Er der nogle, der kan sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Madam Blå

Jeg har lige købt mig en symaskine. Skulle have en pude til hyggehjørnet på min datters værelse, og den ville koste mellem 13-1500. Næ nej, jeg købte mig en symaskine, en skummadras og noget grønt lærred. Og syede den selv.
Men nu vil jeg rigtig gerne i gang med at sy noget mere Måske kjoler eller noget nemt til min datter. Men phy - er altså helt grøn på det område.

Laver i selv mønstre? Har i nogle gode hjemmesider med inspiration, eller mønstre, i vil dele ud af?

Hvad er i ved at sy for tiden? Og hvad er jeres næste projekt?

Del endelig

Hilsen Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Sakris

De mønstre der hedder minikrea er super gode. De er lidt dyre, men det er virkelig på begynderniveau! 

Ellers låner jeg Ottobre syblade på biblioteket. De laver super fedt børntøj og udkommer hver anden måned. 

Jeg får ikke syet så meget for tiden. Men er ved at hækle puder til min datters kommende værelse! 

Anmeld

11. oktober 2012

mariamiss6

Madam Blå skriver:

Jeg har lige købt mig en symaskine. Skulle have en pude til hyggehjørnet på min datters værelse, og den ville koste mellem 13-1500. Næ nej, jeg købte mig en symaskine, en skummadras og noget grønt lærred. Og syede den selv.
Men nu vil jeg rigtig gerne i gang med at sy noget mere Måske kjoler eller noget nemt til min datter. Men phy - er altså helt grøn på det område.

Laver i selv mønstre? Har i nogle gode hjemmesider med inspiration, eller mønstre, i vil dele ud af?

Del endelig

Hilsen Kristina

bliv medlem af pinterest.com der kand u henter voldsomt meget inspiration præcis når det passer dig. Og så i øvrigt gemme link, med billede, i en mappe på din egen side der inde. Så slipper du også for at have alt det gemt på din computer

Til fremtidige projekter og lignende

Jeg bruger det rigtig meget

Min er her  http://pinterest.com/mariamiss6/ jeg går dog mest op i hækling for tiden. Men der er også en mappe med ting man kan sy

Anmeld

11. oktober 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Madam Blå skriver:

Del endelig

Hilsen Kristina

Du kan låne hæfter på biblioteker hvor der er mange godt mønstre

Anmeld

11. oktober 2012

Studerendemor

På biblioteket kan du låne 'Ottobre', der har nemme og fine børnemønstre. De står samme sted som 'Burda' fx. Ellers er mønstrene hos Stof 2000 også gode, og Stof og Stils mønstre er allerede klippet ud og lige til at gå til. Hvis du ikke bor i nærheden af en Stof og Stil kan de bestilles hjem over nettet. 

Der findes et hav af blogs, hvor jeg gerne henter inspiration.Og ser jeg noget lækkert børnetøj der koster en herregård, syer jeg det selv.  Lige for tiden syer jeg tøj i uld til min datter. Cardigan, bukser, sovedragt, og elefanthue. Med forskellige lukninger, kanter, bånd, foer, osv. Næste projekt bliver et betræk til voksiposen...

Anmeld

11. oktober 2012

Mette.

Del endelig

Hilsen Kristina

Det er også en skøn, skøn hobby.

Som andre skriver er MiniKrea rigtig fint til nybegyndere. Ellers kan du hente inspiration mange steder på nettet, jeg har selv en blog hvor der efterhånden er rigtig meget hjemmesyet.

Hvis du har lyst til at kigge og blive inspireret kan du se den her:

www.smallstar-bymette.blogspot.dk

Anmeld

11. oktober 2012

Madam Blå

Sakris skriver:

De mønstre der hedder minikrea er super gode. De er lidt dyre, men det er virkelig på begynderniveau! 

Ellers låner jeg Ottobre syblade på biblioteket. De laver super fedt børntøj og udkommer hver anden måned. 

Jeg får ikke syet så meget for tiden. Men er ved at hækle puder til min datters kommende værelse! 

Dem vil jeg se om jeg kan finde så Mange tak!

Ja, hækling er dejligt Jeg hækler og strikker, men nu måtte det være tid til at prøve noget nyt. Det trænger man til ind i mellem

De puder du hækler, hvilket garn bruger du? Jeg har nemlig tænkt om jeg ikke skulle hækle puder til hendes nye hygge hjørne, men er i tvivl om alm bomulds/akryl garn ville passe til det..

Anmeld

11. oktober 2012

Madam Blå

mariamiss6 skriver:

bliv medlem af pinterest.com der kand u henter voldsomt meget inspiration præcis når det passer dig. Og så i øvrigt gemme link, med billede, i en mappe på din egen side der inde. Så slipper du også for at have alt det gemt på din computer

Til fremtidige projekter og lignende

Jeg bruger det rigtig meget

Min er her  http://pinterest.com/mariamiss6/ jeg går dog mest op i hækling for tiden. Men der er også en mappe med ting man kan sy

Det ser da vildt spændende ud! Det må jeg prøve om jeg kan finde ud af. Har du selv lavet siden?

Anmeld

11. oktober 2012

Madam Blå

hannetheis skriver:

Du kan låne hæfter på biblioteker hvor der er mange godt mønstre

Jeg må på biblioteket! God ide

Anmeld

11. oktober 2012

Madam Blå

skrivemaskine skriver:

På biblioteket kan du låne 'Ottobre', der har nemme og fine børnemønstre. De står samme sted som 'Burda' fx. Ellers er mønstrene hos Stof 2000 også gode, og Stof og Stils mønstre er allerede klippet ud og lige til at gå til. Hvis du ikke bor i nærheden af en Stof og Stil kan de bestilles hjem over nettet. 

Der findes et hav af blogs, hvor jeg gerne henter inspiration.Og ser jeg noget lækkert børnetøj der koster en herregård, syer jeg det selv.  Lige for tiden syer jeg tøj i uld til min datter. Cardigan, bukser, sovedragt, og elefanthue. Med forskellige lukninger, kanter, bånd, foer, osv. Næste projekt bliver et betræk til voksiposen...

Mange tak Jeg må en tur på biblioteket

Den sovedragt du er ved at sy - har du et mønster på den, eller laver du den selv?

For sådan en kunne Viola da godt bruge Jeg må se om jeg kan finde noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.