Opsagt pga for højt sygefravær (barn syg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

jeg forstår godt at en arbejdsgiver ikke ønsker der er nogen der er syge, eller som bliver hjemme pga barnets sygdom, men sådan er den virkelige verden bare ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Er lige nu blevet opsagt, med den begrundelse at jeg har for mange sygedage.

Blev ansat lige efter barsel var slut, bebs var lige startet i dp/vs og derfor var der meget sygdom og det er der stadig.

Jeg er ked af jeg er blevet sagt op, det var ikke noget jeg havde forventet, blev bare sagt op pr telefon med den begrundelse at jeg var ustabil og havde for meget sygefravær, statistikken siger 1-2 sygedage om måneden.

Er det os der har gjort det forkert? når den lille er syg er der jo én af os der må blive hjemme og det har best kunne lade sig gøre at det var mig der tog den. Vi har ikke bedsteforældre som går hjemme og som kan tage sig af den lille og vi kan jo ikke bare sende den lille afsted ved sygdom (møb, influenza, hoste og andre sjove ting)

Jeg tænker lidt der jo høre sådanne sygedage til, når man har en bebs, som har sit første år i instution....?

ville bare af med min frustrationer og høre hvad i synes

Altså du kan jo ikke gøre noget ved det nu, sket er sket og du er blevet opsagt. Det er pisse ærgeligt og jeg synes det er synd for dig.

Med det sagt, så synes jeg det er så forkert, at det er dig der har taget alle sygedagene, fordi "det bedst har kunnet lade sig gøre"! Din kæreste/mand burde have taget nogle af dem også, så de ikke alle lå på dine skuldre, og som nu har gjort at du er arbejdsløs.

Anmeld

10. oktober 2012

**Ønskebabyen

Dustmuz skriver:

Det her havde jeg ikke lige fået med da jeg var igang med at skrive..

da du er vikar ansat, må de fyre dig uden nogen årsag desværre..

men ja det er surt. men de kan jo ikke bruge en vikar som ikke kommer..

men håber da du kan komme ovenpå igen med den lille

Anmeld

10. oktober 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

jeg forstår godt at en arbejdsgiver ikke ønsker der er nogen der er syge, eller som bliver hjemme pga barnets sygdom, men sådan er den virkelige verden bare ikke

desværre er den ikke sådan..
og med den mængde af arbejdsløse vi har i Danmark, så ER arbejdsgiverne kritiske, netop fordi de kan vælge og vrage

Anmeld

10. oktober 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Er lige nu blevet opsagt, med den begrundelse at jeg har for mange sygedage.

Blev ansat lige efter barsel var slut, bebs var lige startet i dp/vs og derfor var der meget sygdom og det er der stadig.

Jeg er ked af jeg er blevet sagt op, det var ikke noget jeg havde forventet, blev bare sagt op pr telefon med den begrundelse at jeg var ustabil og havde for meget sygefravær, statistikken siger 1-2 sygedage om måneden.

Er det os der har gjort det forkert? når den lille er syg er der jo én af os der må blive hjemme og det har best kunne lade sig gøre at det var mig der tog den. Vi har ikke bedsteforældre som går hjemme og som kan tage sig af den lille og vi kan jo ikke bare sende den lille afsted ved sygdom (møb, influenza, hoste og andre sjove ting)

Jeg tænker lidt der jo høre sådanne sygedage til, når man har en bebs, som har sit første år i instution....?

ville bare af med min frustrationer og høre hvad i synes

Er selv blevet opsagt pga 5 sygedage på 3 mdr. - så kender følelsen.. Sender en masse  til dig (selvom de hjælper ikke meget på jobmarket eller i pungen)

Anmeld

10. oktober 2012

Svenne

Øv sikke en lorte-situation. Det er jo svært at gøre noget ved.

Desværre mener jeg, at reglerne er sådan, at man skal deles om barnets 1. sygedag.
Men derfor kan der jo godt gå hen og blive mange, hvis barnet er meget syg.

Jeg ved ikke, om du kan gøre noget ved det. Men ville bare lige sige, at jeg føler med dig.

Svenne - som selv bruger en fridag i dag på at passe sin opkast-syge søn (som dog er syg for første gang i over 1 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.