Hjælp lige . Aner ik hvad jeg skal gøre :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

morethanperfect

Åh jeg aner ikke hvad jeg skal stille op 

Oscar er virkelig slem efter lillebrors ankomst ..

Jeg har tidligere lavet en tråd hvor jeg beskriver ham ret godt , altså han slår og bider og river osv.. Og det foregik KUN herhjemme ..
MEN , nu gør han det også nede i Dp
Han har revet den anden dreng i Dp i hele hovedet .. Og det er sket op til flere gange .
Min Dp-mor går på 3 ugers ferie fra uge 42 , hvor Oscar skal i gæstepleje , og den anden dreng som er i Dp'en , blir holdt hjemme indtil efter hendes ferie .. Hans forældre vil simpelthen ikke ha han kommer i Dp når Oscar er sådan ved ham , hvilket er helt forståeligt !!  Så , nu er Oscar alene i Dp'en . 

Syns det er synd for den anden dreng og hans forældre , og føler egentlig lidt det burde være mig der tog Oscar ud , for det er jo ikke deres skyld . Det værste er , at Oscar ikke gør det i skjul overfor Dp'moren .. Hun kan sidde lige ved siden af og så kan han sidde og slå ham osv.  Det har stået på i lidt over en uge nu , og i starten sagde hun , at sådan var drenge bare når de kom i den alder , også fordi han ikke har et så godt sprog endnu til at formulerer sig . 

Oscar er ikke sådan overfor andre børn . KUN dernede . Dog er han stadig streng herhjemme , men det har aftaget lidt ved at sætte ham ned og gå og ignorerer ham når han har gjort det .

Burde det være mig der tog Oscar ud , og indformerer de andre forældre om det , eller skal jeg bare se tiden an ? Dp-moren siger hun vil arbejde med ham nu hvor det kun er de 2 .. Men hvis de skal andre steder vil hun ADVARER dem mod ham .. Det syns jeg bare virker så voldsomt ..  Han plejer jo ellers at være sådan en god og kærlig dreng . Nu har han pludselig forvandlet sig til det helt modsatte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

FruHolm <3

morethanperfect skriver:

Jeg har tidligere lavet en tråd hvor jeg beskriver ham ret godt , altså han slår og bider og river osv.. Og det foregik KUN herhjemme ..
Han har revet den anden dreng i Dp i hele hovedet .. Og det er sket op til flere gange .
Min Dp-mor går på 3 ugers ferie fra uge 42 , hvor Oscar skal i gæstepleje , og den anden dreng som er i Dp'en , blir holdt hjemme indtil efter hendes ferie .. Hans forældre vil simpelthen ikke ha han kommer i Dp når Oscar er sådan ved ham , hvilket er helt forståeligt !!  Så , nu er Oscar alene i Dp'en . 

Syns det er synd for den anden dreng og hans forældre , og føler egentlig lidt det burde være mig der tog Oscar ud , for det er jo ikke deres skyld . Det værste er , at Oscar ikke gør det i skjul overfor Dp'moren .. Hun kan sidde lige ved siden af og så kan han sidde og slå ham osv.  Det har stået på i lidt over en uge nu , og i starten sagde hun , at sådan var drenge bare når de kom i den alder , også fordi han ikke har et så godt sprog endnu til at formulerer sig . 

Oscar er ikke sådan overfor andre børn . KUN dernede . Dog er han stadig streng herhjemme , men det har aftaget lidt ved at sætte ham ned og gå og ignorerer ham når han har gjort det .

Burde det være mig der tog Oscar ud , og indformerer de andre forældre om det , eller skal jeg bare se tiden an ? Dp-moren siger hun vil arbejde med ham nu hvor det kun er de 2 .. Men hvis de skal andre steder vil hun ADVARER dem mod ham .. Det syns jeg bare virker så voldsomt ..  Han plejer jo ellers at være sådan en god og kærlig dreng . Nu har han pludselig forvandlet sig til det helt modsatte 

Søde, jeg tror han føler sig overset, han er jo ikk vant til at dele jer med andre børn hjemme, han viser tegn på han vil have opmærksom hed og omsorg , og ren og skær Oscar tid , hvor han for alt opmærksomhed og rigtig bliver forkælet <3

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

MinBabyOscar <3 skriver:

Søde, jeg tror han føler sig overset, han er jo ikk vant til at dele jer med andre børn hjemme, han viser tegn på han vil have opmærksom hed og omsorg , og ren og skær Oscar tid , hvor han for alt opmærksomhed og rigtig bliver forkælet <3

Tro mig , det har han fået .. Meget af ..

