Begge piger af mine har en sparegris med alle deres småpenge. Den tæller hver gang vi fylder penge i og vi afventer spændt hver gang den runder et hjørne feks 100 kr.
Ifølge den lilles sparegris skulle der være 211,50 kr i. Idag tæller jeg dem fordi vi vil tage i fætter br. Der mangler over 100 kr.
Igår havde de en legekammerat på besøg. Da hun gik bøjede hun sig ned og en masse småpenge faldt ud, heriblandt 20ére og 10ére. Jeg spurgte hende hvorfra de penge kom fra og hun kigger på mig og siger at det var fra en fødselsdag sidste lørdag.
Idag snakker jeg så med pigerne om det. Jeg spørger hvordan i alverden at det kan være der er forsvundet så mange penge. Den store fortæller så, at legekammeraten sagde, at hun ville tage fra den lilles sparegris. Min den store siger, at det sagde hun, at hun ikke måtte men legekammeraten hældte dem ud på gulvet. Den store ser ikke, at der forsvinder nogle. Hun siger, at de puttede dem tilbage.
Hvad ville I gøre?
Jeg har ikke grebet hende i at stjæle men der er mange indicier så jeg er rimelig sikker på at hun er synderen. De har ikke haft andre legekammerater på besøg siden vi sidste talte dem.
Anmeld