Er Det "Normalt"? -Mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

4xGreve

Min datter har lige siden fødsel haft mange problem med ikke at gide maden, og de seneste par uger har vi igen haft dette problem...

Idag da jeg satte hende i stolen begyndte hun straks at skrige som en gris der blev heve i halen, eller som et barn der var kommet til sakde, først prøvet jeg at få hende opmærksomhed men det var helt umuligt så jeg tørret hende, tog hendes briller af og satte hende over til hendes legetøj, selv gik jeg tilbage til bordet for min mad stod og ventede på mig, efter lidt tid kommer hun over og nu vil hun gerne ha maden men hun mens hun er nede på gulvet og kan få lov at rejse sig op, kravel rundt om min stol mm. Og aldrig før har hun spist så godt!

er det normalt? andre der har oplevet dette?

(til jer der ikke ved det så er hun født 3 måneder for tidligt, og er 1år og 10dage idag, og vejer ca. 7kg)

Knus Stina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det tror jeg er helt normalt

Idun er også en småtspiser og har svært ved at koncentrere sig  om det, men vi lader hende også gå lidt til og fra, så går det bedre

Anmeld

27. maj 2009

4xGreve

Zafir skriver:

Det tror jeg er helt normalt

Idun er også en småtspiser og har svært ved at koncentrere sig  om det, men vi lader hende også gå lidt til og fra, så går det bedre

Så der sker ikke noget ved ikke at lade hende sidde i stolen?
Altså hun stod mest ved min stol og ventede på sin mad, men er bare bange for at det skal gå hen og blive en "dårlige" vane!

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

Altså hun stod mest ved min stol og ventede på sin mad, men er bare bange for at det skal gå hen og blive en "dårlige" vane!

Hvad skulle der ske og hvem bestemmer hvad en dårlig vane er??

Anmeld

27. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
WiitrioeN skriver:

Altså...
Jeg tror det retter sig med tiden 

Idun er helt klart blevet bedre til det, nu end da hun var mindre... Så det tror jeg ikke du skal være bekymret for

Anmeld

27. maj 2009

Henriette72

Det håber jeg da ikk er unormalt Sådan nogle dage har vi også. Der går godt nok lang tid i mellem, men min er også 2 år.

Der er bare nogle dage hvor hun ikk vil spise. Hun starter med at sidde på sin stol og "stikke" til maden. Så siger hun "tak for mad, må jeg godt rejse mig?" og det får hun lov til. Så løber hun lidt rundt og leger hund og på den måde får jeg lidt mere i hende

Anmeld

27. maj 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman

Sådan har min datter det også.
Jeg vil helst have at hun sidder ved bordet og spiser sammen med os andre, men hvis det er den eneste måde at jeg/vi kan få mad i hende på, så synes jeg at det er iorden at hun render lidt frem og tilbage. Det vigtigste er vel bare at hun får noget mad

Anmeld

27. maj 2009

DK

Hvis man har et barn der er tynd og lille, så gælder det vel også bare om at få noget mad indenbords, på den ene eller anden måde? Så kan man vel begynde at lære dem "gode manere" når de vil spise af sig selv, og man ikke længere er bekymrede for at de er for små.

En i min familie lod kun ungerne spise ved bordet. Men tit var de bare vildt sultne bagefter (eller når vi voksne skulle spise efter børnene). Og så måtte de ikke få noget, for de kunne bare spise når der var blevet serveret for dem. Især det ene af børnene var underernæret og fulgte slet ikke vækstkurven. Så det var så frygteligt at høre moderen brokke sig over at de ikke vil spise, og derfor er for små, mens hun siger "nej i må ikke få mere, i kunne have spist for 20 min. siden da i fik aftensmad" ØV hvor var det træls at være vidne til!!!

Det var da klart at ungerne hellere ville spise sammen med os voksne, der hyggede os, end at de fik rester opvarmet fra dagen før, 30 min inden vi skulle spise. Det var for at de ikke fik fed "gæstemad" og fordi at deres mor ikke kunne overskue at de skulle mades og svine i spisestuen. UF.

Anmeld

27. maj 2009

Sweet1978

WiitrioeN skriver:

Min datter har lige siden fødsel haft mange problem med ikke at gide maden, og de seneste par uger har vi igen haft dette problem...

Idag da jeg satte hende i stolen begyndte hun straks at skrige som en gris der blev heve i halen, eller som et barn der var kommet til sakde, først prøvet jeg at få hende opmærksomhed men det var helt umuligt så jeg tørret hende, tog hendes briller af og satte hende over til hendes legetøj, selv gik jeg tilbage til bordet for min mad stod og ventede på mig, efter lidt tid kommer hun over og nu vil hun gerne ha maden men hun mens hun er nede på gulvet og kan få lov at rejse sig op, kravel rundt om min stol mm. Og aldrig før har hun spist så godt!

er det normalt? andre der har oplevet dette?

(til jer der ikke ved det så er hun født 3 måneder for tidligt, og er 1år og 10dage idag, og vejer ca. 7kg)

Knus Stina

Min datter på 21 mdr. spiser generelt ikke ret meget aftensmad for tid, jeg spurgte eksperten herinde og fik at vide at det skal jeg ikke bekymre mig om, hun spiser når hun er sulten. Og det er helt sikkert at hun spiser mere hvis hun får lov at gå rundt med maden, komme og hente en mundfuld og lege videre osv. Så ja meget normalt synes jeg fik indtrykket af i den tråd jeg lavede om det at de skal være 3-4 år før man kan forvente at de sidder ved bordet og spiser pænt.

Anmeld

27. maj 2009

fam.4xc

WiitrioeN skriver:

Det er bare hendes alder der gør det.... tror det er de færreste børn på 3 år eller derover der ik godt ved at man skal sidde pænt og spise og hygge sig sammen ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.