Det staretde jo også allerede helt tilbage fra før jeg fødte ..

Noel har sovet rigtig godt , indtil videre , og der har vores begge fulde opmærksomhed været på Oscar .. Vi har begge leget med ham , spillet bold osv. med ham så tror ikke det kun er det der spiller ind ..

Og han eeelsker lillebror .. Han kysser og knuser ham hele tiden og viser slet ikke han er jaloux på nogen måde ..  

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

morethanperfect skriver:

Åh, det må være hårdt. 

Men ja, jeg synes, du skal holde ham hjemme et stykke tid. Så kan du også forsøge dig med komplet overøsning af omsorg!

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

morethanperfect skriver:

Noel har sovet rigtig godt , indtil videre , og der har vores begge fulde opmærksomhed været på Oscar .. Vi har begge leget med ham , spillet bold osv. med ham så tror ikke det kun er det der spiller ind ..

Og han eeelsker lillebror .. Han kysser og knuser ham hele tiden og viser slet ikke han er jaloux på nogen måde ..  

Måske overkompenserer han lidt? Altså han ved, hvordan han BØR opføre sig, men i virkeligheden har han mest lyst til at kradse lillebror, - men det går så ud over dp-kammeraten??

Du har sikkert forsøgt, men prøv at tale med ham om, at det er OK at være vred på baby.

Jeg kan i øvrigt anbefalen bogen "Babysuppe" - den er vildt god til problematikken, - dog er han måske lidt lille til den...

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, det må være hårdt. 

Men ja, jeg synes, du skal holde ham hjemme et stykke tid. Så kan du også forsøge dig med komplet overøsning af omsorg!

Ja .. Er bare lidt bange for han kommer til at kede sig

Noel har rigtig ondt i maven , og har eks. skreget siden kl. 9 i morges til nu , og er bange for Oscar føler sig endnu mere "svigtet" eller hvad man siger , hvis jeg beholder ham hjemme .. Jeg kan jo ikke bare lade Noel ligge og skrige  

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Liiige præcis det kan være tegent på hans måde at bearbejdet jalousien på hjemme... ved at være OVERKÆRLIG... sådan er eller var vores søn de første 14 dage...

Han var mere pyller i vuggerstuen og græd over små ting hvilket han normalt aldrig gør.

Nu er lillesøster snart 4 uger gammel og ja... det går bedre dag for dag. Bassen virker igen glad men det er stadig svært for ham...

Tanker fra mig ♥

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Måske overkompenserer han lidt? Altså han ved, hvordan han BØR opføre sig, men i virkeligheden har han mest lyst til at kradse lillebror, - men det går så ud over dp-kammeraten??

Du har sikkert forsøgt, men prøv at tale med ham om, at det er OK at være vred på baby.

Jeg kan i øvrigt anbefalen bogen "Babysuppe" - den er vildt god til problematikken, - dog er han måske lidt lille til den...

Babysuppe 

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

Frk. Himmelblå skriver:

Hmm ja , det kan du måske godt ha ret i .. 

Det har jeg ikke lige tænkt over ..
Tak for svar , vil se om jeg kan finde den  

Anmeld

10. oktober 2012

Koen.

MinBabyOscar <3 skriver:

ts. Det er simpelthen en reaktion på at være blevet storebror Selvom I føler han får masser af opmærksomhed er det ikke sikkert oscar føler det...
Dog synes jeg det er ret voldsomt de andre har taget deres barn ud af dp pga det, de burde have lidt forståelse for oscars situation og lige give ham tid og at det løse intet ved at skille dem ad..

Jeg tror IKKE det ville være løsningen at holde ham hjemme da han så måske endnu mere ville føle sig ladt til siden(ikke med vilje ikke msiforstå mig kære). tror måske det er godt han får ene opmærksomhed ved i dp

Det er ren gætteri herfra da Lærke ikke har reageret på at være blevet storesøster.

STORT herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.