Hun vil ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Lotus86

Valdemar er også inde i sådan er periode, og vågner også om natten og er sulten, så de aftener hvor han ikke rigtig spiser noget, der får han en potion grød, så vi alle kan få vores skønhedssøvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

SussieThyssen

michelledam skriver:

Hej piger.
Nu har isabella (16mdr) ikke spist aftensmad i ca 14. Dage. Det bekymre mig lidt. Hun spiser måske lidta sovs og/eller kartofler. Maks et par skeer. Det kan ikke være tænder da hun spiser fint i de andre måltider på dagen. Dog ca hver anden dag spiser hun ikke ret meget af hendes eftermiddagsmad. Nogen dage slet intet.
Hun er begyndt at vågne om natten og hargjort det i de 14 dage også. Tror hun er sulten når hun vågner. For om morgenen npr vi står op er hun fuldstændig hysterisk indtil hun får hendes havdregrød og det tager jo lidt tid før det er kølet af. Så det er lidt af enkoncert her i hytten om morgenen.
Hvad kan det være? Selvom jeg nok ikke skal bekymre mig da hun har det fint og er glad. Så bekymre det mig fordi det er over så lang tid nu.

Nogen der har prøvet det og er der noget jeg kan gøre?

Sådanne perioder kan alle børn have.

Så længe hun spiser godt resten af dagen, så skal du ikke bekymre dig.
Men måske skulle du prøve og se om hun vil have mad lidt før inden hun bliver træt, og så måske byde hende lidt ymer eller yugurt med drys på til aften før sengetid.

Men som sagt, du skal ikke bekymre dig.
Hvad med rubrødsmadder eller fx små kødboller, gulerodsstænger, ærter og æblestykker...vil hun helelre have det? Altså kold mad til aften?

Nogle mennesker bryder sig ganske enkelt ikke om varm mad, og det er gerne i den alder det udvikler sig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2012

Mother-love

SussieThyssen skriver:

Sådanne perioder kan alle børn have.

Så længe hun spiser godt resten af dagen, så skal du ikke bekymre dig.
Men måske skulle du prøve og se om hun vil have mad lidt før inden hun bliver træt, og så måske byde hende lidt ymer eller yugurt med drys på til aften før sengetid.

Men som sagt, du skal ikke bekymre dig.
Hvad med rubrødsmadder eller fx små kødboller, gulerodsstænger, ærter og æblestykker...vil hun helelre have det? Altså kold mad til aften?

Nogle mennesker bryder sig ganske enkelt ikke om varm mad, og det er gerne i den alder det udvikler sig.

Kærligst
Sussie

vi har forsøgt os med lidt af alt. selv hendes ynglingsretter gider hun ikke. det ryger alle andre steder hen end munden. hun vil bare have mælk. så det får hun. det er ikke altid vi kan få yoghurt i hende. men er også bange for at hun lige pludselig vil tro at hun skal have lov til yoghurt hver dag.

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

michelledam skriver:

vi har forsøgt os med lidt af alt. selv hendes ynglingsretter gider hun ikke. det ryger alle andre steder hen end munden. hun vil bare have mælk. så det får hun. det er ikke altid vi kan få yoghurt i hende. men er også bange for at hun lige pludselig vil tro at hun skal have lov til yoghurt hver dag.

Du skal ikke give hende mælk til aften, fordi mange børn så begynder at tro de kan drikke sig mæt.
Giv hende vand i stedet.
Lidt yugurt eller A38 tager de nu ikke skade af hver dag.

Men så tror jeg bare du selv skal lade hende finde ud af hvornår hun gider spise noget igen.
Jo mindre du gør ud af det, jo mindre interessant bliver det for hende ikke at spise noget.

Læg lidt på hendes tallerken, og gider hun så ikke spise det, så er det bare ærgerligt. Hun finder nok ud af at komme igang igen efter en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.