Ipren = ingen graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.941 visninger
30 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

Millea

Så fik jeg lige af vide på apoteket at man ikke må tage Ipren når man prøver at blive gravid.. Og enda helst ikke nogle former for smertestillende (panodil osv) 

Det har noget af gøre med at ÆL kan gå til grunde den mdr hvis man tager Ipren omk den periode - og derved kan man jo så ikke blive gravid i den mdr..  Totalt spildt arbejde.. 

Hvis man så absolut er "nødt" til at tage smertestillende er Panodil meget bedre end Ipren.. 

Vidste i det der ude?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

L&V

Millea skriver:

Så fik jeg lige af vide på apoteket at man ikke må tage Ipren når man prøver at blive gravid.. Og enda helst ikke nogle former for smertestillende (panodil osv) 

Det har noget af gøre med at ÆL kan gå til grunde den mdr hvis man tager Ipren omk den periode - og derved kan man jo så ikke blive gravid i den mdr..  Totalt spildt arbejde.. 

Hvis man så absolut er "nødt" til at tage smertestillende er Panodil meget bedre end Ipren.. 

Vidste i det der ude?? 

Ja det var jeg godt klar over

Anmeld

13. oktober 2012

Millea

Månsson skriver:

Ja det var jeg godt klar over

Tænker også om jeg er den eneste i hele verden der ikke har vidst det.. 

Og jeg har desværre taget Ipren hver aften i perioder pga ledsmerter.. Men havde jeg vidst det havde jeg ikke taget dem.. Men NU er det slut med Ipren for mit vedkommende.. 

Anmeld

13. oktober 2012

gædde/gitte

Millea skriver:

Vidste i det der ude?? 

WHAT!? nej det anede jeg ikke !!!!!

Anmeld

13. oktober 2012

L&V

Millea skriver:

Tænker også om jeg er den eneste i hele verden der ikke har vidst det.. 

Og jeg har desværre taget Ipren hver aften i perioder pga ledsmerter.. Men havde jeg vidst det havde jeg ikke taget dem.. Men NU er det slut med Ipren for mit vedkommende.. 

Det gælder generelt smertestillende der starter med i så ibumetin osv er os no go

Anmeld

13. oktober 2012

Millea

Månsson skriver:

Det gælder generelt smertestillende der starter med i så ibumetin osv er os no go

Jamen for fan.. og jeg er snart sygeplejerske.. Så man kan sige at alt smertestillende skal bestå af vand og evt massage når man forsøger at blive gravid! 

Anmeld

13. oktober 2012

Millea

gædde skriver:

WHAT!? nej det anede jeg ikke !!!!!

Vildt ikke.. 

Anmeld

13. oktober 2012

L&V

Millea skriver:

Jamen for fan.. og jeg er snart sygeplejerske.. Så man kan sige at alt smertestillende skal bestå af vand og evt massage når man forsøger at blive gravid! 

Yeps for at ha de bedste betingelser.. Ellers kan en go varme creme gøre godt

Anmeld

13. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Millea skriver:

Vidste i det der ude?? 

Jeg vidste at hverken paracetamol eller ibuprofen var godt når man var gravid, men under ÆL! Det vidste jeg godt nok ikke  Tankevækkende alligevel.

Hvad er det for nogle ledsmerter du har?

Anmeld

13. oktober 2012

Hønsemor

Jeg vidste godt man skal undgå alt smertestillende i graviditeten, men at alt smertestillende der starter med p er ok..

Dog kendte jeg ikke til det når man prøver at blive gravid, men har så heller aldrig forsøgt at blive gravid.. Jeg har i hvert fald taget alt mit smertestillende (iprobofen osv) indtil jeg har stået med en uventet positiv test og oveni det er jeg blevet gravid på beskyttelse 4 gange..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.