mariamiss6 skriver:
Hvad med at få en henvisning på ny? Og starte psykolog eller anden terapi igen?
Jeg synes jeg kan genkende din historie lidt, så jeg sender en PB om et øjeblik.
jeg kangodt forstå hvordan det er på een gang at ville være uden sin forælder, men samtidig føle en form for pligt i at holde fast i dem, om ikke andet så på et overfladisk plan.
Er din mor stadig sådan aldeles overfladisk, og slet ikke mor agtig, eller ville hun kunne finde ud af det, hvis hun fik chancen? Altså, jeg tænker på om du har lyst til at få et bedre mor-datter forhold. Eller om du i virkeligheden har meget mere lyst til at lære at håndtere hende på en måde, så hunikke tager idn energi, når i en sjælden gang snakker sammen?
Om ikke andet, uanset hvilken del du vælger, så tror jeg en psykolog vil kunne hjælpe dig med det problem. Altså, give dig nogle værktøjer til at håndtere det anderledes, så det ikke påvirker din mentale energi.
Ham fyren der, som er vild med dig (Hvis du er den jeg tror, så mindes jeg at du faktisk også er ret glad for ham?), kan du snakke med ham? Sådan rigtig hjertelig dybt?
Ville du kunne fortælle ham, hvad der holder dig tilbage, i forhold til at tage et rigtigt forhold op med ham?
For han lyder da som en der har masser af empati, og sagtens ville kunne forstå dig.
Måske kan han faktisk håndtere alle de her ting meget bedre end du tror?
Er det en mulighed?
Altså, det jeg tænker, med ham her fyren er, at du faktisk holder dig tilbage, ikke fordi du er bange for at BLIVE såret, men fordi du er bange for at komme til at såre HAM, og fordi du er bange for du ikke er alt det han tror om dig?
Men måske er han kun et menneske, og tror ikke mere end hvad han ser og hører fra dig selv.
Jeg siger ikke at du skal kaste dig i armene på ham, for selvfølgelig skal du ikke det, hvis du ikke kan. Du skal jo også mærke efter, om du overhovedet kan lide ham på den måde.
Han virker til at have masser af tålmodighed og empati, og den slags mennesker er i stand til at håndtere rigtig meget 
og selvfølgelig er du bekymret for hvad prøverne siger. Det er da klart. Det er jo dit liv, og hvis prøverne ikke er okay, skal du jo opereres. Det er da virkelig en stor ting at tumle med.
Har du ikke nogen rigtig virkelig god veninde elle rven, i virkelighedens verden, som du kan snakke med, og som kan holde dig i hånden?
Du er voksen ja, men du har det svært, og lige nu oplever du en krise oven i hatten, og så har man altså lov til at der er nogen der holder dig i hånden. Du SKAL ikke nødvendigvis klare alting selv, bare fordi du er voksen.
Knus.
Tak søde...
Jeg går stadig til psykolog, efter behov.. Var der i sidste uge og skal igen på mandag.. Problemet er jo, at jeg føler jeg skal være så fandens stærk, så jeg fortæller ham ikke tingene, før de eskalerer.. Inden bægeret ville flyde over, valgte jeg så at skrive til jer herinde i går - og det hjalp faktisk utroligt meget, føler mig 10 kg lettere..
Jeg føler nemlig en pligt, for at holde fast i hende, for hun er jo min mor, og man skal jo elske ens mor ikke? Tror jeg føler skyld over at jeg ikke elsker hende, men hun dræner mig virkelig for energi og magter ikke alt det druk, og når hun er fuld hver gang hun ringer, så magter jeg hende ikke..
Hun er stadigvæk meget overfladisk, og hun har fået SÅ mange chancer, så jeg har ikke mere at give af..
Inderst inde vil jeg jo gerne have det der mor/datter forhold, men det er fordi jeg aldrig har haft det, hverken som barn, teenager eller nu so, voksen.. Hun køber mig med rejser, gaver osv. og har altid gjort det - Fortalte hende for små 10 år siden, at det er jo ikke gaverne jeg vil have, men en mor! Fik kastet en flaske i hovedet og fik at vide, at jeg var et utaknemmeligt barn, så var stilen ligesom lagt..
Jep, du har helt ret, jeg var (er) også vild med ham..
Der var en masse problemer, veninde, mig og ham igennem, så jeg "kom" over ham, fik også for meget af ham, da jeg kunne mærke han stod og stirrede på mig fra sit køkkenvindue over i min stue.. Men nu er han flyttet længere ned af gaden, og jeg så ham igen for en uge siden, da vi var i byen.. Vi kyssede, og det var SÅ dejligt et kys.. Han skriver til mig dagen efter, undskylder og siger hvis jeg vil mere skal jeg endelig skrive til ham! Jeg skriver tilbage at det var super dejligt, men at det ikke bliver til mere end det og håber han forstår.. Han skriver tilbage at han forstår og at hvis jeg fortryder, så ved jeg hvor han bor og kan altid skrive eller ringe til ham.. Skøn fyr altså..
Jeg føler bare at han tror, at han får mig i en pakke, men sandheden er jo at jeg findes ikke i en pakke, jeg har SÅ meget baggage, som ville skræmme enhver væk tror jeg..
Jeg skal lære at være en kæreste og ikke skubbe dem væk, jeg skal lære hvordan man har sex, for nydelsens skyld og ikke føle det som et overgreb osv..
Jeg har fortalt min dejligste veninde om de her prøver, også fordi jeg faktisk tror der er noget galt.. Jeg har en eller anden fornemmelse, håber selvfølgelig jeg tger fejl..
Pyh, sikken lang smøre du fik tilbage