Hun vil ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Mother-love

Hej piger.
Nu har isabella (16mdr) ikke spist aftensmad i ca 14. Dage. Det bekymre mig lidt. Hun spiser måske lidta sovs og/eller kartofler. Maks et par skeer. Det kan ikke være tænder da hun spiser fint i de andre måltider på dagen. Dog ca hver anden dag spiser hun ikke ret meget af hendes eftermiddagsmad. Nogen dage slet intet.
Hun er begyndt at vågne om natten og hargjort det i de 14 dage også. Tror hun er sulten når hun vågner. For om morgenen npr vi står op er hun fuldstændig hysterisk indtil hun får hendes havdregrød og det tager jo lidt tid før det er kølet af. Så det er lidt af enkoncert her i hytten om morgenen.
Hvad kan det være? Selvom jeg nok ikke skal bekymre mig da hun har det fint og er glad. Så bekymre det mig fordi det er over så lang tid nu.

Nogen der har prøvet det og er der noget jeg kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Nettemor

Sådanne perioder har vi også haft her. Har du prøvet at tilbyde hende rygnrød eller havregryn om aftenen? Kan være hun 'bare' ikke lige gider kartofler / varm mad

Anmeld

12. oktober 2012

Mother-love

Nettemor skriver:

Sådanne perioder har vi også haft her. Har du prøvet at tilbyde hende rygnrød eller havregryn om aftenen? Kan være hun 'bare' ikke lige gider kartofler / varm mad

Vi har prøvet med rugbrød ja og den bliver bare kastet rundt med. Vi kan få noget yoghurt i hende hvis vi er heldige. Men hun skal jo bare heller ikke lære at hun kan få yoghurt hver dag.

Anmeld

12. oktober 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn på 1 år og 4 mdr er igennem præcis det samme i øjeblikket, han simpelhen nægter at spise aftensmad, hvis vi heldige kan vi liste et par skeer ind eller han selv lige får listet lidt mad ind, men det meste ender på bordet, stolen, spisesmækken eller gulvet....

han vågner dog ikke om natten og er sulten, men måske det fordi jeg stadig ammer ham om aften og natten.

Jeg håber lidt det er en fase.............

Det var ikke meget opmuntring, men nu ved du at du ikke er alene

Anmeld

12. oktober 2012

MortilCilas

michelledam skriver:

Hej piger.
Nu har isabella (16mdr) ikke spist aftensmad i ca 14. Dage. Det bekymre mig lidt. Hun spiser måske lidta sovs og/eller kartofler. Maks et par skeer. Det kan ikke være tænder da hun spiser fint i de andre måltider på dagen. Dog ca hver anden dag spiser hun ikke ret meget af hendes eftermiddagsmad. Nogen dage slet intet.
Hun er begyndt at vågne om natten og hargjort det i de 14 dage også. Tror hun er sulten når hun vågner. For om morgenen npr vi står op er hun fuldstændig hysterisk indtil hun får hendes havdregrød og det tager jo lidt tid før det er kølet af. Så det er lidt af enkoncert her i hytten om morgenen.
Hvad kan det være? Selvom jeg nok ikke skal bekymre mig da hun har det fint og er glad. Så bekymre det mig fordi det er over så lang tid nu.

Nogen der har prøvet det og er der noget jeg kan gøre?

Cilas har haft en laaaang periode hvor han kun spiser nogle aftner. De dage hvor han har spist som han plejede at gøre, var da vi fik pasta m. kødsovs og pastasalat. Han spiser meget sjældent kød. (tygger på det, men spytter det ud igen)

Jeg spurgte rundt og fik af vide at det var helt normalt. Og han spiser jo til alle andre måltider.

