Pigen der ikke ville dø..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

A&F

En rigtig god dokumentar . Min mand og jeg så det igår aftes og puha, tanken om hvor mange det kan være sket med , hvor chancen for at vågne har været der, men at det var forsent er skræmmende . Fik fornemmelsen af, at det var organerne man ville have . God fornøjelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

tarkoflen

Det bliver genudsendt i aften kl 23.

Jeg synes det var et meget hårdt program, og jeg synes faktisk at hende overlægen blev fremstillet rigtig skidt! Jeg synes helt de glemte, at der kan ske menneskelige fejl, som er ganske forfærdelige! Der sker ting, som er fuldstændig uforudsigelige!

Hvis det var mine nærmeste ville jeg også klage og være sure og kede af det! Det er slet ikke fordi de ikke reagere som jeg ville gøre, men jeg synes godt nok det tog en drejning i retning af at placere skyld, og det synes jeg er lidt uheldigt!

Anmeld

11. oktober 2012

sne190810

Jeg synes det var et meget hårdt program, og jeg synes faktisk at hende overlægen blev fremstillet rigtig skidt! Jeg synes helt de glemte, at der kan ske menneskelige fejl, som er ganske forfærdelige! Der sker ting, som er fuldstændig uforudsigelige!

Hvis det var mine nærmeste ville jeg også klage og være sure og kede af det! Det er slet ikke fordi de ikke reagere som jeg ville gøre, men jeg synes godt nok det tog en drejning i retning af at placere skyld, og det synes jeg er lidt uheldigt!

Helt enig.

Apropos LINKET taler vidst for sig selv.

Anmeld

11. oktober 2012

tarkoflen

sne190810 skriver:

Helt enig.

Dejligt at jeg ikke er alene, var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle skrive det, for er ret sikker på, at der nogle der bestemt ikke deler min holdning

Anmeld

11. oktober 2012

Valle81

tarkoflen skriver:

Helt enig

Læger er mennesker og ikke guder. De plads fejl, tager fejl osv.... Og desværre kan det have frygtelige konsekvenser, men sådan vil det være.

Anmeld

11. oktober 2012

sne190810

tarkoflen skriver:

Dejligt at jeg ikke er alene, var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle skrive det, for er ret sikker på, at der nogle der bestemt ikke deler min holdning

Nix. Jeg er helt rørende enig og kunne skrive en lang smøre, men orker virkelig ikke her til aften.

Ingen mennesker er maskiner og mennersker laver fejl. Tit. Alle mennesker ...

Jeg har forresten rettet mit første indlæg og vedlagt et link

Anmeld

11. oktober 2012

Deaktiveret profil

Janni. skriver:

Her er et link til udsendelsen fra igår aftes, hvis ikke du fik den set: 

http://www.dr.dk/TV/se/dr1-dokumentaren/dr1-dokumentaren-pigen-der-ikke-ville-doe#!/

Jeg har ikke set den endnu men skal da se den en af dagene. 

Jeg så dokumentaren om hende, dog missede jeg de første 15 min, men jeg kunne simpelthen ikke slippe tv'et af syne efter jeg havde set blot 2 min af udsendelsen..  Syntes simpelthen det er så fantastisk, sørgeligt og inspirerende på samme tid.. Jeg syntes hun klarede det så flot, virkelig en kæmper.. One of a kind! Jeg sad med tåre i øjnene, da programmet sluttede og var virkelig glad for at se hendes nuværende tilstand i nyhederne efterfølgende... 

Er dog lidt målløs over de forskellige syn der er på lægernes meninger omkring hendes forløb, syntes det er forkasteligt, at folk med samme uddannelse kan dømme en situation så forskelligt... 

Anmeld

11. oktober 2012

K&S

tarkoflen skriver:

Helt enig 

Og jeg har svært ved at tro på at lægen fra det private var helt uvildig - og at man tager hans ene vurdering så seriøst, når flere andre læger har vurderet tilstanden som værende lige så "slem" som overlægen (som blev interviewet). 

De havde jo hendes "sag" oppe på flere konferencer, så lægen har ikke egenhændigt foretaget vurderingen af om Carina var tæt på hjernedød eller ej...

Anmeld

11. oktober 2012

6800

tarkoflen skriver:

selvfølgelig kan læger også fejle, men jeg synes ikke sådan en beslutning kan/skal træffes af kun en læge, her burde der have været 2-3 læger til at kigge på scanningsbillederne, inden de gav hende "dødsdommen"

Anmeld

11. oktober 2012

Lullaby

Jeg synes desværre også, at det pludselig handler om organdonation. Det er jo slet ikke det programmet handler om. De skal bare tage stilling til det. Det er jo ikke noget der bliver gjort noget ved før hun bliver hjernedød. Heldigvis er hun rask nu men synes altså at det er fair nok, at man bliver sprugt om det hvis der vurderes at mennesket dør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.