Testes for pco ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

stm2812

Hej

Jeg har nu siden min fødsel for halvanden år siden døjet med en MEGET uregelmæssig menstruation. Den korteste jeg har haft var på 33 dage og nu, ja der kom den op på 48 dage.. Puuuh..

Jeg skal i dag ind og have den 1. HPV- vaccine, men tænkte om jeg evt. skulle høre sygeplejersken ad for om jeg kan få en tid til at blive tjekket for PCO.

Har søgt lidt på nettet, men der står nogle steder man bliver henvist til gyn. Og andre steder at der først skal tages en blodprøve. Hvad er jeres erfaring?? og vil de overhovedet gide teste for det når man har et barn i forvejen? Psykisk går det mig meget på. Og tænker på det nærmest KONSTANT! så vil så gerne bare have det be- eller afkræftet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Camillos

stm2812 skriver:

Hej

Jeg har nu siden min fødsel for halvanden år siden døjet med en MEGET uregelmæssig menstruation. Den korteste jeg har haft var på 33 dage og nu, ja der kom den op på 48 dage.. Puuuh..

Jeg skal i dag ind og have den 1. HPV- vaccine, men tænkte om jeg evt. skulle høre sygeplejersken ad for om jeg kan få en tid til at blive tjekket for PCO.

Har søgt lidt på nettet, men der står nogle steder man bliver henvist til gyn. Og andre steder at der først skal tages en blodprøve. Hvad er jeres erfaring?? og vil de overhovedet gide teste for det når man har et barn i forvejen? Psykisk går det mig meget på. Og tænker på det nærmest KONSTANT! så vil så gerne bare have det be- eller afkræftet

hvordan var dine menstrationer inden du fik barn? ... for jeg mener faktisk ikke "sygdommen" pludselig bryder ud, men det er noget man er født med? 

Anmeld

15. oktober 2012

stm2812

Camillos skriver:

hvordan var dine menstrationer inden du fik barn? ... for jeg mener faktisk ikke "sygdommen" pludselig bryder ud, men det er noget man er født med? 

Vi planlagde det ikke dengang. Hun blev lavet på p-piller, så ved ikke om de kan have holdt det i skak. Og kan slet slet ikke huske tilbage til inden p-pillerne

Anmeld

15. oktober 2012

Camillos

stm2812 skriver:

Vi planlagde det ikke dengang. Hun blev lavet på p-piller, så ved ikke om de kan have holdt det i skak. Og kan slet slet ikke huske tilbage til inden p-pillerne

Okay .. ja for p piller gør jo cyklus regelmessig... men hvis du har pco ville det jo være meget usandsynligt du blev gravid på  p piller.. men synes da godt du kan spørge lægen hvis du er i tvivl... ?  jeg har pco og har altid haft 2-9 måneder imellem mine blødninger.. 

Anmeld

15. oktober 2012

stm2812

Camillos skriver:

Okay .. ja for p piller gør jo cyklus regelmessig... men hvis du har pco ville det jo være meget usandsynligt du blev gravid på  p piller.. men synes da godt du kan spørge lægen hvis du er i tvivl... ?  jeg har pco og har altid haft 2-9 måneder imellem mine blødninger.. 

puuuh. det var langt imellem dem. Håber du har ret synes bare hele tiden der bliver længere og længere imellem.

Men ja må jo lige prøve at høre ad når jeg alligevel skal til læge. Det kan da ikke skade i hvert fald.

Og tusind tak for svar

Anmeld

15. oktober 2012

Camillos

stm2812 skriver:

puuuh. det var langt imellem dem. Håber du har ret synes bare hele tiden der bliver længere og længere imellem.

Men ja må jo lige prøve at høre ad når jeg alligevel skal til læge. Det kan da ikke skade i hvert fald.

Og tusind tak for svar

det var så lidt.. ... 

Men altså .. undskyld jeg spørg men har du taget på efter 1 barn ? for det kan også have indflydelse på Pcoen ... 

Anmeld

15. oktober 2012

stm2812

Camillos skriver:

det var så lidt.. ... 

Men altså .. undskyld jeg spørg men har du taget på efter 1 barn ? for det kan også have indflydelse på Pcoen ... 

ja har haft taget over 10 kg på, hvoraf 7-8 kg er smidt nu og skulle gerne endnu længere ned. Jeg er nu normalvægtig som førhen, men stadig i den tunge ende Dog er jeg ikke kun tyk må maven og hofterne som de beskriver man som regel er. Jeg har fedt over det hele

Og det skal du da ikke undskylde for at spørge om

Anmeld

15. oktober 2012

Camillos

stm2812 skriver:

ja har haft taget over 10 kg på, hvoraf 7-8 kg er smidt nu og skulle gerne endnu længere ned. Jeg er nu normalvægtig som førhen, men stadig i den tunge ende Dog er jeg ikke kun tyk må maven og hofterne som de beskriver man som regel er. Jeg har fedt over det hele

Og det skal du da ikke undskylde for at spørge om

Altså det eneste der altid har været tykt på mig er lårene og overarmene .. hehe.. min mave har aldrig synet stor men jeg har Pco ..  

men synes bare du skulle få det tjekket..

Anmeld

15. oktober 2012

stm2812

Camillos skriver:

Altså det eneste der altid har været tykt på mig er lårene og overarmene .. hehe.. min mave har aldrig synet stor men jeg har Pco ..  

men synes bare du skulle få det tjekket..

Hehe okay, ja så kan man heller ikke helt gå ud fra det

Men ja må lige høre ad om de vil se på det eller ej og så tage det derfra tak

Anmeld

15. oktober 2012

simone_jacobsen

stm2812 skriver:

Hej

Jeg har selv PCO så tænker da, at jeg lige vil komme med lidt af min historie - og erfaring.
Lægen tjekker ikke om du har PCO, men du bliver sendt videre til sygehuset, eller andet sted, hvor de kan tage diverse blod prøver - tror jeg fik fyldt 13 glas i sin tid. Det der er vigtig, som mon læge ikke informerede mig om, er at man ikke må være på p-piller eller anden form for hormon påvirkelig stoffer. Efter mine blodprøver var taget blev jeg henvist til en gynækolog som have modtaget svarende. Jeg fik foretaget en underlivs undersøgelse hvor han sammenholdt med mine blodprøver kunne fastslå at jeg havde PCO.

Hvorfor man har PCO er forskelligt og følgerne af dette er også forskelligt. Men det er noget man altid har haft og aldrig slipper af med igen. Det er ikke umiddelbart en sygdom og langt de fleste vil aldrig opleve at de har det.

Men spørg din læge, sig at du gerne vil have det undersøgt og tag den der fra.

Håber det kunne bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.