Kost under amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.480 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Marcus´s mor

Hej Alle
Er der nogle der ved hvor man kan finde en nøjagtig liste over hvad der er godt og hvad der IKKE er godt at spise, når man ammer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Stumpen

Nu har jeg godt nok ikk eselv ammet, men det er så forskelligt fra barn til barn. hvad dets mave tåler at moren spiser.. Men som udgangspunkt ville jeg nok holde mig fra stærk mad..

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

Jep i dit hoved... du må spise alt med måde... 

Anmeld

27. maj 2009

tumle81

Jeg spiste det samme som jeg plejer at spise, dengang jeg ammede. Hvis han reagerede med gråd og anspændt mave prøvede jeg mig frem for at se om det var noget jeg havde spist, men det var det som regel ikke...
Knus Kathrina

Anmeld

27. maj 2009

Marcus´s mor

Har bare hørt at noget kan fremkalde allergi, feks. jordbær, citrus frugter og vindruer..  og så at chokolade skal man holde sig helt fra,  samt drikke med koffien..
Så tænkte at det kunne være man kunne finde en list over hvad der ikke er smart at spise om omvendt..

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

Marcus´s mor skriver:

Har bare hørt at noget kan fremkalde allergi, feks. jordbær, citrus frugter og vindruer..  og så at chokolade skal man holde sig helt fra,  samt drikke med koffien..
Så tænkte at det kunne være man kunne finde en list over hvad der ikke er smart at spise om omvendt..

det er bare skrøner...

Knus diana som har spist masse af chokolade under amningen. ja nogen spæd børn ragere på det du spiser men der er jo forskelligt hvad det er og det kan du ikke få på skrift. 

både min læge og jdm og sp sagde jeg bare skulle spise alt men med måde. 

Knus diana som os har spist jordbær.

Anmeld

27. maj 2009

Anja

Jeg fik at vide, da jeg skulle amme mine børn, at jeg skulle spise som jeg havde gjort under graviditeten.

Barnet er vant til maden og at man som sådan kan spise alt med måde.

Jeg spiste som jeg plejede og har aldrig oplevet at børnene fik mavekneb eller andet.

Det med jordbær og citrus er ting som børnene helst ikke må få før de er over 1 år, netop fordi det kan fremkalde allergi og være lidt hårdt ved maven med syreholdige madvarer.

Anmeld

3. juni 2009

Marcus´s mor

Stadig ingen der ved hvor man kan finde en liste over madvare der er godt og dårligt under amning..??

Anmeld

3. juni 2009

Mca<3

Marcus´s mor skriver:

Stadig ingen der ved hvor man kan finde en liste over madvare der er godt og dårligt under amning..??

Tror ikke de findes da der ikke er noget specielt man skal holde sig fra . Jeg spiser alt  Ellers google det ..

Anmeld

12. juni 2009

Marcus´s mor

Hei alle
Så har jeg fremskaffet en liste, der er god at huske når man ammer.. Selvfølgelig er alle børn ikke ens, men ved fra mig selv, at mad kan påvirke en selv, så hvorfor skulle det ikke også gøre det ved den lille gennem mælken..

Hvis nogle er interesseret i at få den, vil jeg gerne maile den til jer. Der er også gode og dårlige ting, til at fremprovokere mælkn, hvis man ikke har så meget..

Kram AM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.