børnepenge fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

JEg prøver lige at forklare sagen engang . Mor og far er gået fra hinanden d 27 august . Mor vil ikke flytte adr fra far .

Mor og far har lige været i amtet i onsdags og der fik mor bopæl adr tilkendt . Og far fik sammenvær med barnet .

MOr har stadig ikke flyttet adr . Men kan hun søge børnebidrag fra far nu og kan hun få tilbage fra august hvor de gik fra hinanden ??

JEg håber jeg har fået formuleret mig rigtig .

Det kan hun ikke nej de boede jo sammen indtil da .. Så det er først fra at adr er flyttet hun kan søge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Det kan hun ikke nej de boede jo sammen indtil da .. Så det er først fra at adr er flyttet hun kan søge 

OKay , tusind tak for svar ..

Anmeld

13. oktober 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

medmindre de lige har lavet lovgivningen om for ret nyligt, så nej, det kan hun ikke.

Kærligst
Sussie

Så er det da sjovt, at jeg fik med tilbagevirkende kraft fra Lauras far Søgte først, da hun var 5 mdr. Og fik så fra den dag, hun blev født

Anmeld

13. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Hej de damer ..

Er der nogen som kan svare på at hvis moren ikke søger børnepenge nu. Men feks om 2 måneder kan hun så søge med tilbage virkende kraft ??

Hvorfor vil du vente med at søge. Søg fra den dag du bliver alene. Tror kun du kan få med tilbage virkende kraft hvis det er fordi at fadetskabssagen ikke er afsluttet og at du imens sagen køre kan søge om at få pengene af kommunen- sådan at faderen skal tilbage betale kommunen det slm de har udbetalt dig.

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Så er det da sjovt, at jeg fik med tilbagevirkende kraft fra Lauras far Søgte først, da hun var 5 mdr. Og fik så fra den dag, hun blev født

Det er jo også det jeg siger...med mindre de har lavet det om

Anmeld

13. oktober 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Det er jo også det jeg siger...med mindre de har lavet det om

Du skrev bare i første indlæg, som jeg citerede, at nej, det kan man ikke Men bare vi er enige

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Du skrev bare i første indlæg, som jeg citerede, at nej, det kan man ikke Men bare vi er enige

LOL

Det er nemlig ikke så længe siden, at man IKKE kunne, men godt hvis de har lavet det om.

Det kunne jeg godt have brugt, dengang for mange år siden, da min den ældste var lille.

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

LOL

Det er nemlig ikke så længe siden, at man IKKE kunne, men godt hvis de har lavet det om.

Det kunne jeg godt have brugt, dengang for mange år siden, da min den ældste var lille.

Ja, godt det er lavet om For 3 år siden aftalte vi nemlig også, at vi bare skulle aftale indbyrdes, men han fik det alrig gjort, så jeg søgte bare gennem kommunen og nu kører det bare 

Anmeld

14. oktober 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Ja, godt det er lavet om For 3 år siden aftalte vi nemlig også, at vi bare skulle aftale indbyrdes, men han fik det alrig gjort, så jeg søgte bare gennem kommunen og nu kører det bare 

Kunne du så også få med tilbagevirkende kraft for 3 år siden?

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Kunne du så også få med tilbagevirkende kraft for 3 år siden?

Ja, det kunne jeg Det kan man både med børnebidrag og det bidrag, som kan fås til fødslen, dåb osv., som jeg dog ikke har krævet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.