alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Ciss

jydeinden skriver:

sidder og ser programmet "vores fulde børn" og tænker hvad jeres grænse umildbart er, hvor gamle skal de være, og hvor går grænsen for hvornår de efter jeres mening ville drikke for meget ( er godt klar over at nogen herinde kun har små børn, men derfor er det jo muligt at i har en ide )  

Det der med at drikke for meget, det har jo mere med modenhed end alder at gøre.

Jeg var aldrig typen, som drak mig sanseløs, mens flere i min klasse gjorde det fra 12-13 år.

Jeg ser ingen grund til, at børn under kriminal lavalder skal drikke alkohol. Hvorfor skal de det? Voksne gør det, men de er langt fra voksne hverken fysisk eller psykisk. Og jeg tror ikke på, at de bliver snerpede hystader af at måtte vente, til de faktisk selv må til at bære konsekvenserne af sine valg. Lige når det gælder den slags, tror jeg, det er sundt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Faith

Jeg tror at forbyder man sine børn noget, bliver det først rigtig spændende.

Så jeg håber meget vi kan have et relativt åbent forhold til alkohol hjemme hos os. Hellere at de drikker i trygge rammer end at de sidder nede bag Brugsen og smugdrikker.

Men håber meget at de kan vente til de er mindst 15.

Anmeld

13. oktober 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Jeg har stemt blankt af den grund, at der ikke var mulighed for at stemme "andet", for jeg har et andet synspunkt end bare alder og det at "drikke".

I vores familie vokser man op med at man må smage, når man føler man har lyst.

I dagligdagen bliver der ikke drukket alkohol her i huset.
Min mand kan en sjælden gang finde på at drikke en lys øl oven på en græsslåning, men ellers drikker han ikke alkohol.
Og jeg selv rører det aldrig undtagen to dråber champagne i bunden af glasset nytårs aften til at skåle med.

Hvis vi får gæster til rigtig middag, til jul og nytår, kan der godt blive åbnet en enkelt flaske vin, og hvis vi har familiefest, selvfølgelig, men ellers bliver der som sagt ikke drukket alkohol.
Og det er ved de lejligheder at vores børn kan få lov at smage, når de synes.
Derfor er der ingen fordomme over at de får en lille sjat vin i bunden af glasset ved disse særlige lejligheder. Jeg tror, jeg selv var 10 år, første gang jeg fik min første lille tår, og mine unger har nok været nogenlunde lige så gamle. Men hverken de eller jeg brød os nu om det, og så gik der længe igen før vi meldte os på skansen til en ny lille sjat.
Og vi har alle fået lov til at prøve, at få en lille fjer på derhjemme, så vi kendte virknigen.

Men alkohol som sådan, og unge der får lov at tage i byen og drikke som 14-15 årige er et no-go her i huset.
Når de er begyndt at gå i byen er de blevet hentet og bragt, og de har været 16 før de fik lov til at gå til "rigtige" fester, hvor de så kunne ringe, når de ville hentes.

De har fået en opdragelse, hvor de har fået frihed under ansvar under familiens beskyttende vinger, og de har altid vidst, at uanset hvad der skete, så ville vi tage til verdens ende for at redde dem hjem, også selvom de havde fået lidt for meget inden for vesten.
Men fordi de netop er vokset op med en indstilling til at fulde folk og alkohol er noget vi ikke på nogen måde dyrker, ja så er de selv ret fornuftige, og det synes jeg kun er godt.

Kærligst
Sussie

jeg undskylder self mange gange min kære.. der skulle self være mulighed for at svare andet også mindre tanketorsk.

men med alkohol tænker jeg ikke på små smagning men direkte at drikke, med det formål at blive fuld

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

jydeinden skriver:

jeg undskylder self mange gange min kære.. der skulle self være mulighed for at svare andet også mindre tanketorsk.

men med alkohol tænker jeg ikke på små smagning men direkte at drikke, med det formål at blive fuld

Det har vi vel alle prøvet, og skal prøve nogle gange i livet, problemet er bare, at jeg altid er blevet syg af skidtet før jeg er blevet rigtigt fuld LOL
Med et par enkelte undtagelser

Men må indrømme, at jeg faktisk ikke kunne lide mig i den tilstand, så da jeg havde prøvet det, var det det og jeg har aldrig dyrket det siden.

Men nej...mennesker, der drikker for at blive fulde, har jeg intet til overs for og har aldrig haft det, og mine unger er opdraget med den holdning.
At de så alle, på nær den yngste, har prøvet det selv, ja selvfølgelig, men de erkender så også, at de alle har det som mig, de bryder sig ikke om at omgås andre der er fulde og heller ikke selv at være det.
Men jeg vil ganske enkelt ikke have at mine unge i familien drikker sig fulde, og hvis jeg evt. havde oplevet det (hvad jeg heldigvis ikke har) jamen, så ville de helelr ikke få lov til at gå til fester i en periode.
Set med mine øjne hører alkohol og unge ikke sammen, færdig.
Det er en rådden vane og misforstået tolerance fra omverdenen, ikke mindst forældrenes.

Anmeld

13. oktober 2012

MorDk

Jeg drak selv en smule fra jeg var 14 år...

Har faktisk altid haft en ok forhold til alkohol...

Har stemt 14 år, men egentlig tænker og ønsker jeg de er ældre når det er... men det er nok ikke så realistisk...

Anmeld

13. oktober 2012

MorDk

Faith skriver:

Jeg tror at forbyder man sine børn noget, bliver det først rigtig spændende.

Så jeg håber meget vi kan have et relativt åbent forhold til alkohol hjemme hos os. Hellere at de drikker i trygge rammer end at de sidder nede bag Brugsen og smugdrikker.

Men håber meget at de kan vente til de er mindst 15.

Anmeld

13. oktober 2012

LilleLene

jydeinden skriver:

sidder og ser programmet "vores fulde børn" og tænker hvad jeres grænse umildbart er, hvor gamle skal de være, og hvor går grænsen for hvornår de efter jeres mening ville drikke for meget ( er godt klar over at nogen herinde kun har små børn, men derfor er det jo muligt at i har en ide )  

puha dobbeltmoralske mig, jeg staemte 15

men startede sig tidligt (i smug) for jeg måtte først da jeg blev 16

Anmeld

13. oktober 2012

Ina33

Jeg har en datter der bliver 12 år til februar, og her er det slet ikke på tale at skulle drikke alkohol. Jeg har som sådan ikke en aldersgrænse, men jeg tænker at 14-15 år ville være okay hvis det er under opsyn og ordnede forhold.

Jeg er ikke så bekymret for hende, hun er en meget fornuftig pige, som er lidt sky/utryghed ved nye ting, så alkohol tror jeg ikke engang hun har lyst til - hun bryder sig i hvert fald ikke om fulde mennesker.

Den bette på snart 7 år, er til gengæld en helt anden snak, og der kunne jeg godt frygte vi rimelig tidligt skal være vågne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.