Hvordan trøster jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Faith

Det lyder meget som min Jonathan. Han havde osse nogle gevaldige skrigeture de første uger.

Det er noget med at spædbørn kan have svært ved at overgive sig til søvnen, især til nat. De bliver overtrætte og så eskalerer det.

Vi brugte meget at svøbe ham og sætte os i et mørkt værelse og bare holde ham tæt. Jeg lå tit med bar overkrop så han kunne lugte mig. Det kunne sagtens tage 1 time til 1½, men til sidst overgav han sig. Og så længe de kan mærke man er der føler de sig ikke forladt. Der er ikke ret meget man kan gøre andet end at være der.

Kan osse varmt anbefale en Nature sways slyngevugge. Den er intet mindre end fantastisk! Giver dem bare så meget ro. Prøv at googke den og læs lidt om den. Vi har brugt den til alle 3 børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Finemoar<3

HopinWishin skriver:

jeg kan sommetider blive i tvivl om det med overstimulering... hvornår ved man når det er for meget?... snakker vi for højt, for meget, ser hun for mange ting?

Som regl vender børn hovedet væk når de har fået nok, og overstimulering ses ved samme..

Lukker hun øjne , hvorefter de er max åbne og hun igen græder??

Hjælp hende til at falde ned, skærm af for hendes ansigt, læg hende på siden med maven mod dig , svøb hende i dynen og vug hende fra side til side , nus hende i pande og næse - husk at fortælle hende at hun er træt og har brug for søvn, ved det lyder åndssvagt - men de skal have tingene af vide og have en hjælpende hånd

Anmeld

11. oktober 2012

HopinWishin

Team Putte skriver:

Vi havde "aften-kolik" pga. spændinger i nakke og skulder på Ida, som gjorde hun ik kunne slappe nok af og sove ordentligt i løbet af dagen og så simpelthen blev så møg-overtræt og umulig om aftenen.. Men det slog ik fejl.. Hver evig eneste aften omkring kl 17-18 og så til 21-22 havde vi utrøsteligt skrigeri

Men jeg tror ik det er det i har når det kun er engang imellem.. Ida er nu 15 uger og jeg er først for et par uger siden tydeligt begyndt at kunne se når tingene blev for meget for hende.. Ofte kigger hun væk eller små-piver og så fjerner jeg tingene og/eller tager hende op.. Nogle gange er 5 min. pause nok før hun er klar igen, andre gange skal hun bruge lidt længere tid.. Med tiden skal du nok lære hendes tegn på hvornår det er nok Og hæng i når der skriges.. Det er benhåndt og man bruger så mange kræfter på det!

det er også sådan noget jeg er bekymret for....man hører om så mange der er ved kiropraktor....

men laura sover godt om natten... er til gengæld meget vågen om dagen... sover kun små lure og det helst i min arm..

Anmeld

11. oktober 2012

Team Putte

HopinWishin skriver:

det er også sådan noget jeg er bekymret for....man hører om så mange der er ved kiropraktor....

men laura sover godt om natten... er til gengæld meget vågen om dagen... sover kun små lure og det helst i min arm..

Det kunne godt lyde som vores optakt til helvedet brød løs.. Ida sov igennem, ca. 12 timer hver nat uden mad og sov gerne kun et par lure på omkring 20-30 min ad gangen  i løbet af dagen...

Vi gik til kiropraktor, eller det gør vi stadig da vi har et tjek d. 25. men det har sluppet nakken og skulderen indtil videre og hun er blevet så glad igen

Vores symptomer var at hun ikke spiste det hun skulle og tog derfor ik nok på, hun havde en farvorit side at kigge til, sover uroligt om natten med arme der kørte rundt, sov dårligt i løbet ad dagen, skreg fast hver aften utrøsteligt i 4-5 timer og ville ikke ligge på maven.. SP mærkede flere gange om der skulle være noget skævt, men kunne intet finde, med god grund da intet jo har været skævt men der derimod var tale om muskelspændinger. Ida er født som stjernekigger og har derfor stået forkert i bækkenet og den slags nakkeproblemer ses ofte ved ks-børn og børn der har stået forkert.. Det kan oz forekomme hvis bebs har ligget i samme stilling længe inde i maven før fødslen. Ida ændrede ik stilling de sidste 12 uger og så stod hun som sagt med panden først i bækkenet.

