så træt.. forstår det ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Sujan

Min datter er 6 mdr. Og siden hun blev født har jeg haft okay overskud til at få ordnet alle de daglige ting, hygge og lege med hende. Gå ture, lave mad og alt det der. Men de sidste 14 dage er jeg bare blevet mere og mere træt.. har helt svært ved at hænge sammen..
Min datter sover igennem og jeg får også fin nattesøvn. Spiser som nan skal o.s.v.
Jeg ammer stadig.

Er der nogle andre der oplever denne træthed? Er det vejret evt. ??
Er i hvert fald hårdt og når ikke så meget i løbet af dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Gardenia

Sujan skriver:

Min datter er 6 mdr. Og siden hun blev født har jeg haft okay overskud til at få ordnet alle de daglige ting, hygge og lege med hende. Gå ture, lave mad og alt det der. Men de sidste 14 dage er jeg bare blevet mere og mere træt.. har helt svært ved at hænge sammen..
Min datter sover igennem og jeg får også fin nattesøvn. Spiser som nan skal o.s.v.
Jeg ammer stadig.

Jeg bliver også mere træt når vi skifter fra sommer til efterår, tror det er meget naturligt nu hvor lyset forsvinder og dagene bliver kortere.
Men har du været ved læge? Det kan også være noget vitamin-mangel, jeg havde et seriøst underskud af D-vitamin fandt min læge ud af og det hjalp faktisk at få taget noget tilskud.

Anmeld

10. oktober 2012

Sujan

Gardenia skriver:

Jeg bliver også mere træt når vi skifter fra sommer til efterår, tror det er meget naturligt nu hvor lyset forsvinder og dagene bliver kortere.
Men har du været ved læge? Det kan også være noget vitamin-mangel, jeg havde et seriøst underskud af D-vitamin fandt min læge ud af og det hjalp faktisk at få taget noget tilskud.

Ja kan godt være jeg skal snakke med lægen.. tager alm vitamin pille dagligt.

Er da bare møg irriterende at være så træt.

Anmeld

10. oktober 2012

Gardenia

Sujan skriver:

Ja kan godt være jeg skal snakke med lægen.. tager alm vitamin pille dagligt.

Er da bare møg irriterende at være så træt.

Puhaja. Jeg gik hele sidste efterår og forstod slet ingenting, fik ikke rigtigt lavet noget og gik i min seng kl 20

Det var ved et rent tilfælde at min læge selv foreslog en blodprøve for at spore vitaminer i min krop, var deroppe for noget helt andet og vi kom bare til at snakke om, at jeg ikke forstod jeg ikke havde mere energi - så gammel er jeg heldigvis heller ikke endnu. Efter 3 ugers tid med ekstra D-vitamin kom energien, humøret og lysten til at deltage igen... Skynd dig afsted

Anmeld

10. oktober 2012

Skouboe

For lavt D-vitamin kan gøre dig rigtigt træt. Nogle mennesker har tendens til lavt D-vitamin. Jeg spiser fx 110 mikrogram D-vitamin dagligt hele vinteren, ellers bliver mit ALT for lavt (en normal vitaminpille indeholder mellem 5 og 10)

Der kan også være andre årsager og hvis det bliver ved, synes jeg at du skal tale med din læge. Hvis du begynder at spise mere D-vitamin, så husk at du også skal have kalk nok, ellers optager kroppen ikke d-vitaminet og vær opmærksom på at der går 4-6 uger før man mærker nogen effekt.

Anmeld

10. oktober 2012

babymus77

Tænker man i forvejen skal have vitaminer her i vinteren, især D... Når du nu stadig ammer husker du så lidt ekstra vitamin?? 

Anmeld

10. oktober 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Kender det godt!

jeg tager en masse kost tilskud, som jeg synes har hjulpet ekstremt meget!

Her er hvad jeg tager:

multivitamin
omega 3
D3 vitamin
Zink
D vitamin
6 spsk hørfrøolie med natskygge plante

og siden jeg begyndte på det har jeg ingen problemer haft med at føle mig så træt, før kunne jeg snildt hoppe i seng sammen med sønnikke kl 19 og sove til kl 7 dagen efter og stadig ikke føle mig oplagt.

Så mit råd til dig er at undersøge om du måske mangler nogen vitaminer, da du jo stadig ammer og det altså tager godt på dig.

Anmeld

10. oktober 2012

Sujan

Fru Skovrup skriver:

Kender det godt!

jeg tager en masse kost tilskud, som jeg synes har hjulpet ekstremt meget!

Her er hvad jeg tager:

multivitamin
omega 3
D3 vitamin
Zink
D vitamin
6 spsk hørfrøolie med natskygge plante

og siden jeg begyndte på det har jeg ingen problemer haft med at føle mig så træt, før kunne jeg snildt hoppe i seng sammen med sønnikke kl 19 og sove til kl 7 dagen efter og stadig ikke føle mig oplagt.

Så mit råd til dig er at undersøge om du måske mangler nogen vitaminer, da du jo stadig ammer og det altså tager godt på dig.

Ja tænker godt det kan være amningen..

Kan godt være jeg skal prøve med flere vitaminer..
Og man må godt tage alt det når man ammer?

Anmeld

10. oktober 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Sujan skriver:

Ja tænker godt det kan være amningen..

Kan godt være jeg skal prøve med flere vitaminer..
Og man må godt tage alt det når man ammer?

Hvis du ikke føler dig tryg ved at tage de vitaminer mens du ammer, synes jeg du skal tage en snak med din læge, han kan fortælle dig det hvis det ikke er godt.

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Sujan skriver:

Jeg ammer stadig.

jeg vil skyde på 2 ting.
Enten har du jernmangel eller også B12 mangel.
Så gå lige til lægen og få et tjek.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.