får dette svar tilbage: "kan du så ikke bare putte hende i bad efter middagslur"

Mit svar: "Nej, hun kommer bare i bad inden sengetid "

Der går 1 time, og så skriver svigermor: "vi kan også bare droppe at spise sammen, vist det bliver for stresset og presset for Jer, det er ok med os. Klapvognen er færdig.

Jeg skriver tilbage: "Der er alt okay? Vi vil gerne spise med Jer - det er så længde siden "

Svar tilbage: "Ja ja, det var mere jer jeg tænkte på.

Jeg skriver tilbage: "Det behøver du ikke, for vi vil så gerne spise med Jer, for det er jo så længe siden .

Og nu må vi se hvad de svare - eller om de svare (ved at svigerfar følger med i sms'erne)

Grunden til vi sms'er og ikke ringer, er at min svigermor vil helst ikke tale i telefon..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Miss Church

Jeg forstår ikke problemet  For mig lyder det som en almindelig sms-samtale? 

Anmeld

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg forstår ikke problemet  For mig lyder det som en almindelig sms-samtale? 

Fik vist heller ikke forklaret det helt odentlig - for fik også en sms om at vores datter ikke skulle styre vores liv, og hun skulle indrette sig efter os voksne.. Så måtte hun bare senere i seng i dag (selvom vi skal op kl. 6 imorgen tidlig)..

Anmeld

20. oktober 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

I dag handler den så om, at jeg spørger (på sms), om vi kan spise middag sammen kl 17.30, da vi skal ud og rejse imorgen, og jeg gerne vil have vores datter i bad, inden hun skal sove..

Der går så lidt over 2 timer, og får dette svar tilbage: "kan du så ikke bare putte hende i bad efter middagslur"

Der går 1 time, og så skriver svigermor: "vi kan også bare droppe at spise sammen, vist det bliver for stresset og presset for Jer, det er ok med os. Klapvognen er færdig.

Jeg skriver tilbage: "Der er alt okay? Vi vil gerne spise med Jer - det er så længde siden "

Jeg skriver tilbage: "Det behøver du ikke, for vi vil så gerne spise med Jer, for det er jo så længe siden .

Og nu må vi se hvad de svare - eller om de svare (ved at svigerfar følger med i sms'erne)

Grunden til vi sms'er og ikke ringer, er at min svigermor vil helst ikke tale i telefon..

Ser ikke dett helt store problem?

Hvornår tager i hen til dem? For hvis det er tiden sammen, kan i jo tage hen til dem 1-2 timer før i skal spise, så i ikke bare kommer for at spise og så tager hjem igen..

I kan også komme lillefisen i bad over hos dem og putte hende i nattøjet, så er hun klar til putning når i kommer hjem... Det gør vi ofte når vi spiser hos svigermekanikken, hvis badet falder den dag vi skal ud og spise hos dem..

De dage hvor vi også skal have Alberte i seng til nogen lunde tid, tager vi gerne afsted nogle timer før aftensmaden...

Anmeld

20. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Fik vist heller ikke forklaret det helt odentlig - for fik også en sms om at vores datter ikke skulle styre vores liv, og hun skulle indrette sig efter os voksne.. Så måtte hun bare senere i seng i dag (selvom vi skal op kl. 6 imorgen tidlig)..

Ja okay. Det er jo en rimelig interessant information

Det er noget rod, når andre ikke er enige med ens børneopdragelse. Men det er jo alligevel jer, som har det sidste ord. Så kan andres meninger egentlig være lige meget. 

Anmeld

20. oktober 2012

Miss Church

FamilenStorm skriver:

Hvornår tager i hen til dem? For hvis det er tiden sammen, kan i jo tage hen til dem 1-2 timer før i skal spise, så i ikke bare kommer for at spise og så tager hjem igen..

I kan også komme lillefisen i bad over hos dem og putte hende i nattøjet, så er hun klar til putning når i kommer hjem... Det gør vi ofte når vi spiser hos svigermekanikken, hvis badet falder den dag vi skal ud og spise hos dem..

De dage hvor vi også skal have Alberte i seng til nogen lunde tid, tager vi gerne afsted nogle timer før aftensmaden...

Lige min tanke 

Anmeld

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Planen har hele tiden været at vi skal være hos dem kl. 15.30 (de er så bange for ikke at nå at se vores datter inden vi tager på ferie - har de selv sagt)

Der bad virker ikke - de har håndværker  ellers havde det været en god ide..

Anmeld

20. oktober 2012

K&S

Anonym skriver:

Hvad er grunden til at jeres datter ikke kan komme i bad, inden I tager afsted? 

Det vil jo gøre aftenen mindre stresset 

Anmeld

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvad er grunden til at jeres datter ikke kan komme i bad, inden I tager afsted? 

Det vil jo gøre aftenen mindre stresset 

Fordi hun bliver så træt når hun har været i bad, og vist vi så skal videre, bliver aften et helved.. Det er et slags putningsritual.. Sp'eren har også anbefalet at vente til om aften med bad.. Plus vores datter sover nu til kl. 14.30 og så skal i bad, og være der kl. 15.30 som vi har lovet dem, bliver det lige så stress.. Og de forventer vi er der kl. 15.30!! Kender dem

Anmeld

20. oktober 2012

Nessie

Synes nu ikke det lyder som den store magtkamp, men jeg ville nok bare putte den lille i bad inden vi tog afsted, så var det da overstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.