Hvis man har et barn der er tynd og lille, så gælder det vel også bare om at få noget mad indenbords, på den ene eller anden måde? Så kan man vel begynde at lære dem "gode manere" når de vil spise af sig selv, og man ikke længere er bekymrede for at de er for små.
En i min familie lod kun ungerne spise ved bordet. Men tit var de bare vildt sultne bagefter (eller når vi voksne skulle spise efter børnene). Og så måtte de ikke få noget, for de kunne bare spise når der var blevet serveret for dem. Især det ene af børnene var underernæret og fulgte slet ikke vækstkurven. Så det var så frygteligt at høre moderen brokke sig over at de ikke vil spise, og derfor er for små, mens hun siger "nej i må ikke få mere, i kunne have spist for 20 min. siden da i fik aftensmad" ØV hvor var det træls at være vidne til!!!
Det var da klart at ungerne hellere ville spise sammen med os voksne, der hyggede os, end at de fik rester opvarmet fra dagen før, 30 min inden vi skulle spise. Det var for at de ikke fik fed "gæstemad" og fordi at deres mor ikke kunne overskue at de skulle mades og svine i spisestuen. UF.
Anmeld