Well.... har brug for jeres hjælp tøser!!I bund og grund er det jo nok "bare" trodsalderen vi er ramlet ind i..
MEN det er virkelig virkelig virkelig hårdt for mig li pt ( med arbjedsprøvning og bla bla ved siden af.. )
Så derfor søger jeg gode råd og erfaringer med hvad i har fået til at "virke" eller blive "bedre" derhjemme angående:
- søvn, både middag og aften....
dagplejen har problemer med at få hende til at sove dernede - bruger over en time på at sove nogen gange... smider tøj og ble osv! det samme herhjemme... hun blir puttet mellem 19 og 20 og har også prøvet meget fast i en periode og sige præcis 19.30, men ej dette hjælper heller. Hun sover måske 1 ud af 7 dage hurtigt, altså indenfor en time!! De andre dage sover hun først efter 2-3 timer!! Og det er virkelig træls for min kæreste og jeg. Vi har faste rutiner osv, og det er heller ikk fordi hun tuder og skriger.. men ja hun ligger og snakker og synger og funderer over dagen tror jeg.
Og i værste tilfælde smider tøj OG ble. (er ved at vende igen)
Førhen var der intet problem, men hun er bare MEGA stædig nu!? Vi har virkelig prøvet mange ting.. men intet afkorter tiden ?!
- raseri udbrud og høre efter.....
hun er begyndt for noget tid siden at små-slå og skubbe meget i dagplejen (umiddelbart ikke hende, men en dreng der startede det hele.. men det blev der taget hurtig hånd om - dog forsætter det) og få meget ejerfornemmelse...
Hun vender tit bare hovedet hvis hun ikke gider høre hva man siger og ignorer en eller løber sin vej hvis hun feks tager noget hun ikke må.. hvilket også er virkelig træls! Specielt når jeg handler ind med hende, der har hun det med at løbe og hun forstår bare IKKE alvoren i at der kører biler og det skræmmer mig

Meget!
Havde også en episode den anden dag med jeg henter hende i DP og hun skal til gymnastik herefter og hun plejer at glæde sig... men hun smider sig bare rundt og er helt hysterisk over at sku ha tøjet på selvom hun li har gået og glædet sig og taget tøjet ud af tasken osv... !? Hun vender bare SÅ hurtigt..
En sidste ting der os er rigtig træls er hun er begyndt at vende enten kop eller tallerken på hovedet hver dag til aftensmad tid.. Vi har prøvet med drikkedunk og at made hende i stedet, men lige sur blir hun så bare.
Tandbørstningen er også PLUDSELIG vendt sig og blevet en kamp, som ellers gik fint førhen... og det er bare, ja super hårdt! at sku holde hende fast... Men er man jo nødsaget til når hun blir ved li meget hvad man prøver...
Ja, jeg tror det var det... men ja ... ALT hjælp eller råd tages med kyshånd... for hun har været sådan siden hun var 1,5 år nu sys jeg!
Måske i andre har nogle metoder der har hjulpet jer og som kan hjælpe os

Tak fordi du læste med!