Fast føde 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

FogL

Skifreaken skriver:

Hej.

Ved i noget om baby må få f.eks. en æblebåd at tykke på? Hvad med et stort stykke agurk osv? Kan ikke lige finde ud af om der er for stor risiko ved at han får bidt noget af?

Han har en enkelt tand i undermunden.

Det må de godt, efter 6 måneder. Det kaldes BLW 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

L&V

Nej det syntes jeg absolut ikke man skal/må... Kvælnings risikoen er alt for stor efter min mening og der findes så mange fine alternativer

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

Hej.

Ved i noget om baby må få f.eks. en æblebåd at tykke på? Hvad med et stort stykke agurk osv? Kan ikke lige finde ud af om der er for stor risiko ved at han får bidt noget af?

Han har en enkelt tand i undermunden.

Har du ikke fået en folder over det mad din baby må til det 1 år? Jeg fik den af sp´en. Hvis ikke du har synes jeg du skal spørge efter en, så har du et overblik over hvad sundhedsstyrelsen anbefaler.

Synes ikke du skal ligge ud med mad der ikke er opløseligt, dvs æblebåde og f.eks gulerødder. Faktisk frarådes det at give gulerødder i så tidlig en alder netop pga at hvis de får det galt i halsen kan det ikke opløses af sig selv.

Du kan også downloade folderen på apotekets hjemmeside eller købe den til 60 kr på selve apoteket.

/Fenja

Anmeld

12. oktober 2012

Skifreaken

Månsson skriver:

Nej det syntes jeg absolut ikke man skal/må... Kvælnings risikoen er alt for stor efter min mening og der findes så mange fine alternativer

når du siger alternativer, mener du så bare grød af forskellig slags og mos?

Anmeld

12. oktober 2012

L&V

Skifreaken skriver:

når du siger alternativer, mener du så bare grød af forskellig slags og mos?

Nej det kan lige så vel være bløde frugter/ grønsager, brød, kiks osv

Anmeld

12. oktober 2012

kiwiol

Ville bestemt ikke give hverken agirk eller æble.  Det er for nemt for dem at bide et stykke af, og de kan jo ikke tygge det.

Min dreng er 9 mdr nu, og han får stadig ikke æblebåde eller store agurk stykker.

Anmeld

12. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Da Ida var 6 mdr fik hun ikke alt det hårde endnu. Hun fik agurk i små stykker - men hun fik ikke lov at sidde med et helt stykke selv

Anmeld

12. oktober 2012

Tulle28

ja, må også sige jeg er lidt smånervøs med det.. Men må lige se det link som er foreslået

Det er supergodt - BLW altså Det praktiserede vi også her. Men jeg ville stadigvæk passe lidt på med de helt hårde ting, her i starten.Her er en side på dansk der også er supergod: http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.