Ipren = ingen graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Princesspigen

Millea skriver:

Så fik jeg lige af vide på apoteket at man ikke må tage Ipren når man prøver at blive gravid.. Og enda helst ikke nogle former for smertestillende (panodil osv) 

Det har noget af gøre med at ÆL kan gå til grunde den mdr hvis man tager Ipren omk den periode - og derved kan man jo så ikke blive gravid i den mdr..  Totalt spildt arbejde.. 

Hvis man så absolut er "nødt" til at tage smertestillende er Panodil meget bedre end Ipren.. 

Vidste i det der ude?? 

min læge fortalte mig i forbindelse med smertestillende og graviditet og panodil er det ENESTE jeg må tage både før og under graviditeten da alt andet muligvis kan skade fostret eller udløse aborter..

men den med ÆL har jeg så ikke hørt.. men ja så blev jeg jo ´klogere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

miig1989

Millea skriver:

Så fik jeg lige af vide på apoteket at man ikke må tage Ipren når man prøver at blive gravid.. Og enda helst ikke nogle former for smertestillende (panodil osv) 

Det har noget af gøre med at ÆL kan gå til grunde den mdr hvis man tager Ipren omk den periode - og derved kan man jo så ikke blive gravid i den mdr..  Totalt spildt arbejde.. 

Hvis man så absolut er "nødt" til at tage smertestillende er Panodil meget bedre end Ipren.. 

Vidste i det der ude?? 

Tror jeg altså ikke på, eller også er jeg bare heldig

Pga. Migræne og.mens smerter tager (ikke længere-er gravid) jeg ipren og gjorde det også mens vi prøvede at blive gravide (prøvede i 2 måneder).. Tog i hvertfald en pille om ugen, og jeg er nu 5+6 ..

Så jeg har da i.hvertfald fået min æl

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

Millea skriver:

Vidste i det der ude?? 

Jeg har hørt det, men jeg ved nu ikke om det helt passer.
jeg kender flere kvinder med kroniske smerter, som tager Ipren til dagligt, og som alligevel er blevet gravide med lethed...såe 

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2012

CH2012

Det vidste jeg godt nok heller ikke...

Anmeld

13. oktober 2012

foto på lærred

De har lavet en undersøgelse som viste at nogle former for smertestillende kan forøge risikoen for spontan abort.

Men at det også skulle gælde ved æl- altså at man ikke skulle blive så let gravid, det har jeg ikke hørt, og jeg vil nu også gerne se en undersøgelse som støtter op omkring det inden jeg vil tage det for 100 procent pålydende. 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

13. oktober 2012

baby012

Paml er vist det eneste man må tage både når man prøver, og når man er gravid  

ipren er jo en mild form for gigt medicin, og kan give store misdannelser, og føre til SA .. så det er altså heller ikke godt når den bette er i maven, jeg tager personligt på trods af smerter, intet smertestillende under graviditet.. 

den resiko er jeg ikke villig til at løbe  . 

men nej, det er ikke noget man får a vide, men mener det står på pakken at man ikke bør tage det som gravid  

Anmeld

13. oktober 2012

_-Kathrine-_

Så blev jeg selv lidt klogere idag - for det vidste jeg sgu ikke
Jeg er selv på apotek
http://www.farmakonom.dk/Nyt/Nyheder/Arkiv%202%20h alvaar%202007/Smertestillende%20medicin%20kan%20gi ve%20barnloshed.aspx

Anmeld

13. oktober 2012

VIPpigen

Nu er jeg smertepatient, så ved godt sådan noget ikke er det bedste. Men jeg blev altså gravid 3 måneder efter pillerne blev smidt, og med en dosis på mellem 6 og 8 pandil/pinex i døgnet, inkl dolol når smerterne var stærke. Da jeg fandt ud af jeg var gravid stoppede jeg selvfølgelig helt med dolol, og dwt andet smertestillendw trappede jeg ned så jeg kun fik 2 før sengetid...

Anmeld

13. oktober 2012

metski83

Millea skriver:

Vidste i det der ude?? 

Jeg har også først lige fået at vide, at det også kunne "skade" inden

Jeg fik det at vide på sygehuset, da vi var til samtale. 

Spurgte til om Treo var skadeligt, da jeg bruger det meget i forbindelse med hovedpine. Det havde hun ikke hørt om. 

Men generelt var det bedst bare at spise smertestillende med Parcetamol ( Panodil, Pinex, Pamol )

Anmeld

14. oktober 2012

mpr

metski83 skriver:

Jeg har også først lige fået at vide, at det også kunne "skade" inden

Jeg fik det at vide på sygehuset, da vi var til samtale. 

Spurgte til om Treo var skadeligt, da jeg bruger det meget i forbindelse med hovedpine. Det havde hun ikke hørt om. 

Men generelt var det bedst bare at spise smertestillende med Parcetamol ( Panodil, Pinex, Pamol )

Nu ved jeg godt at at det måske er uden for hoved emnet men ville bare lige påpege at du måske skulle søge mere viden om treo (da der var et program eller var det et indslag i nyhederne.. kan ikke lige huske hvilket) Men i hvert fald så snakkede de om at treo faktisk kunne være med til at fremprovokere mere hovedpine hvis man tog det jævntligt altså i form af at dæmpe meget hyppig hovedpine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.