Til jer med små børn der får mme, vvor meget mme 2 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Malli

Godaften tøser!
Jeg er klar over at man siger en baby som tommelfinger regel skal ha 1:6 del af deres vægt af mad på et døgn.

Men hvor meget får jeres flaskebarn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

baby012

Malli skriver:

Godaften tøser!
Jeg er klar over at man siger en baby som tommelfinger regel skal ha 1:6 del af deres vægt af mad på et døgn.

Jeg ammede til hun var 6 måneder , men vil tro at hun tog hvad der svarede til 1200 ml om dagen.. Hvis ikke mere, synes ikke hun lavede andet end at spise i den alder  

Anmeld

10. oktober 2012

Malli

Lahn11 skriver:

Jeg ammede til hun var 6 måneder , men vil tro at hun tog hvad der svarede til 1200 ml om dagen.. Hvis ikke mere, synes ikke hun lavede andet end at spise i den alder  

Kom til at oprette tråden, inden det var færdigt! Men nu er det rettet

Fik din datter 1200 ml i døgnet fra hun var 6 mdr eller frem til hun var 6 mdr?

Anmeld

10. oktober 2012

baby012

Malli skriver:

Kom til at oprette tråden, inden det var færdigt! Men nu er det rettet

Fik din datter 1200 ml i døgnet fra hun var 6 mdr eller frem til hun var 6 mdr?

Da hun var seks måneder fik hun ikke mere end 1000 ml. Der fik hun jo også grød (: 

men fuld ammede da hun var to måneder, og der kunne jeg malke (3000 ml) ud og så spiste hun det ved siden af at jeg ammede, men hun gylpede også meget  

tror det er meget forskelligt fra baby til baby.. Hvor meget spiser din ? (: 

Anmeld

10. oktober 2012

FruHolm <3

Malli skriver:

Godaften tøser!

Min søn spiste MEGET mere end normalt da han var 2 måneder han spiste 7-8 flasker af 265 ml dagligt , så derfor startede han på grød da han var 2 må eder og 9 dage  

det skal siges han som 2 måneder var 62 cm og vejede 7200g

Anmeld

10. oktober 2012

Malli

Lahn11 skriver:

Da hun var seks måneder fik hun ikke mere end 1000 ml. Der fik hun jo også grød (: 

men fuld ammede da hun var to måneder, og der kunne jeg malke (3000 ml) ud og så spiste hun det ved siden af at jeg ammede, men hun gylpede også meget  

tror det er meget forskelligt fra baby til baby.. Hvor meget spiser din ? (: 

Ca 1000 ml på 24 timer. Og udfra beregningen om at hun skal ha 1:6 del af hendes vægt, så skulle hun ha 750 ml
:/

Derfor er jeg i tvivl om jeg mon "må" sætte flaske mængden op til 165ml pr flaske, istedet for de 135ml hun får nu, hvor hun som oftest altid virker som om hun kunne spise mere

Men samtidig tænker jeg også, at hvis jeg sætter mængden op, lærer hun måske også at "holde sig" mere end 3 timer fordi hun så vil føle sig mæt efter et måltid ??

Anmeld

10. oktober 2012

LouiseRH

Malli skriver:

Ca 1000 ml på 24 timer. Og udfra beregningen om at hun skal ha 1:6 del af hendes vægt, så skulle hun ha 750 ml

Derfor er jeg i tvivl om jeg mon "må" sætte flaske mængden op til 165ml pr flaske, istedet for de 135ml hun får nu, hvor hun som oftest altid virker som om hun kunne spise mere

Men samtidig tænker jeg også, at hvis jeg sætter mængden op, lærer hun måske også at "holde sig" mere end 3 timer fordi hun så vil føle sig mæt efter et måltid ??

Hvis hun er sulten, så skal du jo sætte mængden op. Det med 1:6 er kun vejledende

Anmeld

10. oktober 2012

Malli

MinBabyOscar <3 skriver:

Min søn spiste MEGET mere end normalt da han var 2 måneder han spiste 7-8 flasker af 265 ml dagligt , så derfor startede han på grød da han var 2 må eder og 9 dage  

det skal siges han som 2 måneder var 62 cm og vejede 7200g

så må det siges at du også havde en sulten ung herre altså min datter er 7 uger nu, og har kun næsten taget 1 kg udfra hendes fødselsvægt som var 3610. 2 dage efter vejede hun dog 3290gram. Jeg synes jo ikke det er meget hun har taget på, men til 5 ugers undersøgelsen sagde lægen at hun var helt som hun skulle...

Måske jeg bare bør forsøge mig i at sætte mængden op pr flaske, og så håbe på at hun hurtigst muligt føler mere mæthed, og hun så måske kunne strække hvert måltid med 4 timer imellem ?!?!

Anmeld

10. oktober 2012

Malli

LouiseRH skriver:

Hvis hun er sulten, så skal du jo sætte mængden op. Det med 1:6 er kun vejledende

Tænk hvad man glemmer fra første barn til man står i situationen endnu en gang jeg kan intet huske fra min store datter, mht mængder, og regulering men jeg forsøger mig fra imorgen, med mere i flasken, og så håber jeg der går lidt længere tid end konsekvent hver 3 time, før hun vil ha mad igen, for ellers vil hun jo få langt mere end anbefalet

Anmeld

10. oktober 2012

baby012

Malli skriver:

Altså jeg gav jo ikke flaske, andet end det jeg malkede ud.. Men 400 ml pr måltid var meget normalt.. Som min sP sagde, og stadig siger, mad til de er mæt.. 

Og giv ikke mere end de vil have.. 

Det er kun vejledende måske du bare har et barn der er mere sultent end gennemsnittet ?? 

Det havde jeg (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.