Hvad koster det at sælge hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

vi er ved at sælge vores det ene hus, det ligger i 700.000 prisklassen, og vi skal så vidt jeg husker regne med at "miste" 40.000 af salgsprisen til omkostninger ved salget..

Udover det, så skal vi inden det overhovedet bliver sat til salg, bruge 5000kr på at få det energimærket, så folk ved hvilken energiklasse det tilhører, du kan så vælge at bruge 5000 ekstra med det samme og få lavet tilstandsrapport, men den gælder kun i et halvt år og så skal den fornyes ved salg derefter til 800kr ca..

Men energimærkningen er et lovkrav og skal derfor laves inden det overhovedet må sættes til salg, men det kan en mægler fortælle jer om, og hjælpe jer med at få kontakt til en der kan lave den her mærkning for jer.. desværre foregår det helt udenom mægleren, og det skal derfor betales med det samme..

Gud ja, energimærkning.. det da rigtig! Tusind tak..
Mht tilstandsrapporten vidste jeg slet ikke at man kunne forby den billigere.. Tusind tak for svar!
Når huset er solgt trækker de det så bare fra husets salgspris? Det lyder godt.. jeg troede man skulle "punge" op med de penge.. ved jo godt det i bund og grund er ligegyldig.. men altså må bare særge for huset bliver solgt til hvad der er gæld i det for+salær.. Ellers bliver det ikke solgt, og bud bliver ikke godkendt med mindre det dækker.. for så bliver vi bare boende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Gud ja, energimærkning.. det da rigtig! Tusind tak..
Mht tilstandsrapporten vidste jeg slet ikke at man kunne forby den billigere.. Tusind tak for svar!
Når huset er solgt trækker de det så bare fra husets salgspris? Det lyder godt.. jeg troede man skulle "punge" op med de penge.. ved jo godt det i bund og grund er ligegyldig.. men altså må bare særge for huset bliver solgt til hvad der er gæld i det for+salær.. Ellers bliver det ikke solgt, og bud bliver ikke godkendt med mindre det dækker.. for så bliver vi bare boende..

ja som jeg har forstået det, så bliver pengene trukket fra salgsprisen, for ellers er det ret mange penge man skal ud og finde, vi kan ihvertfald ikke lige stille med 40.000kr..

Vi fik tilbudt at få lavet energimærkning og tilstandsrapport for 7900kr, men da vores hus er et to families hus på grund af to seperate lejligheder, så var vores mægler meget ærlig, og sige at han ikke troede på at det var solgt indenfor et halvt år, og så var der bare ikke sparet så fantastisk meget fordi vi alligevel skulle ud og forny den..

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

ja som jeg har forstået det, så bliver pengene trukket fra salgsprisen, for ellers er det ret mange penge man skal ud og finde, vi kan ihvertfald ikke lige stille med 40.000kr..

Vi fik tilbudt at få lavet energimærkning og tilstandsrapport for 7900kr, men da vores hus er et to families hus på grund af to seperate lejligheder, så var vores mægler meget ærlig, og sige at han ikke troede på at det var solgt indenfor et halvt år, og så var der bare ikke sparet så fantastisk meget fordi vi alligevel skulle ud og forny den..

Nå ja ok kan jeg godt se..
Held og lykke med salget!

Anmeld

15. oktober 2012

Carina:-)

Vi gav omkring 100.000 i salær for 6 år siden.

Dertil kom der advokat,film af huset og diverse rapporter.

Ret surt med alle de penge,for huset røg på 14 dage inden det kom i aviserne .

Anmeld

15. oktober 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Nå ja ok kan jeg godt se..
Held og lykke med salget!

jo tak..

Vi har jo 2 huse, så det ville være rart at komme af med det vi ikke selv bor i.. det er bare SÅ besværligt med lejere der siger lejligheden op osv, så nu vil vi af med det..

Og held og lykke med jeres salg, hvis i vælger at sælge..

Anmeld

15. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Ok jamen troede bare salær var noget med procent sats af hvad det blev solgt for..

Jeg tror mest det er i USA, men der er nok også nogen herhjemme der kører efter den metode. Andre har bare fast salær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.