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

HopinWishin skriver:

Min lille lækre Laura trives, tager godt på og vokser ivrigt... 8 uger, 5,6 kg og 62 cm

Både læge og SP siger det er et sundt barn..

Jeg ved godt små børn græder... men efterhånden synes jeg bare hendes tude anfald bliver hyppigere...

Lige pludselig sidst på eftermiddagen starter de bare pludseligt og kan vare 1-3 timer hvor hun bare er utrøstelig.. Jeg prøver at bøvse med hende, cykle med hendes ben eller give hende bryst... til sidst holder jeg hende fast ind til mig indtil hun falder til ro af udmattelse...

Hun får et anfald 1-2 gange i ugen nu... Har nok haft otte ture ialt... det er ikke til at bære når hun er stiv som et bræt, ildrød i hovedet og græder med tåre!

Det gør børn somme tider.
Nogle kloge hoveder siger, at de gør sådan for at træne muskler og andre dele af kroppen, og andre kloge hoveder siger noget andet.

Hun kan også have lidt mavekneb, eller også...ja så er hun bare alment muggen.
Somme tider, er der ikke andet at gøre end at putte sig med dem, og så holde om dem lige så forsigtigt og lade dem skrige, indtil de bliver trætte af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

HopinWishin

Team Putte skriver:

Det kunne godt lyde som vores optakt til helvedet brød løs.. Ida sov igennem, ca. 12 timer hver nat uden mad og sov gerne kun et par lure på omkring 20-30 min ad gangen  i løbet af dagen...

Vi gik til kiropraktor, eller det gør vi stadig da vi har et tjek d. 25. men det har sluppet nakken og skulderen indtil videre og hun er blevet så glad igen

Vores symptomer var at hun ikke spiste det hun skulle og tog derfor ik nok på, hun havde en farvorit side at kigge til, sover uroligt om natten med arme der kørte rundt, sov dårligt i løbet ad dagen, skreg fast hver aften utrøsteligt i 4-5 timer og ville ikke ligge på maven.. SP mærkede flere gange om der skulle være noget skævt, men kunne intet finde, med god grund da intet jo har været skævt men der derimod var tale om muskelspændinger. Ida er født som stjernekigger og har derfor stået forkert i bækkenet og den slags nakkeproblemer ses ofte ved ks-børn og børn der har stået forkert.. Det kan oz forekomme hvis bebs har ligget i samme stilling længe inde i maven før fødslen. Ida ændrede ik stilling de sidste 12 uger og så stod hun som sagt med panden først i bækkenet.

hm ku være jeg lige sku få et tjek hos sp igen..

stakkels din lille skat 

Anmeld

11. oktober 2012

HopinWishin

SussieThyssen skriver:

Det gør børn somme tider.
Nogle kloge hoveder siger, at de gør sådan for at træne muskler og andre dele af kroppen, og andre kloge hoveder siger noget andet.

Hun kan også have lidt mavekneb, eller også...ja så er hun bare alment muggen.
Somme tider, er der ikke andet at gøre end at putte sig med dem, og så holde om dem lige så forsigtigt og lade dem skrige, indtil de bliver trætte af det.

Kærligst
Sussie

også det farmor siger 

og velkommen tilbage... elsker at læse dine gode svar og meninger =)

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

HopinWishin skriver:

også det farmor siger 

og velkommen tilbage... elsker at læse dine gode svar og meninger =)

Tak skal du have..det er også dejligt at være her igen

Ja lyt du bare til farmor..de gamle kloge koner er tit gode for et godt råd 

Anmeld

11. oktober 2012

MorDk

Prøv at spille Vivaldi "Four seasons"  her hjælper det altså og det gjorde det også med min søn... + andet classisk....

Det er et forsøg værd!

Anmeld

11. oktober 2012

Team Putte

HopinWishin skriver:

hm ku være jeg lige sku få et tjek hos sp igen..

stakkels din lille skat 

God idé Men som andre oz siger så behøver der ik være noget galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.