seh skriver:
Hej Allesammen, jeg har læst en hel masse om folk der ikke kan vente med at blive gravide. Er der nogensinde nogen der tænker på om i er klar til det ansvar det kræver at få børn? 
Min mand og jeg har været gift i 1½ år, og vi har siden maj2012 forsøgt at blive gravide, uden held endnu.
Dog går jeg tit og tænker; ej er jeg nu også klar til det her Synes at mine tanker er overalt, også fordi jeg gerne vil se og opleve en masse inden børnene kommer, og synes at jeg nogle gange prioriterer min kommende karriere over det at få et barn. Men det er jo ikke sådan at jeg kun er 18år mere, er nu 25år så mon ikke man skulle til at igang hvis man gerne vil have en tre stykker. 
Tænker også på hvordan det vil påvirke min krop. Siden jeg blev gift har jeg taget 12kg på, og tænker at hvis jeg nu også tager meget på i graviditeten om jeg ville kunne affinde mig med dette (dog er det nok en ting der løser sig selv fordi man så inderligt begynder at elske det ufødte barn mere end de ekstra 10kg)
Er der nogle af jer der har gået med disse tanker eller er det bare mig der overdriver? 
jeg synes da, at det kun er skønt, at du gør dig disse tanker om karriere og oplevelser, for det viser netop din modenhed.
De fleste af os har bare været så skruk, at vi bare har kastet os ud i det, og først bag efter har tænkt, at det måske var lige tidligt nok.
Min gamle farmor, som var en ualmindelig klog kone, sagde ofte til mig; Uddan dig i 20'erne, rejs og oplev livet i 30'erne og få børn i 40'erne!
Helt så grelt vil jeg nu ikke sætte det op, men der er nu lidt om snakken, jeg fik mit første barn da jeg var 22 og dengang var det jo bare lykken, men siden gik det op for mig, da jeg fik barn nr 2 som 32 årig, at jeg var langt mere parat til at blive mor der, for der var bare så meget mere ro over mig, og som følge deraf nød jeg mit barn så meget mere.
Set i bakspejlet, skulle jeg have haft lavet meget mere inden jeg fik barn, men så klog er man sjældent.
At du gør dig disse overvejelser synes jeg kun er godt, og der vil da helller ikke ske det mindste ved at du venter, heller ikke til du har passeret de 30.
Jeg var 37, da jeg fik den sidste og jeg ville gerne have haft en mere. Min kusine var 48, da hendes den sidste kom til og min farmor var 50. Så det er kun krop og sind, der sætter grænsen for hvornår det er for sent.
Så føler du, at du har brug for et par år mere, så vent dog.
Jeg kendte engang et par, der netop efterlevede min farmors principper og fik 6 børn efter hun havde passeret de 40. For pokker det må have været hårdt, men de elskede det. LOL

Kærligst
Sussie