Jeg er ikke god i den "hårde"/konsekvente mor rolle :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

LR85

for det første: Super godt at du selv er opmærksom på problemet

For det andet, det er sjovt du har det sådan.

Hvis jeg var ude a handle, gå tur eller lign med min veninde/søsters barn og mor ville jeg da netop tænke: hvorfor siger hun ikke noget til barnet, barnet har jo netop brug for at se at sin mor mener det, ogås når man er ude.

Ellers finder hun jo drønhurtigt ud af at hun kan sno dig når i er ude.

Hvad er du 'bange' for?

jeg ville mere kigge skævt til en der ikke opdrog sit barn, end en der turde være en god, bestemt og kærlig mor, som netop sagde noget til barnet.

DU ved jo, det kan man læse, at et barn har brug for regler, grænser og at vide hvad der er rigtigt og forkert. De regler gælder også når man er ude. Og ingen gider høre eller se på sådan et barn der er uopdragent.

Håber du vil gøre noget ved det, for du ER en god mor, og en endnu bedre når du tør opdrage dit barn til noget godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Vend den om og tænkt, at alle synes du er en slap, konsekvensløs mor når du ikke sætter grænser

Anmeld

17. oktober 2012

Nessie

Det kan være rigtig svært at slippe tanken om at andre vil vurdere hvordan du opdrager din datter, men så tænk på hvad de vil sige hvis du i stedet er inkonsekvent og giver han lov til f.eks. at løbe frit rundt på p-pladsen?

Du bliver nødt til at lære at lukke af og vide at det er DIG der kender dit barn bedst, og DIG der skal leve med hende til hverdag, og tingene bliver altså nemmere i hverdagen hvis forældrene er konsekvente.

Du vil helt sikkert tage den forkerte beslutning ind i mellem, og det er helt okay, det gør vi alle sammen, men det lærer vi bare af til næste gang

Anmeld

17. oktober 2012

Clisolka

LR85 skriver:

for det første: Super godt at du selv er opmærksom på problemet

For det andet, det er sjovt du har det sådan.

Hvis jeg var ude a handle, gå tur eller lign med min veninde/søsters barn og mor ville jeg da netop tænke: hvorfor siger hun ikke noget til barnet, barnet har jo netop brug for at se at sin mor mener det, ogås når man er ude.

Ellers finder hun jo drønhurtigt ud af at hun kan sno dig når i er ude.

Hvad er du 'bange' for?

jeg ville mere kigge skævt til en der ikke opdrog sit barn, end en der turde være en god, bestemt og kærlig mor, som netop sagde noget til barnet.

DU ved jo, det kan man læse, at et barn har brug for regler, grænser og at vide hvad der er rigtigt og forkert. De regler gælder også når man er ude. Og ingen gider høre eller se på sådan et barn der er uopdragent.

Håber du vil gøre noget ved det, for du ER en god mor, og en endnu bedre når du tør opdrage dit barn til noget godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.