Testes for pco ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

stm2812

simone_jacobsen skriver:

Jeg har selv PCO så tænker da, at jeg lige vil komme med lidt af min historie - og erfaring.
Lægen tjekker ikke om du har PCO, men du bliver sendt videre til sygehuset, eller andet sted, hvor de kan tage diverse blod prøver - tror jeg fik fyldt 13 glas i sin tid. Det der er vigtig, som mon læge ikke informerede mig om, er at man ikke må være på p-piller eller anden form for hormon påvirkelig stoffer. Efter mine blodprøver var taget blev jeg henvist til en gynækolog som have modtaget svarende. Jeg fik foretaget en underlivs undersøgelse hvor han sammenholdt med mine blodprøver kunne fastslå at jeg havde PCO.

Hvorfor man har PCO er forskelligt og følgerne af dette er også forskelligt. Men det er noget man altid har haft og aldrig slipper af med igen. Det er ikke umiddelbart en sygdom og langt de fleste vil aldrig opleve at de har det.

Men spørg din læge, sig at du gerne vil have det undersøgt og tag den der fra.

Håber det kunne bruges

Tusind tak for svar og det kunne det i hvert fald.

Fandt du ud af det da I forsøgte at blive gravide? eller pga symptomer ?

Blev du gravid ved 'bare' at følge de forskellige råd mht. kost og motion, eller måtte lægen hjælpe dig yderligere?

Det jeg er mest nervøs for, er netop at vi bare ikke kan få et til barn uden hjælp. Og nu hvor vi netop har 1, at det så måske er sværere at få dem til at hjælpe en.

Gid man kunne slukke for de dumme tanker til tider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

simone_jacobsen

stm2812 skriver:

Tusind tak for svar og det kunne det i hvert fald.

Fandt du ud af det da I forsøgte at blive gravide? eller pga symptomer ?

Blev du gravid ved 'bare' at følge de forskellige råd mht. kost og motion, eller måtte lægen hjælpe dig yderligere?

Det jeg er mest nervøs for, er netop at vi bare ikke kan få et til barn uden hjælp. Og nu hvor vi netop har 1, at det så måske er sværere at få dem til at hjælpe en.

Gid man kunne slukke for de dumme tanker til tider.

Havde haft nogle forskellige ting med maven og endte tilsidst hos en gynækolog der fortalte at jeg havde PCO - det der var i vejen med maven havde så intet med PCO'en at gøre

Fra jeg stoppede på p-piller, som jeg havde været på i 11år, gik der præcis 6 måneder før jeg blev gravid. Gynækologen informerede mig om, at med den PCO type jeg havde kunne det være svært, hvis overhovedet muligt, at få børn på naturlig vis. Men det tog præcis 6 måneder - forskellen ved at have PCO og ikke at have PCO, i forhold til at få hjælp, er at man kan få lidt hurtigere hjælp end ellers, men ingen læger nægter jo at hjælpe.

Men med PCO er der jo som sådan ingen symptomer, og i hvertfald ikke fysisk synlige symptomer, det er derfor at mange aldrig opdager at man har det. Og fordi man har PCO er der ikke alle der har problemer med at blive gravide, der handler om hvilken form for PCO du har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.