Fast føde 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Skifreaken

Hej.

Ved i noget om baby må få f.eks. en æblebåd at tykke på? Hvad med et stort stykke agurk osv? Kan ikke lige finde ud af om der er for stor risiko ved at han får bidt noget af?

Han har en enkelt tand i undermunden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Altså, min søn er 6 måneder, og han får æbelbåde, argurk, og gullerøder... Han har 2 bisser, og kan godt bide et stykke af... Vi har så bare valgt og lade ham få lov og holde ekstra meget øje med ham...

Anmeld

12. oktober 2012

Eliza

Der fik Malthe fra han var 4 mdr og startede på rugbrød den dag han blev 6 mdr. 

jeg holder selvfølgelig altid øje med ham når han har noget i munden. 

Anmeld

12. oktober 2012

Skifreaken

Ravnholt skriver:

Altså, min søn er 6 måneder, og han får æbelbåde, argurk, og gullerøder... Han har 2 bisser, og kan godt bide et stykke af... Vi har så bare valgt og lade ham få lov og holde ekstra meget øje med ham...

Han fik et stykke fersken den anden dag, hvor han virkelig kvaltes i det, så tænkte at det måske var for tidligt endnu, for han får snildt nogle stykker fra det store stykke og så bliver jeg jo nervøs for at det bliver størrelsen til at han kvæles i det

Anmeld

12. oktober 2012

Tulle28

Personligt ville jeg ikke give den slags så tidligt. Kun bløde frugter som banan og en rigtig moden fersken f.eks., og så kogte grøntsager.

Æbler og agurk er jo forholdsvis hårdt og opløses/blødgøres ikke i halsen, hvis et stykke skulle sætte sig fast, som f.eks. brød gør.

Anmeld

12. oktober 2012

Thalia

Du kan roligt give din baby gnavemad ved 6 mdrs alderen, der er faktisk rigtigt mange fordele ved gnavemad frem for mos og grød.

Du kan evt læse lidt mere om BLW her, der er også forslag til god gnavemad man kan starte med

Anmeld

12. oktober 2012

christinak

Skifreaken skriver:

Hej.

Ved i noget om baby må få f.eks. en æblebåd at tykke på? Hvad med et stort stykke agurk osv? Kan ikke lige finde ud af om der er for stor risiko ved at han får bidt noget af?

Han har en enkelt tand i undermunden.

Vores dreng bliver 6 måneder på onsdag, og jeg synes ikke han er klar til gnave Mad, men hvad med en skorpe han kan sidde den, den går ikke så let i stykker

Anmeld

12. oktober 2012

Skifreaken

christinak skriver:

Vores dreng bliver 6 måneder på onsdag, og jeg synes ikke han er klar til gnave Mad, men hvad med en skorpe han kan sidde den, den går ikke så let i stykker

Skorper er et stort hit Det var mere for at se om vi kunne variere det lidt allerede nu

Anmeld

12. oktober 2012

Skifreaken

Thalia skriver:

Du kan roligt give din baby gnavemad ved 6 mdrs alderen, der er faktisk rigtigt mange fordele ved gnavemad frem for mos og grød.

Du kan evt læse lidt mere om BLW her, der er også forslag til god gnavemad man kan starte med

Mange tak for link, den vil jeg straks tjekke

Anmeld

12. oktober 2012

Skifreaken

Tulle28 skriver:

Personligt ville jeg ikke give den slags så tidligt. Kun bløde frugter som banan og en rigtig moden fersken f.eks., og så kogte grøntsager.

Æbler og agurk er jo forholdsvis hårdt og opløses/blødgøres ikke i halsen, hvis et stykke skulle sætte sig fast, som f.eks. brød gør.

ja, må også sige jeg er lidt smånervøs med det.. Men må lige se det link som er foreslået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.