Tilmelding til kandidaten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tillykke med at du fik de fag du ville. 

Jeg læser jo også jura, men på Syddansk Universitet i Odense. Her er vi ikke så mange jura studerende, så der er en del færre fag at vælge mellem (Ca. 20 pr.semester) men til gengæld får man altid de fag, man gerne vil have.
Jeg læste min bachelor i KBH, og der bruger de samme system med anciennitet.

Jeg har også lige tilmeldt mig fag til næste semester, jeg skal have forbrugerret, og så skal jeg skrive speciale. Det bliver skønt at få overstået eksamenerne de næste uger, så mangler jeg kun et halvt år, og så er det slut!

Jeg havde skatteret sidste semester, synes godt nok det var tungt, men det var obligatorisk, ligesom hos jer, så der var ingen vej udenom.
Held og lykke med det hele, jeg synes det har været SÅ meget federe at læse på kandidaten end bacheloren.

Kram Line.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
DK skriver:

Nå. Jamen jeg havde så tilmeldt mig 3 fag på kandidat udd. som jeg starter på til efteråret, hvis alt går godt Jeg havde tilmeldt mig Skatteret 1, dødsboskifteret og arbejdsret. Jeg kan så se på min tilmelding at jeg IKKE har fået arbejdsret. Det er fordi jeg ikke har nogen anciennitet (man får 10 point for hver bestået fag i kandidaten, og da jeg først starter nu har jeg jo 0 point.), og der er derfor andre der har mere anciennitet end jeg, der har fået alle pladserne på holdet. TRÆLS.

Så tilmelder jeg mig i 2. runde transportret i stedet. Der går en uge, og det viser sig så at jeg heller ikke har fået transportret, da der ikke har været nok tilmeldte til at oprette holdet. Jeg er VILDT skuftet. Skal jeg så bare have to fag her i efteråret, og så 4 hold et andet semester, hvor det så vil blive VILDT presset. Der går en dag, og jeg modtager så en mail, hvori der står jeg jeg nu frit kan vælge mellem ALLE hold.

Så jeg ringer til det nummer fra mailen, og ja, nu kan jeg så vælge arbejdsret (igen) men også så blive tilmeldt det, da jeg ikke kunne få det jeg ville have i 2. runde. Dvs. at jeg med god sandsynlighed er sprunget over andre med bedre anciennitet end mig, som ikke har fået det, fordi de var så "uheldige" at få det de har valgt i 2. runde, og jeg er så super heldig helt tilfældigt, at det hold jeg havde valgt ikke blev oprettet, og jeg derfor kan vælge frit på alle hylder.

Det er naturligvis super skønt, men også bare et helt vildt mærkeligt system, at man så frem over skal håbe man ikke får det man vil i 2. runde, så man igen kan vælge det man gerne ville have haft i 1. runde.

Nå, bare lige lidt skrubler over Århus Universitets meget mærkelige procedurer.

Du skal endelig ikke gruble for meget over uni - det har givet mig og min læsegruppe hovedpine MANGE gange.  Men dejligt du fik din vilje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.