Anmeld

12. oktober 2012

Mother-love

Fru Skovrup skriver:

min søn på 1 år og 4 mdr er igennem præcis det samme i øjeblikket, han simpelhen nægter at spise aftensmad, hvis vi heldige kan vi liste et par skeer ind eller han selv lige får listet lidt mad ind, men det meste ender på bordet, stolen, spisesmækken eller gulvet....

han vågner dog ikke om natten og er sulten, men måske det fordi jeg stadig ammer ham om aften og natten.

Jeg håber lidt det er en fase.............

Det var ikke meget opmuntring, men nu ved du at du ikke er alene

Dejligt at vide jeg ikke er deneneste. Synes bare det er lidt frustrende når man er vanttil at hun nærmest sætter en ko til livs når hun spiser normalt.

Anmeld

12. oktober 2012

Frk.S

Freja (13 mdr.) har haft sådan en periode for nogle måneder siden, hvor hun enten ikke gad aftensmad eller frokost. Hun fik næsten intet til de måltider. (til gengæld spiste hun fx masser af morgenmad).

Lige nu er hun så inde i en fase hvor hun spiser fint til alle måltider. Om aftenen kan hun simpelthen nogle gange spise, så vi snakker om at vi tror hun spiser lige så meget (eller mere) som os.

Det skulle efter sigende være meget normalt at de får perioder hvor der er et eller flere måltider de ikke rigtig gider. Så mon ikke bare det er en fase??
Men det er selvfølgelig surt, hvis det er gør at hun vågner om natten, fordi hun reelt er sulten.

Anmeld

12. oktober 2012

Mother-love

MortilCilas skriver:

Cilas har haft en laaaang periode hvor han kun spiser nogle aftner. De dage hvor han har spist som han plejede at gøre, var da vi fik pasta m. kødsovs og pastasalat. Han spiser meget sjældent kød. (tygger på det, men spytter det ud igen)

Jeg spurgte rundt og fik af vide at det var helt normalt. Og han spiser jo til alle andre måltider.

Vihar prøvet at lave hendes livretter og de ender også bare alle andre steder end i munden. Isabella er heller ikke den store kødspiser. Men det er jeg heller ikke så det har vi ikke tænkt så meget over. Også fordi det altid har været sådan.det går dog meget bedre med hakket kød.

Anmeld

12. oktober 2012

VIPpigen

Lilje har også sådan perioder... Nogen gange kan hun i 3 uger afvise aftensmad... Lige for tiden har hun afvist morgenmad, og aftensmad. Det bliver til 3-4 mundfulde, og så gider hun ikke have mere. Men hun spiser som -dp's ord- havnearbejder til middag omme ved hende... Så lige nu er jeg ikke Bekymret.

Anmeld

12. oktober 2012

Mother-love

Frk.S skriver:

Freja (13 mdr.) har haft sådan en periode for nogle måneder siden, hvor hun enten ikke gad aftensmad eller frokost. Hun fik næsten intet til de måltider. (til gengæld spiste hun fx masser af morgenmad).

Lige nu er hun så inde i en fase hvor hun spiser fint til alle måltider. Om aftenen kan hun simpelthen nogle gange spise, så vi snakker om at vi tror hun spiser lige så meget (eller mere) som os.

Det skulle efter sigende være meget normalt at de får perioder hvor der er et eller flere måltider de ikke rigtig gider. Så mon ikke bare det er en fase??
Men det er selvfølgelig surt, hvis det er gør at hun vågner om natten, fordi hun reelt er sulten.

Jeg havde også tænkt at det var en periode. Men 14 dage synes jeg er længe. Og ved ikke med sikkerhed om det er derfor hun vågner om natten. Men hun har sovet igennem siden hun var 1 mdr gammel og vi har aldrig haft problemer med hendes søvn. Men nu har det stået på i 14 dage nu hvor hun vågner hver nat. Så derfor forbinder jeg det med at hun er sulten. Hun får ikke noget andet end vand. Men det er bare lidt svært når man er vanttil hun nærmest sætter en ko til livs når hun spiser normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.