Hjælp lige . Aner ik hvad jeg skal gøre :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Ja .. Er bare lidt bange for han kommer til at kede sig

Noel har rigtig ondt i maven , og har eks. skreget siden kl. 9 i morges til nu , og er bange for Oscar føler sig endnu mere "svigtet" eller hvad man siger , hvis jeg beholder ham hjemme .. Jeg kan jo ikke bare lade Noel ligge og skrige  

Det er præcis det der kan være et problem... tror han vil ha bedre af at komme afsted i denne situation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Liiige præcis det kan være tegent på hans måde at bearbejdet jalousien på hjemme... ved at være OVERKÆRLIG... sådan er eller var vores søn de første 14 dage...

Han var mere pyller i vuggerstuen og græd over små ting hvilket han normalt aldrig gør.

Nu er lillesøster snart 4 uger gammel og ja... det går bedre dag for dag. Bassen virker igen glad men det er stadig svært for ham...

Tanker fra mig ♥

Okay .. Bare det ikke skal vare så lang tid 

Ved bare virkelig ikke hvad jeg skal stille op 

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Okay .. Bare det ikke skal vare så lang tid 

Ved bare virkelig ikke hvad jeg skal stille op 

Det aller vigtigste er at du som mor udviser en vis ro... selvom det ka være svært. Vis det er ok det her. Baby er her og det er ok. Børn er gode til at tilpasse sig og ja det kan være svært og kan tage tid... men det skal nok blive bedre!

Anmeld

10. oktober 2012

Louisesam

Ja, for mig at se, lyder det som en ganske "normal" reaktion på at være blevet storebror. Han skal nu give plads til en anden, som også skal have mors og fars opmærksomhed. Og en hel del af den endda. Og han er jo stadig selv dybt afhængig af jer!

Jeg kan ikke rigtig give dig et råd mht. dagplejen, det er en svær situation. Men ang. Oscar, så skal du ikke være bekymret, men bare tænke, at det er normalt at han reagerer. Og børn reagerer på hver deres måde. Han er hverken ond, dum eller ukærlig. Jeg vil foreslå dig at sørge for at give Oscar så meget opmærksomhed, som muligt (hvilekt du nok forsøger på i forvejen), og forsøge at tale til ham og forklare, når der er situationer, hvor du kan fornemme, at han føler sig overset (når den lille er til stede).

Jeg kan fornemme med min egen dreng på godt 2 år, at han takler en svær situation meget bedre, når man sætter sig ned hos ham og forklarer hvorfor, hvordan og hvorledes man gør eller ikke gør, som man gør! Det kan forhindre et uvejr fra hans side, og jeg vil gætte på, at Oscar vil kunne takle situationen med den lille ny bedre, jo mere i forklarer og fortæller...

Håber du kunne bruge det til noget! Og held & lykke...

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Det aller vigtigste er at du som mor udviser en vis ro... selvom det ka være svært. Vis det er ok det her. Baby er her og det er ok. Børn er gode til at tilpasse sig og ja det kan være svært og kan tage tid... men det skal nok blive bedre!

Åhh ha ja  

Men tak for svar 

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

Louisesam skriver:

Ja, for mig at se, lyder det som en ganske "normal" reaktion på at være blevet storebror. Han skal nu give plads til en anden, som også skal have mors og fars opmærksomhed. Og en hel del af den endda. Og han er jo stadig selv dybt afhængig af jer!

Jeg kan ikke rigtig give dig et råd mht. dagplejen, det er en svær situation. Men ang. Oscar, så skal du ikke være bekymret, men bare tænke, at det er normalt at han reagerer. Og børn reagerer på hver deres måde. Han er hverken ond, dum eller ukærlig. Jeg vil foreslå dig at sørge for at give Oscar så meget opmærksomhed, som muligt (hvilekt du nok forsøger på i forvejen), og forsøge at tale til ham og forklare, når der er situationer, hvor du kan fornemme, at han føler sig overset (når den lille er til stede).

