stm2812 skriver:
Hej
Jeg har nu siden min fødsel for halvanden år siden døjet med en MEGET uregelmæssig menstruation. Den korteste jeg har haft var på 33 dage og nu, ja der kom den op på 48 dage.. Puuuh
..
Jeg skal i dag ind og have den 1. HPV- vaccine, men tænkte om jeg evt. skulle høre sygeplejersken ad for om jeg kan få en tid til at blive tjekket for PCO.
Har søgt lidt på nettet, men der står nogle steder man bliver henvist til gyn. Og andre steder at der først skal tages en blodprøve. Hvad er jeres erfaring?? og vil de overhovedet gide teste for det når man har et barn i forvejen? Psykisk går det mig meget på. Og tænker på det nærmest KONSTANT! så vil så gerne bare have det be- eller afkræftet
Jeg har selv PCO så tænker da, at jeg lige vil komme med lidt af min historie - og erfaring.
Lægen tjekker ikke om du har PCO, men du bliver sendt videre til sygehuset, eller andet sted, hvor de kan tage diverse blod prøver - tror jeg fik fyldt 13 glas i sin tid. Det der er vigtig, som mon læge ikke informerede mig om, er at man ikke må være på p-piller eller anden form for hormon påvirkelig stoffer. Efter mine blodprøver var taget blev jeg henvist til en gynækolog som have modtaget svarende. Jeg fik foretaget en underlivs undersøgelse hvor han sammenholdt med mine blodprøver kunne fastslå at jeg havde PCO.
Hvorfor man har PCO er forskelligt og følgerne af dette er også forskelligt. Men det er noget man altid har haft og aldrig slipper af med igen. Det er ikke umiddelbart en sygdom og langt de fleste vil aldrig opleve at de har det.
Men spørg din læge, sig at du gerne vil have det undersøgt og tag den der fra.
Håber det kunne bruges
Anmeld