børnepenge fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.744 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej de damer ..

Er der nogen som kan svare på at hvis moren ikke søger børnepenge nu. Men feks om 2 måneder kan hun så søge med tilbage virkende kraft ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej de damer ..

Er der nogen som kan svare på at hvis moren ikke søger børnepenge nu. Men feks om 2 måneder kan hun så søge med tilbage virkende kraft ??

medmindre de lige har lavet lovgivningen om for ret nyligt, så nej, det kan hun ikke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

medmindre de lige har lavet lovgivningen om for ret nyligt, så nej, det kan hun ikke.

Kærligst
Sussie

Man skal da som mor søge om det på kommunen ikke ??

Og tusind tak for svar ..

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Man skal da som mor søge om det på kommunen ikke ??

Og tusind tak for svar ..

Nu snakker du om to ting.

Børnetilskud og børnebidrag fra faderen.

Jeg går ud fra det er børnebidraget du taler om.

Børnebidrag søges på statsamtet, men du kan få papirerne til det på kommunen.
Børnebidraget er det barnets far betaler, og det kan man så køre via statsamtet, men det vil altid køre fremadrettet, ikke bagud.
Som enlig forsørger er du også berettiget til forhøjet børnetilskud, ud over det almindelige tilskud, og det søger du via kommunen.
Igen kører det fremadrettet. Man kan ikke få bagudrettet, men gælder fra ansøgningsdatoen.

Gå ned på borgerservice og få en snak med dem ved skranken, så skal de nok udstyre dig med de rette papirer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu snakker du om to ting.

Børnetilskud og børnebidrag fra faderen.

Jeg går ud fra det er børnebidraget du taler om.

Børnebidrag søges på statsamtet, men du kan få papirerne til det på kommunen.
Børnebidraget er det barnets far betaler, og det kan man så køre via statsamtet, men det vil altid køre fremadrettet, ikke bagud.
Som enlig forsørger er du også berettiget til forhøjet børnetilskud, ud over det almindelige tilskud, og det søger du via kommunen.
Igen kører det fremadrettet. Man kan ikke få bagudrettet, men gælder fra ansøgningsdatoen.

Gå ned på borgerservice og få en snak med dem ved skranken, så skal de nok udstyre dig med de rette papirer.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for svar .

Det vil jeg gøre der er så mange ting i det her ..

Anmeld

12. oktober 2012

LRJ

Anonym skriver:

Hej de damer ..

Jeg fik af vide for 6 mdr siden at hvis faren ikk betalte hva han skulle, så kan du søge med tilbagevirkende kraft hvis det er inden for et halvt år efter at han er stopper med at betale det, at du søgte det

Anmeld

12. oktober 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Hej de damer ..

Jeg søgte først da Oscar var 6 måneder og fordi hans far intet havde betalt fik jeg med tilbagevirkende kraft fra fødslen, du skal bare oplyse hvornår du sidst har fået nogen af ham  

og jeg søgte bare på kommunen så ordner de resten

Anmeld

12. oktober 2012

SussieThyssen

Lone H. skriver:

Jeg fik af vide for 6 mdr siden at hvis faren ikk betalte hva han skulle, så kan du søge med tilbagevirkende kraft hvis det er inden for et halvt år efter at han er stopper med at betale det, at du søgte det

Ja, som jeg skrev, så kan de have lavet det om, og jeg synes da det er fedt, at der, om ikke andet, er mulighed for lidt tilbagevirkende.

Anmeld

12. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

Hej de damer ..

Hej med dig, .. 

da faderskabet var fastslået fik jeg 11.000 udbetalt for det var hvad han skyldte, han ville ikke betale, så kørte det igennem kommunen .. 

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Hej med dig, .. 

da faderskabet var fastslået fik jeg 11.000 udbetalt for det var hvad han skyldte, han ville ikke betale, så kørte det igennem kommunen .. 

JEg prøver lige at forklare sagen engang . Mor og far er gået fra hinanden d 27 august . Mor vil ikke flytte adr fra far .

Mor og far har lige været i amtet i onsdags og der fik mor bopæl adr tilkendt . Og far fik sammenvær med barnet .

MOr har stadig ikke flyttet adr . Men kan hun søge børnebidrag fra far nu og kan hun få tilbage fra august hvor de gik fra hinanden ??

JEg håber jeg har fået formuleret mig rigtig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.