Jeg kan fornemme med min egen dreng på godt 2 år, at han takler en svær situation meget bedre, når man sætter sig ned hos ham og forklarer hvorfor, hvordan og hvorledes man gør eller ikke gør, som man gør! Det kan forhindre et uvejr fra hans side, og jeg vil gætte på, at Oscar vil kunne takle situationen med den lille ny bedre, jo mere i forklarer og fortæller...

Håber du kunne bruge det til noget! Og held & lykke...

Tusind tak for svar 

Du har nok ret , børn er meget forskellige .. 
Syns han får så meget opmærksomhed , da både mig og Daniel går hjemme pt. så der er en ekstra at trække på .. Men ja , det er nok ikke det samme som før jo  

Anmeld

10. oktober 2012

Louisesam

morethanperfect skriver:

Tusind tak for svar 

Du har nok ret , børn er meget forskellige .. 
Syns han får så meget opmærksomhed , da både mig og Daniel går hjemme pt. så der er en ekstra at trække på .. Men ja , det er nok ikke det samme som før jo  

Ja, jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende, når man føler, at man gør alt, hvad man kan, mht. opmærksomhed. Men uanset hvad, er der en lille ny, som har overtaget NOGET af hans plads derhjemme, og det påvirker ham så åbenbart meget.

Men jeg har hørt lignende fortællinger før, hvor børn bliver agressive eller på anden måde er ubehagelige overfor andre børn - men hvor det simpelthen er pga. mangel på et eller andet - SELVOM forældrene er de bedste forældre! Det er bare godt at I er opmærksomme på problemet og forsøger at bedre det... så kan det ikke gå helt galt! Han skal nok komme ud af den fase igen...

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

Louisesam skriver:

Ja, jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende, når man føler, at man gør alt, hvad man kan, mht. opmærksomhed. Men uanset hvad, er der en lille ny, som har overtaget NOGET af hans plads derhjemme, og det påvirker ham så åbenbart meget.

Men jeg har hørt lignende fortællinger før, hvor børn bliver agressive eller på anden måde er ubehagelige overfor andre børn - men hvor det simpelthen er pga. mangel på et eller andet - SELVOM forældrene er de bedste forældre! Det er bare godt at I er opmærksomme på problemet og forsøger at bedre det... så kan det ikke gå helt galt! Han skal nok komme ud af den fase igen...

Ja okay .. Det bare hårdt at han slår andre børn .. Det kan jeg slet ikke ha

Anmeld

10. oktober 2012

Vidunderligeunger

hm.. det lyder ikke til at det er lillebror der er "problemet"..
men jeg ville, hvis jeg var dig, hilde Oscar hjemme de uger der.. samtidig ville jeg skære ned på hans tid i DP så han måske kun var der tirsdag onsdag og torsdag.. Så kan han også se at det altså ikke er wondrworld hjemme hos mor.. HVIS du beslutter dig for at holde ham hjemme, skal du samtidig tænke over ikke at få dårlig samvittighed over du måske ikke lige underholder Oscar hele tiden, for det er lidt min tanke, at han skal tulle rundt derhjemme i det der barselsunivers og se at så "sjovt" er det at være hjemme hos mor og du er meget velkommen, men det er ikke andet end det her?

ved ik om jeg får mig formuleret rigtigt.. men jeg gjorde det da vi fik Emil, faktisk var Alberte hjemme en måned og derefter startede vi op på at hun havde 4 dage hjemme og 3 dage i DP hun er simpelthen blevet den gamle Alberte igen og det er jo skønt!! så her har metoden virket

Anmeld

10. oktober 2012

Tulle28

Du skriver at han får masser af opmærksomhed fra jer begge - men får han det også kun fra dig? Altså sørger du for at der er ting, kun du og ham gør sammen? Min datter begyndte at sove rigtig dårligt om natten, græd flere gange inden vi overhovedet selv havde overvejet at gå i seng og vågnede op badet i sved omkring midnat og ville ind til os. Det gik over fra den ene dag (eller nat, skulle man måske sige) da jeg begyndte at bade hende om aftenen og læse godnathistorie bare os to. Lillesøster er 5 uger nu.

Føler virkelig med dig, det er bare ikke en sjov situation at stå i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.