hun vil ikke have dyne på om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Mother-love

hej piger.
ja isabella 17 mdr vil ikke have dyne på. så snart vi giver hende den på vågner hun og sparker den af.
hun har ikke sovet med dyne siden hun var helt lille. men nu hvor det er ved at blive ret koldt synes jeg det er lidt et problem. vi er begyndt at give hende uld dragt eller langærmet body samt uld bokser på. for at hun kan holde varmen..

vi har prøvet med sovepose også.. og hun vågner bare 40 gange om natten fordi hun får vredet den så hun ikke ligger godt og så kan hun få det for varmt fordi den er snoet stramt om hende...

hvad gør i? vi har meget varme på på hendes værelse men det er som om det ikke er nok. hun er hæs og meget snottet om morgenen når hun vågner...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Mettefpigen

Det er det samme her... Vi har tændt for varmen og givet ham boddy og heldragt på :-) og det virker fint :-)

Anmeld

18. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida sparker også dynen af. Herhjemme har hun varme på, på hendes værelse og så sover hun med kortærmet body, strømpebukser og natdragt UDEN fødder i.

Dropper jeg strømpebukserne er hun iskold når hun vågner

Anmeld

18. oktober 2012

NessaXenia

Vanessa 17 mdr har aldrig villet have dynen blive på når hun sover, da hun var lille sidste vinter sov hun i voksi men nu gider hun bestemt ikke og har derfor uld body og uld leggins med fødder på..
Når det bliver vinter får hun nok en hollys heldragt udover hvis det er nødvendigt..
Går altid ind til hende og giver hende dynen på igen inden jeg går i seng...
Men hun sparker den af...

Anmeld

18. oktober 2012

Snartmortil3

Samme problem her. Varme på, også noget dejligt varmt tøj Kan heller ikke putte min søn i sovepose, han vrider sig rundt og kan slet ikke sove..

Anmeld

18. oktober 2012

Mother-love

Nå så er det ikke kun isabella der gør det. Men kan læse i gør det samme med tøj som vi gør det er da altidnoget

Anmeld

18. oktober 2012

ledermus

Har samme problem med Oliver han sparker dynen af og ligger sig på den så jeg kan ikke engang give ham den på senere...Så han får natdragt på enten med fødder eller strømper hvis den er uden fødder og så har jeg et lille fleecetæppe jeg ligger over ham men sjældent han beholder det på

Anmeld

18. oktober 2012

MyLittleBaby

michelledam skriver:

hej piger.
ja isabella 17 mdr vil ikke have dyne på. så snart vi giver hende den på vågner hun og sparker den af.
hun har ikke sovet med dyne siden hun var helt lille. men nu hvor det er ved at blive ret koldt synes jeg det er lidt et problem. vi er begyndt at give hende uld dragt eller langærmet body samt uld bokser på. for at hun kan holde varmen..

vi har prøvet med sovepose også.. og hun vågner bare 40 gange om natten fordi hun får vredet den så hun ikke ligger godt og så kan hun få det for varmt fordi den er snoet stramt om hende...

hvad gør i? vi har meget varme på på hendes værelse men det er som om det ikke er nok. hun er hæs og meget snottet om morgenen når hun vågner...

Min pige på 3 har ikke sovet med dyne siden hun lærte at sparke den væk. Hun sover i kort ærmet body og med strømper på. Hvis jeg giver hende andet på så ligger hun kun i ble når jeg senere kommer ind og kigger til hende, og det er klart for koldt.

Så body, sokker og tændt radiator så fungerer det for hende 

Anmeld

18. oktober 2012

Gardenia

michelledam skriver:

hej piger.

Hvordan er jeres indeklima? Jeg spørger fordi vi selv bor i et lejlighedskompleks hvor der er skimmel i 2 ydermure og vi er ved at være helt sikre på det er derfor vores dreng er snottet fra slutningen af august til starten af maj.
Han er et meget varmt barn så sparker selv dynen af, han har natdragt på med fusser i, men alle jeg har snakket med siger at sålænge der er højest 18 grader i et rum vi sover i bliver vi ikke syge, så er det ikke derfor.
Skimlen fandt vi så ud af for ganske kort tid siden og er nu igang med at flytte..

Det behøver ikke være skimmel hos jer, det kan være et gulvtæppe med for mange støvmider i, mere udluftning hvis vinduerne ikke er placeret så der kan komme godt sus i rummet de der 3 gange om dagen og rigtigt mange andre ting. Måske det var en mulighed?

Anmeld

18. oktober 2012

SussieThyssen

michelledam skriver:

hej piger.

Sørg for at holde en stabil rum temperatur på ca 19-20 grader i hendes soverum, og køb så hel-natdragter med fødder til hende af flonel  eller flece, så kan hun sagtens holde varmen.
De to af mine sov heller ikke med dyne, før de var ret store, men den lå selvfølgelig i sengen, så de selv kunne trække den over sig, hvis de havde lyst.

Mange børn vågner og er "småsnottede" om morgenen, men det har nu intet at gøre med at de fryser. Det skyldes bare at deres små luftveje gennem næsen er smalle og, at slimhinder har det med at hæve lidt når man ligger ned og sover, sådan at slim og snask sætter sig.
Det er noget de vokser fra, efterhånden som luftvejene vokser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.