Dilemma med legekammerat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Anonym trådstarter

Begge piger af mine har en sparegris med alle deres småpenge. Den tæller hver gang vi fylder penge i og vi afventer spændt hver gang den runder et hjørne feks 100 kr.

Ifølge den lilles sparegris skulle der være 211,50 kr i. Idag tæller jeg dem fordi vi vil tage i fætter br. Der mangler over 100 kr.

Igår havde de en legekammerat på besøg. Da hun gik bøjede hun sig ned og en masse småpenge faldt ud, heriblandt 20ére og 10ére. Jeg spurgte hende hvorfra de penge kom fra og hun kigger på mig og siger at det var fra en fødselsdag sidste lørdag.

Idag snakker jeg så med pigerne om det. Jeg spørger hvordan i alverden at det kan være der er forsvundet så mange penge. Den store fortæller så, at legekammeraten sagde, at hun ville tage fra den lilles sparegris. Min den store siger, at det sagde hun, at hun ikke måtte men legekammeraten hældte dem ud på gulvet. Den store ser ikke, at der forsvinder nogle. Hun siger, at de puttede dem tilbage.

Hvad ville I gøre?

Jeg har ikke grebet hende i at stjæle men der er mange indicier så jeg er rimelig sikker på at hun er synderen. De har ikke haft andre legekammerater på besøg siden vi sidste talte dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

pastry26

Bom bom. Kan du ikke ringe til pigens forældre og forklare dem situationen stille og roligt, bare forklare at de legede en leg og at deres datter har misforstået noget og er kommet til at tage pengene med hjem.. 

De ved jo også om de har givet deres pige penge eller ej, og 100 kr er jo mange penge for en lille pige (nu ved jeg ikke hvor gammel hun er) Det tror jeg de fleste mennesker kan forstå. 

Anmeld

18. oktober 2012

TeamRocket

Ring og fortæl forældrene om det? Men er du sikker på dine egne børn ikke bare har brugt dem på slik? Da jeg og min søster var lille havde vi en fælles gris, og min søster tog altid penge fra den og vidste jo selfølgelig ikke hvor de var blevet af når min mor undrende sig over beløbet altid faldt.

Anmeld

18. oktober 2012

FruK

Jeg ved ikke, hvordan jeg ville gribe det an - måske selv lægge den hundrede krone i denne gang, nu du ikke er 200% sikker på, at hun har taget dem.

Jeg har altid haft min søns sparegris stående i et skab i stuen, ikke på hans værelse - af samme grund. Børn kan hurtigt blive fristet, og jeg ville gerne undgå sådan en situation.

Anmeld

18. oktober 2012

An&Jo

jeg ville nok bare smide de 100kr i sparegrisen denne gang, og så sætte dem væk et sted hvor ungerne ikke kan få fat i dem..

Her står vores grise altid så vi kan se dem, og dermed sikre os at der ikke sker noget med dem..

At ringe til forældrene vil ikke være nogen god ide, for hvis nu det ikke er det her barn der har taget pengene, så anklager du uden grund, og tænk hvis det var dig der fik sådan et opkald uden dit barn havde gjort noget??

Anmeld

18. oktober 2012

spj

Jeg synes også det er lidt farligt at ringe til forældrene, når nu du ikke har set om det er de penge hun har taget.
Tror du ikke at hendes forældre ville lægge mærke til hvis hun havde 100 kr som de ikke har givet hende og så snakke med ende om det? Jeg ville i hvert fald undre mig hvis min datter rendte rundt med nogle penge jeg ikke kendte til.
Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men synes også det er lidt mærkeligt at hun render rundt med så mange penge. (det er jo mange penge for børn)

Kan sagtens forstå du har lyst til at ringe til hendes forældre, for hvis det er din datters penge skal hun selvfølgelig have af vide at det ikke er ok at tage penge fra andre. Men hvis det er hendes egne penge risikerer du bare, at din datter mistet en veninde og andre måske ikke vil sende deres børn hjem til jer.

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Ring og fortæl forældrene om det? Men er du sikker på dine egne børn ikke bare har brugt dem på slik? Da jeg og min søster var lille havde vi en fælles gris, og min søster tog altid penge fra den og vidste jo selfølgelig ikke hvor de var blevet af når min mor undrende sig over beløbet altid faldt.

Det er jeg sikker på. Der ligger ingen slik-butik i nærheden og de ved ikke, at de evt. skulle kunne det.

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg ved ikke, hvordan jeg ville gribe det an - måske selv lægge den hundrede krone i denne gang, nu du ikke er 200% sikker på, at hun har taget dem.

Jeg har altid haft min søns sparegris stående i et skab i stuen, ikke på hans værelse - af samme grund. Børn kan hurtigt blive fristet, og jeg ville gerne undgå sådan en situation.

Det har vi også gjort og taget sparegrisene fra dem og stillet dem væk. 

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

spj skriver:

Jeg synes også det er lidt farligt at ringe til forældrene, når nu du ikke har set om det er de penge hun har taget.
Tror du ikke at hendes forældre ville lægge mærke til hvis hun havde 100 kr som de ikke har givet hende og så snakke med ende om det? Jeg ville i hvert fald undre mig hvis min datter rendte rundt med nogle penge jeg ikke kendte til.
Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men synes også det er lidt mærkeligt at hun render rundt med så mange penge. (det er jo mange penge for børn)

Kan sagtens forstå du har lyst til at ringe til hendes forældre, for hvis det er din datters penge skal hun selvfølgelig have af vide at det ikke er ok at tage penge fra andre. Men hvis det er hendes egne penge risikerer du bare, at din datter mistet en veninde og andre måske ikke vil sende deres børn hjem til jer.

Nej hun kommer desværre fra et hjem hvor øl fylder rigtig meget i hverdagen. Tror ikke, at de ville opdage hvis hun en dag havde penge.

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres indput. Tror ikke rigtig at jeg var ude i, at vi skulle ringe til forældrene. Netop fordi jeg ikke greb hende i akten. Synes det er svært. For jeg ved at mine egne unger ikke har pillet ved dem. Den lille blev meget ulykkelig ved at halvdelen af hendes penge var væk. Den store kunne aldrig finde på, at tage penge fra lillesøster. Hun ville til gengæld "snyde" sig til dem ved at bytte de små til de store

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.