Update - tandlæge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Fru.Mäes <3

Kitty-Katten skriver:

Det er skide dyrt at få en ved tandlægen. Jeg gik i en sports butik og købte en bideskinne til ishockey :-) kostede 100 kr og den fungere rigtig godt. Efter en måned var jeg stoppet med at skære tænder om natten. Men er ikke alle der stopper desværre. Bruger den stadig hvis jeg er lidt stresset for er der jeg skærer tænder on natten.

Hallo - det var sku da egentlig smart!!

Kan man bare gå i en sportsforretning, og få en som passer i alle munde?!

For der er da forskel på at give 100 kr. og 4500 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

B&J

Fru.Mäes <3 skriver:

Jeg skælder min mand ud for at skære tænder om natten - også ironisk nok!! Gør jeg det sku osse selv 

HIHHIHIHI jaa for det er jo ikke noget man ved.... og din mand må sove godt siden han heller ikke har hørt du skære tænder

Anmeld

16. oktober 2012

Julemusen

Du købet en skinne til voksne ja. Så er der en vejledning du skal følge. Du skal putte den i kogende vand og så ind i munden så den formere sig efter dine tænder. :-)

Anmeld

16. oktober 2012

Fru.Mäes <3

B&J skriver:

HIHHIHIHI jaa for det er jo ikke noget man ved.... og din mand må sove godt siden han heller ikke har hørt du skære tænder

Sagde osse til ham igår "Hører du det ikke?!"

Men det gør han åbenbart ikke 

Anmeld

16. oktober 2012

Jupiter

Som tidligere klinikassistent vil jeg ikke råde dig til at tage den billige og nemme løsning i sådanne tilfælde.

Skinnerne i sportsbutikkerne er ikke tilpasset dit bid, og kan i de værste tilfælde gøre ondt værre.

Den kan tvinge din kæbe til at bide anderledes sammen om natten og give dig et skævt bid, og de smerter og problemer der følger med det...

Derudover har den ikke den samme rigtige funktion, som jo er at få dit bid til at lukke korrekt, og blive der! Dit bid er ligesom en dør der kun kan lukkes rigtigt på ÈN MÅDE, og det tager de billige skinner ikke højde for, og de er sjældent så gode at de lige præcis passer 100 % til ét sæt tænder!

Anmeld

16. oktober 2012

Fru.Mäes <3

Kitty-Katten skriver:

Du købet en skinne til voksne ja. Så er der en vejledning du skal følge. Du skal putte den i kogende vand og så ind i munden så den formere sig efter dine tænder. :-)

Kæft hvor SMART!!

Det vil jeg ud og undersøge!! 

Mer den så SORT  

Er ishockey spillers skinne ikke tit det?!

Anmeld

16. oktober 2012

Fru.Mäes <3

Jupiter skriver:

Som tidligere klinikassistent vil jeg ikke råde dig til at tage den billige og nemme løsning i sådanne tilfælde.

Skinnerne i sportsbutikkerne er ikke tilpasset dit bid, og kan i de værste tilfælde gøre ondt værre.

Den kan tvinge din kæbe til at bide anderledes sammen om natten og give dig et skævt bid, og de smerter og problemer der følger med det...

Derudover har den ikke den samme rigtige funktion, som jo er at få dit bid til at lukke korrekt, og blive der! Dit bid er ligesom en dør der kun kan lukkes rigtigt på ÈN MÅDE, og det tager de billige skinner ikke højde for, og de er sjældent så gode at de lige præcis passer 100 % til ét sæt tænder!

Jah okay - det er jo rigtig nok!!

Men må indrømme at jeg synes det er HUNDE dyrt med sådan en skinne fra tandlægen! 

Men må undersøge det nærmere også se hvad jeg gør..

Anmeld

16. oktober 2012

Jupiter

Fru.Mäes <3 skriver:

Men må indrømme at jeg synes det er HUNDE dyrt med sådan en skinne fra tandlægen! 

Det er dyrt ja, det kan jeg kun give dig ret i.

Der findes nogle tandlæger som laver rateopdeling, så du kan betale lidt ad gangen.

Blandt andet har kæden dinTANDLÆGE en aftale med en bank som man kan søge lån igennem, uden gebyrer og renter.

Anmeld

16. oktober 2012

B&J

Fru.Mäes <3 skriver:

Sagde osse til ham igår "Hører du det ikke?!"

Men det gør han åbenbart ikke 

hihihihihi han sover for godt

Anmeld

16. oktober 2012

Dinna88

Fru.Mäes <3 skriver:

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge den billige løsning, da den jo ikke har det samme formål, som en anden skriver. Du skal tænke på at hopper man over hvor gærdet er lavest, så vil det høje med stor sandsynlighed komme på et andet tidspunkt.

Det vil jo være skidt hvis du skærer tænder nu, og kan klare dette for maks 5.000 kr. (må vi formode, ud fra hvad andre skriver), men at du så vælger den billige løsning der kan medføre så mange andre ting. Jeg kunne bl.a. forestille mig spændinger i hele ansigtet - og det ønsker du ikke, been there, done that. Det er forfærdeligt 

Men du kan jo snakke med din tandlæge om en afdragsordning - eller snakke med din bank om det. Så gør det ikke så ondt jo  Min tandlæge er MEGET fleksibel, måske er din det også?

Nevertheless - held og lykke med det! Jeg håber smerterne går vækv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.