Til jer med små børn der får mme, vvor meget mme 2 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

FruHolm <3

Malli skriver:

så må det siges at du også havde en sulten ung herre altså min datter er 7 uger nu, og har kun næsten taget 1 kg udfra hendes fødselsvægt som var 3610. 2 dage efter vejede hun dog 3290gram. Jeg synes jo ikke det er meget hun har taget på, men til 5 ugers undersøgelsen sagde lægen at hun var helt som hun skulle...

Måske jeg bare bør forsøge mig i at sætte mængden op pr flaske, og så håbe på at hun hurtigst muligt føler mere mæthed, og hun så måske kunne strække hvert måltid med 4 timer imellem ?!?!

Ja det var han , han vejede 4110g ved fødslen , 9 dage 4200g , 17 dage 4730g, og ved 5 ugers undersøgelsen 6200g

men ja jeg ville da helt klart øge mængden hvis hun ikke bliver mæt

min dreng spiste med kun ca 2 timers mellemrum og så sov han 7-10 timer om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Tona

Malli skriver:

Godaften tøser!
Jeg er klar over at man siger en baby som tommelfinger regel skal ha 1:6 del af deres vægt af mad på et døgn.

Men hvor meget får jeres flaskebarn

Jeg gjorde altid det at jeg gav Amanda indtil hun var mæt og det sagde min læge var det rigtige at gøre. Det kommer sig ikke så nøje hvor meget, de skal bare have til de er mætte så trives de bedst. Desværre er der nogle sp'er der helt misforstået anbefaler at man giver mindre eller mere end barnet beder om, men det er forkert hvilket man også godt ved i dag. Det er lidt det samme som hvis man ammer. Der ved man jo helller ikke hvor mange ml barnet får, det får bare indtil det er mæt.

Sådan har jeg altid tænkt, men hvis du gerne vil vide hvad gennemsnittet drikker så kan du kigge bag på fx Nan pakkerne. Der er et skema over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.