alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

FrkZier

jydeinden skriver:

man kan helt sikkert håbe og ønske og be til at det vil lykkeds for dig men jeg tænker jo også at det enligt er ret svært at forbyde ens børn at drikke når det kommer til stykket.

det er nemt at forbyde dem det - at tro de overholder det ville være naivt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

jydeinden

Ka+Ma=Be skriver:

Haha ja det er helt 100 din skyld eller

Jeg kan kun give dig ret Vi har problematikken lige nu med min niece. Hun er knap 13 år og meget interesseret i det med alkohol. Problemet er, at moren synes hun er for ung endnu, og faren er ligeglad of synes hun skal have lov at smage. 

Den er lidt svær

det er den uden tvivl.. for jeg tænker da også, som jeg skrev i et andet svar at forbud er umuligt at håndtere når det kommer til stykket. for vil vedkommende drikke, jamen så gør vedkommende det.enten i smug, eller offenligt.men det må være særligt svært hvis forældrene imellem ikke en gang kan blive enige.

Anmeld

12. oktober 2012

jydeinden

FrkZier skriver:

det er nemt at forbyde dem det - at tro de overholder det ville være naivt

hehe hvad nytter et forbud så, spørg jeg meget naivt ?

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

jydeinden skriver:

det er den uden tvivl.. for jeg tænker da også, som jeg skrev i et andet svar at forbud er umuligt at håndtere når det kommer til stykket. for vil vedkommende drikke, jamen så gør vedkommende det.enten i smug, eller offenligt.men det må være særligt svært hvis forældrene imellem ikke en gang kan blive enige.

Ja lige præcis. Jeg fik det ikke introduceret hjemme, så da jeg var 13-14 år eksperimenterede jeg og veninderne selv - dog kun få gange og ikke seriøst druk før de 15 Men igen! Dem jeg kender der er blevet introduceret til det hjemme har oftest fået et fornuftigt forhold til alkohol

Anmeld

12. oktober 2012

FrkZier

jydeinden skriver:

hehe hvad nytter et forbud så, spørg jeg meget naivt ?

haha ja godt spørgsmål - i min verden er forbud kun med til at sætte splid mellem forældre og barn og er med til at barnet/teenageren trodser forældrene..

mine forældre har aldrig forbudt mig noget, de har altid stolet på min sunde fornuft -som måske har svigtet et par gange men det har altid virket fantastisk i vores familie, jeg elskede at mine forældre stolede på mig, hvilket jo gjorde at jeg 99,9% af tiden bestræbede mig på at leve op til det og vise dem at de gjorde rigtigt i at stole på mig!

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

jydeinden skriver:

sidder og ser programmet "vores fulde børn" og tænker hvad jeres grænse umildbart er, hvor gamle skal de være, og hvor går grænsen for hvornår de efter jeres mening ville drikke for meget ( er godt klar over at nogen herinde kun har små børn, men derfor er det jo muligt at i har en ide )  

Jeg har stemt blankt af den grund, at der ikke var mulighed for at stemme "andet", for jeg har et andet synspunkt end bare alder og det at "drikke".

I vores familie vokser man op med at man må smage, når man føler man har lyst.

I dagligdagen bliver der ikke drukket alkohol her i huset.
Min mand kan en sjælden gang finde på at drikke en lys øl oven på en græsslåning, men ellers drikker han ikke alkohol.
Og jeg selv rører det aldrig undtagen to dråber champagne i bunden af glasset nytårs aften til at skåle med.

Hvis vi får gæster til rigtig middag, til jul og nytår, kan der godt blive åbnet en enkelt flaske vin, og hvis vi har familiefest, selvfølgelig, men ellers bliver der som sagt ikke drukket alkohol.
Og det er ved de lejligheder at vores børn kan få lov at smage, når de synes.
Derfor er der ingen fordomme over at de får en lille sjat vin i bunden af glasset ved disse særlige lejligheder. Jeg tror, jeg selv var 10 år, første gang jeg fik min første lille tår, og mine unger har nok været nogenlunde lige så gamle. Men hverken de eller jeg brød os nu om det, og så gik der længe igen før vi meldte os på skansen til en ny lille sjat.
Og vi har alle fået lov til at prøve, at få en lille fjer på derhjemme, så vi kendte virknigen.

Men alkohol som sådan, og unge der får lov at tage i byen og drikke som 14-15 årige er et no-go her i huset.
Når de er begyndt at gå i byen er de blevet hentet og bragt, og de har været 16 før de fik lov til at gå til "rigtige" fester, hvor de så kunne ringe, når de ville hentes.

De har fået en opdragelse, hvor de har fået frihed under ansvar under familiens beskyttende vinger, og de har altid vidst, at uanset hvad der skete, så ville vi tage til verdens ende for at redde dem hjem, også selvom de havde fået lidt for meget inden for vesten.
Men fordi de netop er vokset op med en indstilling til at fulde folk og alkohol er noget vi ikke på nogen måde dyrker, ja så er de selv ret fornuftige, og det synes jeg kun er godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2012

B&J

jeg håber da ikke min dreng kommer til at drikke for alvor før han er 15-16år..

men smage må han gerne så han får et sundt forhold til det.... men når han er 13-14år vil det ikke gøre mig noget hvis han ville holde en lille fest og han så drak de sodavands drikke der og lidt øl...

men ja det er svært for jeg drikker ikke selv stoppede da jeg var 16år og kan bare ikke lig det

Anmeld

13. oktober 2012

Benjamins'mor

Når de er konfirmeret.

Anmeld

13. oktober 2012

wamse

Mine drenge har startet med at drikke i omkring 15 års alderen, og jeg var selv 14.

Min mellemste, som nu er 17 har vel ca været fuld 4 gange nu, men han har drukket sig helt hen i hegnet et par gange, det synes jeg har været skræmmende at se. Men vi har kunnet tale om det.

Jeg håber da klart at Lærke venter til hun er mindst 15 med at skulle drikke

Anmeld

13. oktober 2012

Muffin_girl

jydeinden skriver:

sidder og ser programmet "vores fulde børn" og tænker hvad jeres grænse umildbart er, hvor gamle skal de være, og hvor går grænsen for hvornår de efter jeres mening ville drikke for meget ( er godt klar over at nogen herinde kun har små børn, men derfor er det jo muligt at i har en ide )  

Jeg har ingen børn..

Men jeg har en ide  

Jeg fik selv lov til at drikke en enkelt til min konfirmation.. Og så 2 gange efterfølgende indtil jeg blev 14.. Så fik vi lov til at komme med til små fester, hvor der var forældre opsyn. Hvor så mor og far købte hvad vi måtte få med ... 

Og så måtte vi jo komme med til flere og flere fester ... 

Jeg er sikker på jeg har været meget isoleret, derude hvor jeg boede.. Fordi jeg fik aldrig over stregen, men det handlede også om respekt... Fordi mig og min søster vidste hvad konsekvensen var .. 

Så efter min mening, gælder det om gensidig respekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.