Er der nogle, der kan sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Studerendemor

Madam Blå skriver:

Mange tak Jeg må en tur på biblioteket

Den sovedragt du er ved at sy - har du et mønster på den, eller laver du den selv?

For sådan en kunne Viola da godt bruge Jeg må se om jeg kan finde noget

Sovedragten har jeg selv lavet mønsteret på. Men jeg ville nok ikke give mig i kast med, at lave mønstre selv, hvis jeg først lige var begyndt med at sy. Jeg har syet i mange mange år. Men så vidt jeg husker, har Stof og Stil flere mønstre på sove/køredragter, og de er virkelig nemme og overskuelige.

Held og lykke. Syning er sådan en dejlig hobby, og hvor bliver jeg glad, når min datter trisser rundt i mors hjemmelavede kreationer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Mivs82

Madam Blå skriver:

Jeg har lige købt mig en symaskine. Skulle have en pude til hyggehjørnet på min datters værelse, og den ville koste mellem 13-1500. Næ nej, jeg købte mig en symaskine, en skummadras og noget grønt lærred. Og syede den selv.
Men nu vil jeg rigtig gerne i gang med at sy noget mere Måske kjoler eller noget nemt til min datter. Men phy - er altså helt grøn på det område.

Laver i selv mønstre? Har i nogle gode hjemmesider med inspiration, eller mønstre, i vil dele ud af?

Hvad er i ved at sy for tiden? Og hvad er jeres næste projekt?

Del endelig

Hilsen Kristina

hejsa. 

kastede mig selv ud i det sidste år. køber mønstre hos stof 2000 (fordelen er her at du får feks str 2-13 år, hvor du selv tegner dem af for 35 kr pr mønster. der er ofte både møster til kjole, jakke og leggings eksempelvis.) De er dejligt nemme  

Har også nogle fine hos stof og stil, her køber du dog kun en str af gangen.. :/

Håber det kunne hjælpe er selv rigtig glad for det

Anmeld

11. oktober 2012

mariamiss6

Madam Blå skriver:

Det ser da vildt spændende ud! Det må jeg prøve om jeg kan finde ud af. Har du selv lavet siden?

nej, pinterest er sådan en slags opslagstavle på nettet. så har man sine egen side, altså profil, med nogle 'boards' man selv opretter og fylder i, og så kan andre se hvad du gemmer på af gode idéer og fund

Anmeld

11. oktober 2012

Sakris

Madam Blå skriver:

Dem vil jeg se om jeg kan finde så Mange tak!

Ja, hækling er dejligt Jeg hækler og strikker, men nu måtte det være tid til at prøve noget nyt. Det trænger man til ind i mellem

De puder du hækler, hvilket garn bruger du? Jeg har nemlig tænkt om jeg ikke skulle hækle puder til hendes nye hygge hjørne, men er i tvivl om alm bomulds/akryl garn ville passe til det..

Dem til min datters værelse er i bomuldsgarn :-) Den jeg har lavet til stuen er i noget rigtig kraftig uld/akryl garn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.