Motion efter akut kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

Deaktiveret profil

Hej piger. 

For 15 dage siden fik jeg Akut kejsersnit, mit sår heler fint og der har intet været, udover de smerter der selvfølgelig fulgte med det..

Jeg føler selv at jeg lige nu er på toppen igen, jeg går dagligt ture uden skavanker og har derfor meldt mig ind i fitness world idag over nettet..  

Mit spørgsmål, er til de af jer der har fået aks, eller ved noget omkring det og motion? - Må jeg dyrke motion, altså løb, cykling og styrketræning? - Skal jeg bare lytte efter min krop, eller er der "regler" for hvad man må?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

JS<3

Jeg fik afvide at jeg ikke måtte bære på noget over ti kilo og skulle forholde mig nogen lunde i ro seks uger efter kejsersnit.

Den første uge må jeg stort set kun bære på baby så såret heler hurtigt (:

Hvor længe gik der før din ømhed i aret forsvant?

Anmeld

15. oktober 2012

LR85

Vent de 8 uger. 

Om det er PKS eller AKS er det samme. 

pas på dig selv, det andet kan give virkelig bagslag

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

JS<3 skriver:

Jeg fik afvide at jeg ikke måtte bære på noget over ti kilo og skulle forholde mig nogen lunde i ro seks uger efter kejsersnit.

Den første uge må jeg stort set kun bære på baby så såret heler hurtigt (:

Hvor længe gik der før din ømhed i aret forsvant?

Okay. Ja jeg har fået afvide jeg ikke må støvsuge eller løfte mere end lillepigen i 5 uger, MEN jeg føler selv jeg har det fint nok..

Der gik ca en uge før ømheden var væk.... 

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

LR85 skriver:

Vent de 8 uger. 

Om det er PKS eller AKS er det samme. 

pas på dig selv, det andet kan give virkelig bagslag

Ehm... Ja det er nok det bedste.. 8 uger er bare rigtig lang tid.. 

Anmeld

15. oktober 2012

TrineMine86

Freyasmor skriver:

Hej piger. 

For 15 dage siden fik jeg Akut kejsersnit, mit sår heler fint og der har intet været, udover de smerter der selvfølgelig fulgte med det..

Jeg føler selv at jeg lige nu er på toppen igen, jeg går dagligt ture uden skavanker og har derfor meldt mig ind i fitness world idag over nettet..  

Mit spørgsmål, er til de af jer der har fået aks, eller ved noget omkring det og motion? - Må jeg dyrke motion, altså løb, cykling og styrketræning? - Skal jeg bare lytte efter min krop, eller er der "regler" for hvad man må?

jeg fik at vide at jeg de første 8 uger ikke måtte løfte andet end hvad der svarede til vægten på min søn, jeg måtte ikke engang løfte ham når han sad i autostolen..

ca 14 dage efter ks løftede jeg på en dreng der var ca 6-7 måneder gammel, og bare ved det løft sprang der lidt af arret op og jeg måtte ind på sygehuset og stripses lidt sammen..

mit råd--- Vent de 8 uger til du har været ved tjek ved lægen  jeg løb første gang præcis da der var gået 8 uger og det gik super godt..

Anmeld

15. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Freyasmor skriver:

Hej piger. 

Jeg fik at vide, at de første fire uger, måtte jeg ikke bære noget tungere end babyen, og derefter skulle jeg lytte til min krop, dvs at så snart det gør det mindste ondt, skal du stoppe, ellers kan det blive meget værre.

Hvis jeg var dig ville jeg vente en måned med at begynde til fitness - din krop har brug for at komme ovenpå operationen

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

TrineMine86 skriver:

jeg fik at vide at jeg de første 8 uger ikke måtte løfte andet end hvad der svarede til vægten på min søn, jeg måtte ikke engang løfte ham når han sad i autostolen..

ca 14 dage efter ks løftede jeg på en dreng der var ca 6-7 måneder gammel, og bare ved det løft sprang der lidt af arret op og jeg måtte ind på sygehuset og stripses lidt sammen..

mit råd--- Vent de 8 uger til du har været ved tjek ved lægen  jeg løb første gang præcis da der var gået 8 uger og det gik super godt..

Puha.. Det lyder voldsomt! - Det vil jeg da helst undgå..  

Tror måske jeg er nødtil at vente de 8 uger så, meldte mig bare ind i fitness idag, da det var sidste dag de kørte med halv pris tilbud, så det blev jeg nød til.. Så sparede jeg de penge.. 

Men må nok nøjes med gåture med barnevognen lidt endnu.. 

Anmeld

15. oktober 2012

Deaktiveret profil

PT skriver:

Jeg fik at vide, at de første fire uger, måtte jeg ikke bære noget tungere end babyen, og derefter skulle jeg lytte til min krop, dvs at så snart det gør det mindste ondt, skal du stoppe, ellers kan det blive meget værre.

Hvis jeg var dig ville jeg vente en måned med at begynde til fitness - din krop har brug for at komme ovenpå operationen

Tak for svaret..

Ja, jeg må nok hellere vente en måneds tid endnu..

Anmeld

15. oktober 2012

Mother-love

Du må ikke dyrke hård motion før efter 6-8 uger. Jeg følte mig også hurtigt på toppen men måtte ikke før. Du må gå ture hvillet er rigtig godt for arret. Men andet må du helst ikke før de der 6-8 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.