Hvad koster det at sælge hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.650 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ja overskriften siger alt..
Vi bor i hus, men hvad koster det at sælge hos mægler? Hvor mange procent er salær på? Vores hus er vurderet til ca 1,55 mill...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Skouboe

Mit gæt vil være mellem 75.000 og 100.000 kr, men ring og snak med en mægler.

Anmeld

14. oktober 2012

ESV

Anonym skriver:

Vi bor i hus, men hvad koster det at sælge hos mægler? Hvor mange procent er salær på? Vores hus er vurderet til ca 1,55 mill...

Hmm det var faktisk et godt spørgsmål, jeg ved ikke med hus men home skal have 60.000 for en solgt andels lejlighed.

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Mit gæt vil være mellem 75.000 og 100.000 kr, men ring og snak med en mægler.

Ok tak.. jamen vil ikke involvere en endnu, da intet er aktuelt.. skulle bare lige høre.. men tak.. tænkte nok det var deromkring.. men hvis man selv fremviser bolig osv.. kan man jo gøre det via robinhus.. så skal man bare have en advokat til at lave papirarbejdet.. så kan man vel spare lidt.. men nok mange potentielle købere der vil bliver skræmt væk af der ikke er mægler på..

Anmeld

14. oktober 2012

Skouboe

Anonym skriver:

Ok tak.. jamen vil ikke involvere en endnu, da intet er aktuelt.. skulle bare lige høre.. men tak.. tænkte nok det var deromkring.. men hvis man selv fremviser bolig osv.. kan man jo gøre det via robinhus.. så skal man bare have en advokat til at lave papirarbejdet.. så kan man vel spare lidt.. men nok mange potentielle købere der vil bliver skræmt væk af der ikke er mægler på..

Ja, der er helt sikkert mange der ikke ønsker at handle uden mægler. Jeg har aldrig handlet med Robinhus, men jeg har godt hørt at de skulle være billigere. Der er kun dig som sælger til at betale det, så hvis du kan spare lidt er det da bare om at gøre det.

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det kommer helt an på, hvem I vælger. Nogle har kun 25.000 kr. mens andre har mere end 100.000 kr.

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det kommer helt an på, hvem I vælger. Nogle har kun 25.000 kr. mens andre har mere end 100.000 kr.

Ok jamen troede bare salær var noget med procent sats af hvad det blev solgt for..

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Ja, der er helt sikkert mange der ikke ønsker at handle uden mægler. Jeg har aldrig handlet med Robinhus, men jeg har godt hørt at de skulle være billigere. Der er kun dig som sælger til at betale det, så hvis du kan spare lidt er det da bare om at gøre det.

Men hvis jeg selv skulle købe hus ville jeg synes det var rarest der var mægler inden over.. så kunne godt nedprioritere det hus der sælges via robinhus.. men altså ved jo ikke om det kun er mig der har det sådan.. men for man ville kunne spare en del den vej i hvert fald!

Anmeld

15. oktober 2012

Tanja1234

Nogle mæglere opgør deres salær som en bestemt procentsats, men det er langt fra de fleste.

Derudover giver de fleste mæglere jer mulighed for at vælge til og fra mht. annonceringen, så på den måde kan spare lidt penge.

Der er også stor forskel på salæret i forhold til hvor i landet du bor og om du bor i en stor by eller i provinsen 

Anmeld

15. oktober 2012

An&Jo

vi er ved at sælge vores det ene hus, det ligger i 700.000 prisklassen, og vi skal så vidt jeg husker regne med at "miste" 40.000 af salgsprisen til omkostninger ved salget..

Udover det, så skal vi inden det overhovedet bliver sat til salg, bruge 5000kr på at få det energimærket, så folk ved hvilken energiklasse det tilhører, du kan så vælge at bruge 5000 ekstra med det samme og få lavet tilstandsrapport, men den gælder kun i et halvt år og så skal den fornyes ved salg derefter til 800kr ca..

Men energimærkningen er et lovkrav og skal derfor laves inden det overhovedet må sættes til salg, men det kan en mægler fortælle jer om, og hjælpe jer med at få kontakt til en der kan lave den her mærkning for jer.. desværre foregår det helt udenom mægleren, og det skal derfor betales med det samme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.