Spørgsmål til dig som har født...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

Deaktiveret profil

Hvornår stopper blødningen/Menustration efter fødsel ? 

Er det normalt med regelmæssig mens efter fødsel så, eller skal kroppen lige finde selv selv igen først ? 

Sidst men ikke mindst, hvilken prævention fortrækker/kan du anbefale efter 8 ugers undersøgelse? Og Hvorfor?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

GitteC78

Jeg fødte 3 marts i år....

Blødningen stoppede mellen 2-3 uger efter fødslen.

Mit mens kom reglmæssigt efter jeg stoppede med at amme. Men tit skal kroppen lige finde ud af sig selv.

Jeg har fået p-piller, men jeg overvejer at droppe det, da jeg til tider får migræne/synsforstyrrelse, som muligvis skylder p-piller. Men aner ikke hvad jeg så skal have.

Anmeld

15. oktober 2012

Svenne

Tillykke med din datter, hun ser skøn ud!

Svar på dine spørgsmål..:

Jeg blødte vidst ikke mere end en uges tid ca..

Jeg fik først menstraution, da min søn var 9 måneder..

Vi brugte kondom indtil jeg stoppede med at amme, da han var 10 mdr. og jeg begyndte på p-piller igen..

Anmeld

15. oktober 2012

HeidiØ

Freyasmor skriver:

Er det normalt med regelmæssig mens efter fødsel så, eller skal kroppen lige finde selv selv igen først ? 

Sidst men ikke mindst, hvilken prævention fortrækker/kan du anbefale efter 8 ugers undersøgelse? Og Hvorfor?? 

Min blødning var helt væk ca 3 uger efter fødslen.

Jeg fik mens regelmæssigt igen 1 mdr efter jeg stoppede med at amme.

Jeg bruger p-piller, men er nødt til at finde noget andet, da jeg lider af migræne 2 første dage i mens og har ofte humørsvingninger. Jeg overvejer hormonspiral, da det var den prævention der tiltalte mig mest..

Anmeld

15. oktober 2012

naomi

Freyasmor skriver:

Hos mig stoppede den efter ca 2 uger

Jeg fik regelmæssig mens herefter

Jeg røg på minipiller, da kondom bare ikke er sagen for os.

Jeg røg på minipiller, da kondom bare ikke er sagen for os

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

GitteC78 skriver:

Jeg fødte 3 marts i år....

Blødningen stoppede mellen 2-3 uger efter fødslen.

Mit mens kom reglmæssigt efter jeg stoppede med at amme. Men tit skal kroppen lige finde ud af sig selv.

Jeg har fået p-piller, men jeg overvejer at droppe det, da jeg til tider får migræne/synsforstyrrelse, som muligvis skylder p-piller. Men aner ikke hvad jeg så skal have.

Tak for dit svar.. :-) 

Ja der har været meget med de p piller, og hvilke negative ting det kan medføre. Jeg selv har aldrig haft problemer med dem..  

Okay. 2-3 uger, så heldigvis er der forhåbentlig snart en ende på det blødning..

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

naomi skriver:

Jeg røg på minipiller, da kondom bare ikke er sagen for os

Tak for dine svar.. 

Kondom er bestemt hellere ikke lykken her hos os, men det må vi nøjes med indtil jeg kan få noget andet.. :-) 

Minipiller er ikke helt noget for mig, det med at tage dem præcist samme tid osv, det kan jeg slet ikke overskue.. Hehe..

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

HeidiØ skriver:

Min blødning var helt væk ca 3 uger efter fødslen.

Jeg fik mens regelmæssigt igen 1 mdr efter jeg stoppede med at amme.

Jeg bruger p-piller, men er nødt til at finde noget andet, da jeg lider af migræne 2 første dage i mens og har ofte humørsvingninger. Jeg overvejer hormonspiral, da det var den prævention der tiltalte mig mest..

Tak for svar, til dig også.. :-) 

Ja okay, jeg har aldrig selv oplevet problemer med p piller, inden jeg blev gravid havde jeg haft dem i ca 6 år, hvor jeg de sidste 2 af årene måtte skifte til p piller uden for meget hormon i, da mine bryster blev ved med at vokse, hvilket jeg ikke ønskede. 

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

Svenne skriver:

Tillykke med din datter, hun ser skøn ud!

Svar på dine spørgsmål..:

Jeg blødte vidst ikke mere end en uges tid ca..

Jeg fik først menstraution, da min søn var 9 måneder..

Vi brugte kondom indtil jeg stoppede med at amme, da han var 10 mdr. og jeg begyndte på p-piller igen..

Tusind tak skal du have - Hvor er du sød... 

Okay.. :-) Ja tror også p piller er det jeg vælger igen, men ville bare gerne høre andre folks mening omkring det. 

Anmeld

15. oktober 2012

GitteC78

Freyasmor skriver:

Tak for dit svar.. :-) 

Ja der har været meget med de p piller, og hvilke negative ting det kan medføre. Jeg selv har aldrig haft problemer med dem..  

Okay. 2-3 uger, så heldigvis er der forhåbentlig snart en ende på det blødning..

Det var så lidt

Og stort tillykke med den lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.