Pigen der ikke ville dø..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg fik ikke set det.
Men det vil jeg helt klart gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

tarkoflen

sne190810 skriver:

Nix. Jeg er helt rørende enig og kunne skrive en lang smøre, men orker virkelig ikke her til aften.

Ingen mennesker er maskiner og mennersker laver fejl. Tit. Alle mennesker ...

Jeg har forresten rettet mit første indlæg og vedlagt et link

Ja det læste jeg godt! Det er ikke uden konsekvenser for nogle, heller ikke Carina og hendes familie!

Hørte en udtale sig i radioen i morges, at han undrede sig over, at familien ikke glædede sig over at Carina var kommet så langt, frem for at bruge en masse krudt på at placere skyld...

Anmeld

11. oktober 2012

tarkoflen

6800 skriver:

selvfølgelig kan læger også fejle, men jeg synes ikke sådan en beslutning kan/skal træffes af kun en læge, her burde der have været 2-3 læger til at kigge på scanningsbillederne, inden de gav hende "dødsdommen"

Det har det også været, og det siger familien også i programmet, men de siger også, at de selv burde have bedt om en second oppinion (staves) og det kan man jo altid se tilbage på og synes, det ville jeg da også selv tænke!

Anmeld

11. oktober 2012

K&S

Freyasmor skriver:

Jeg så dokumentaren om hende, dog missede jeg de første 15 min, men jeg kunne simpelthen ikke slippe tv'et af syne efter jeg havde set blot 2 min af udsendelsen..  Syntes simpelthen det er så fantastisk, sørgeligt og inspirerende på samme tid.. Jeg syntes hun klarede det så flot, virkelig en kæmper.. One of a kind! Jeg sad med tåre i øjnene, da programmet sluttede og var virkelig glad for at se hendes nuværende tilstand i nyhederne efterfølgende... 

Er dog lidt målløs over de forskellige syn der er på lægernes meninger omkring hendes forløb, syntes det er forkasteligt, at folk med samme uddannelse kan dømme en situation så forskelligt... 

Helt enig, vi kan jo reelt ikke vide, hvilken læge der har ret i den pågældende sag... 

Anmeld

11. oktober 2012

LykkeB

Janni. skriver:

Her er et link til udsendelsen fra igår aftes, hvis ikke du fik den set: 

http://www.dr.dk/TV/se/dr1-dokumentaren/dr1-dokumentaren-pigen-der-ikke-ville-doe#!/

Jeg har ikke set den endnu men skal da se den en af dagene. 

Anmeld

11. oktober 2012

sne190810

tarkoflen skriver:

Ja det læste jeg godt! Det er ikke uden konsekvenser for nogle, heller ikke Carina og hendes familie!

Hørte en udtale sig i radioen i morges, at han undrede sig over, at familien ikke glædede sig over at Carina var kommet så langt, frem for at bruge en masse krudt på at placere skyld...

Jeg tror de gør det som et trin i deres sorgproces. Det er ganske normalt .. Men det burde de have professionelle til at hjælpe dem igennem, i stedet for Ekstra Bladet.

Det er ikke måden at gøre det her på, hvis du spørger mig. Hvem kan lide at blive hængt ud?

Anmeld

11. oktober 2012

Krussedulle

Janni. skriver:

Her er et link til udsendelsen fra igår aftes, hvis ikke du fik den set: 

http://www.dr.dk/TV/se/dr1-dokumentaren/dr1-dokumentaren-pigen-der-ikke-ville-doe#!/

Jeg har ikke set den endnu men skal da se den en af dagene. 

Det bliver også genudsendt i aften kl 23!

Super rørende dokumentar i øvrigt!

Anmeld

11. oktober 2012

tarkoflen

K&S skriver:

Helt enig 

Og jeg har svært ved at tro på at lægen fra det private var helt uvildig - og at man tager hans ene vurdering så seriøst, når flere andre læger har vurderet tilstanden som værende lige så "slem" som overlægen (som blev interviewet). 

De havde jo hendes "sag" oppe på flere konferencer, så lægen har ikke egenhændigt foretaget vurderingen af om Carina var tæt på hjernedød eller ej...

Jeg synes faktisk han virkede noget usympatisk, og det lød også som om han stort set kun havde set skanningsbillederne...

Men det skal jo også lige siges, at tingene jo kan klippes som tilrettelæggerene vil have en sag fremstillet

Anmeld

11. oktober 2012

Deaktiveret profil

K&S skriver:

Helt enig, vi kan jo reelt ikke vide, hvilken læge der har ret i den pågældende sag... 

Nej, det er sandt!... Os der ikke aner noget om alt det læge noget og diagnoser, kan bare vælge at tro på det de siger, men det er nu stadig synd at der er så forskellige meninger om præcis det samme!..

Anmeld

11. oktober 2012

K&S

Freyasmor skriver:

Nej, det er sandt!... Os der ikke aner noget om alt det læge noget og diagnoser, kan bare vælge at tro på det de siger, men det er nu stadig synd at der er så forskellige meninger om præcis det samme!..

Vi er helt enige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.