Opsagt pga for højt sygefravær (barn syg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.828 visninger
15 svar
2 synes godt om
10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er lige nu blevet opsagt, med den begrundelse at jeg har for mange sygedage.

Blev ansat lige efter barsel var slut, bebs var lige startet i dp/vs og derfor var der meget sygdom og det er der stadig.

Jeg er ked af jeg er blevet sagt op, det var ikke noget jeg havde forventet, blev bare sagt op pr telefon med den begrundelse at jeg var ustabil og havde for meget sygefravær, statistikken siger 1-2 sygedage om måneden.

Er det os der har gjort det forkert? når den lille er syg er der jo én af os der må blive hjemme og det har best kunne lade sig gøre at det var mig der tog den. Vi har ikke bedsteforældre som går hjemme og som kan tage sig af den lille og vi kan jo ikke bare sende den lille afsted ved sygdom (møb, influenza, hoste og andre sjove ting)

Jeg tænker lidt der jo høre sådanne sygedage til, når man har en bebs, som har sit første år i instution....?

ville bare af med min frustrationer og høre hvad i synes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

MorDk

Nu ved jeg ikke med din overenskomst osv. MEN ellers kan du sgu da ikke bare blive opsagt på den måde? Puha... jeg ville godt nok blive både gal og ked af det...

Hvad fanden skal man gøre ... man bliver da nød til at passe sit syge barn for pokker!!! Arrrg!

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

og det er anden gang jeg er blevet sagt op inden for den sidste måned, det er desværre prisen for at være vikaransat.....

Jeg bare ked af de ringer til mig og siger jeg er ustabil, når jeg føler jeg passer mit job efter bedste evne og at vi gør hvad vi kan mht barn syg

Anmeld

10. oktober 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Blev ansat lige efter barsel var slut, bebs var lige startet i dp/vs og derfor var der meget sygdom og det er der stadig.

Jeg er ked af jeg er blevet sagt op, det var ikke noget jeg havde forventet, blev bare sagt op pr telefon med den begrundelse at jeg var ustabil og havde for meget sygefravær, statistikken siger 1-2 sygedage om måneden.

Er det os der har gjort det forkert? når den lille er syg er der jo én af os der må blive hjemme og det har best kunne lade sig gøre at det var mig der tog den. Vi har ikke bedsteforældre som går hjemme og som kan tage sig af den lille og vi kan jo ikke bare sende den lille afsted ved sygdom (møb, influenza, hoste og andre sjove ting)

Jeg tænker lidt der jo høre sådanne sygedage til, når man har en bebs, som har sit første år i instution....?

ehm de må ikke opsige dig pga sygdom, medmindre du har mere end 170 sygedage inden for det seneste år (365 dage)
Barsel tæller dog ikke med i det år

Så hvis du er i fagforening, så gå til dem, og hvis du får papir på at du er opsagt, så tag det med..
Det kan komme til at koste din arbejdsgiver uhyre mange penge nemlig at fyre uberrettiget

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

men det andre regler når man er vikar ansat?

Anmeld

10. oktober 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

og det er anden gang jeg er blevet sagt op inden for den sidste måned, det er desværre prisen for at være vikaransat.....

Jeg bare ked af de ringer til mig og siger jeg er ustabil, når jeg føler jeg passer mit job efter bedste evne og at vi gør hvad vi kan mht barn syg

Det her havde jeg ikke lige fået med da jeg var igang med at skrive..

da du er vikar ansat, må de fyre dig uden nogen årsag desværre..

men ja det er surt. men de kan jo ikke bruge en vikar som ikke kommer..

men håber da du kan komme ovenpå igen med den lille

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Det skulle have været med at jeg var vikar, men kan ikke rette teksten nu.

Jeg ved bare ikke hvad man forventer af en der kommer fra barsel, at den lille har en god instutitions start uden sygdom eller at man har nogen til at se efter den lille ved sygdom?

Anmeld

10. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

kani evt ikk dele lidt om fraværet ? ..
nu når i begge gerne sku beholde jeres job ..

-herfra - som har en forstående chef ang sygdom ved småbørn..

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

manden min har taget en god del af sygefraværet, men vi har prøvet at dele det lidt, da min mand er under uddannelse og derfor også skal passe skole og praktik for at kunne gennemføre uddannelsen

Anmeld

10. oktober 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Det skulle have været med at jeg var vikar, men kan ikke rette teksten nu.

Jeg ved bare ikke hvad man forventer af en der kommer fra barsel, at den lille har en god instutitions start uden sygdom eller at man har nogen til at se efter den lille ved sygdom?

en arbejdsgiver forventer 0 sygdom.
det gør alle..

Du kan prøve og sætte dig i din arbejdsgivers sted..
vil du have en som er der 99 ud af 100 dage, eller en som er der 90 ud af 100 dage??

bare for at skitsere det lidt groft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.