SussieThyssen skriver:
Jeg har stemt blankt af den grund, at der ikke var mulighed for at stemme "andet", for jeg har et andet synspunkt end bare alder og det at "drikke".
I vores familie vokser man op med at man må smage, når man føler man har lyst.
I dagligdagen bliver der ikke drukket alkohol her i huset.
Min mand kan en sjælden gang finde på at drikke en lys øl oven på en græsslåning, men ellers drikker han ikke alkohol.
Og jeg selv rører det aldrig undtagen to dråber champagne i bunden af glasset nytårs aften til at skåle med.
Hvis vi får gæster til rigtig middag, til jul og nytår, kan der godt blive åbnet en enkelt flaske vin, og hvis vi har familiefest, selvfølgelig, men ellers bliver der som sagt ikke drukket alkohol.
Og det er ved de lejligheder at vores børn kan få lov at smage, når de synes.
Derfor er der ingen fordomme over at de får en lille sjat vin i bunden af glasset ved disse særlige lejligheder. Jeg tror, jeg selv var 10 år, første gang jeg fik min første lille tår, og mine unger har nok været nogenlunde lige så gamle. Men hverken de eller jeg brød os nu om det, og så gik der længe igen før vi meldte os på skansen til en ny lille sjat.
Og vi har alle fået lov til at prøve, at få en lille fjer på derhjemme, så vi kendte virknigen.
Men alkohol som sådan, og unge der får lov at tage i byen og drikke som 14-15 årige er et no-go her i huset.
Når de er begyndt at gå i byen er de blevet hentet og bragt, og de har været 16 før de fik lov til at gå til "rigtige" fester, hvor de så kunne ringe, når de ville hentes.
De har fået en opdragelse, hvor de har fået frihed under ansvar under familiens beskyttende vinger, og de har altid vidst, at uanset hvad der skete, så ville vi tage til verdens ende for at redde dem hjem, også selvom de havde fået lidt for meget inden for vesten.
Men fordi de netop er vokset op med en indstilling til at fulde folk og alkohol er noget vi ikke på nogen måde dyrker, ja så er de selv ret fornuftige, og det synes jeg kun er godt.

Kærligst
Sussie
jeg undskylder self mange gange min kære.. der skulle self være mulighed for at svare andet også
mindre tanketorsk.
men med alkohol tænker jeg ikke på små smagning men direkte at drikke, med det formål at blive fuld