Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

M (:

Hvad er O-løb?

Et orienterings-løb, hvor man (som regel) skal ud og løbe efter kort (og sommetider kompas). På løbet skal man finde og løse nogle forskellige poster.. 

Hvis man skal tilbage til start-basen, hver gang man har løst en post for at få af vide hvor næste post er, er det et stjerneløb (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

M&N

Laulund87 skriver:

Hvad er O-løb?

Anmeld

9. oktober 2012

Laulund87

M (: skriver:

Et orienterings-løb, hvor man (som regel) skal ud og løbe efter kort (og sommetider kompas). På løbet skal man finde og løse nogle forskellige poster.. 

Hvis man skal tilbage til start-basen, hver gang man har løst en post for at få afvide hvor næste post er, er det et stjerneløb (:

Kender det godt, kunne åbenbart bare ikke sige mig selv at det blev forkortet på den måde

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Laulund87 skriver:

Kender det godt, kunne åbenbart bare ikke sige mig selv at det blev forkortet på den måde

Haha helt i orden..

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

i de danske hjem. Eller nogle gør. Det må jeg konstatere efter jeg idag prøvede at gennemføre et O-løb for en blanding børn fra 0-3 kl.

Ud af 22 børn var der 10 (!) der efter kort stykke tid meldte ud, at det der gad de i hvert fald ikke og at deres forældre havde sagt at det var okay at sige fra overfor lærerene.

Jeg har siddet og brugt ufatteligt lang tid på, at lave det her dumme O-løb for at der skulle blive tilgodeset alle klasser og derfor mange niveauer. Men hold da op hvor er det bare frustrerende at sidde og høre på og kæmpe for, at de her børn skal gøre hvad der bliver sagt.

At nogle gange skal man gøre det man ikke rigtig gider for det får man af vide.

Hvordan ser I det? Jeg synes det er en skræmmende tendens som rigtig kommer til udtryk sådan en dag hvor der ikke er sådan fag-faglig undervisning med røv til sæde undervisning.

En af børnene fortalte mig desuden også at jeg var en lorte-lærer og en anden at hendes mor havde sagt at vi var syge i hovedet fordi vi forlangte at de skal være udenfor og lave disse aktiviteter når vi ikke deltog og løb rundt med dem.

Puuuh jeg begynder at bekymre mig for sønnikes skolegang. Jeg er opdraget ret striks og deler samme opfattelse om børn og disciplin som min mor havde.. Det kan jeg da hurtigt se bliver noget lort hvis det kun er min der gør hvad der bliver sagt?
Men sikke da en tålmodighed man skal have som lærer, må I ikke give forældrene en opsang? Noget i retning af at omtale andre med respekt så de giver den værdi videre til deres børn?

Anmeld

9. oktober 2012

cnmigo

Jeg tror lærerne står på posterne = de deltager skam! Men ikke i selve bevægelsen mellem posterne, hvilket jeg ikke ser noget som helst galt i!

Dengang jeg gik i skole (og jeg er altså kun fra '82!) havde vi også disse løb - vi syntes det var sjovt, afvekslende og spændende.

Lærerne stod på posterne og stillede spørgsmål/holdte øje med der ikke var snyd + rundt omkring på ruten og sørge for man ikke for vild.

Jeg kan virkelig ikke forstå nutidens forældre der ikke støtter op om sådan et projekt??

Det er jo AKTIV læring, jeg tør vædde på posterne indeholdt noget relevant læring og så er der motionen, fællesskabet, og den friske luft.

Sidstnævnte og motionen er nok fæle ord i nutiden - ungerne skal helst være så stille som muligt og forstyrre så lidt som muligt, så hvis de gider mure sig inde på værelset med pc, ipad osv. eller tv *ironi kan forekomme*

Jeg er SÅ glad for at have 2 skønne unger som sætter pris på udelivet uden at være fanatikere, som godt ved hvad pc og fjernsyn er, men som ser max 6timer heraf om ugen og som regel mindre.

UD med ungerne og LAV noget aktivt! så herfra er der kun 100% thumps up til trådstarter og andre lærere der prøver at få børnene igang! (y)

Anmeld

9. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
TeamRocket skriver:

Hvorfor skal eleverne fise rundt hvis i ikke selv gider, det har jeg aldrig forstået? Og jaja, jeg er en af de der irriterende forældre der stiller spørgsmålstegn ved de ting jeg ikke lige forstår- dog tar jeg den med læren og ikke mine børn- børnene har det med at misforstå eller overfortolke og jeg ser nødigt de mister respekten for en kompetent lære. Men altså, ja, hvorfor deltog i ikke selv? Børn gør som de voksne gør, ikke som de voksne siger, det er min erfaring.

Hvis pointen med løbet er, at børnene skal klare noget på egen hånd -  i sagens natur med voksne inden for rækkevidde - så skal lærerne da netop ikke løbe med. Det har intet med ugidelighed at gøre - på fredag skal jeg stå på post til skolernes motionsløb for at stemple elevernes kort, og jeg ville da ti gange hellere selv deltage i løbet. 

Jeg sætter mig heller ikke og skriver en opgave i dansk, når eleverne er til terminsprøver, selv om det kribler i mine fingre for at være med  - og jeg løser ikke de engelske grammatikopgaver, eleverne sidder med i timerne, men hjælper eleverne. Det er lærerens rolle. 

Bare det, at du bruger et udtryk som "gider", er et udtryk for en rigtig trist tendens til mistænkeliggørelse af lærerne - øv, hvor ville jeg blive ærgerlig, hvis jeg blev mødt med sådan en indstilling. 

Anmeld

9. oktober 2012

Mum33

Puha - lyder som en rigtig dårlig arbejdsdag, og nogle rigtigt forkælede børn  Hvis nogen havde kaldt mig en lorte-lærer mm, så havde jeg ringet direkte til forældrene og fulgt vedkommende på kontoret.

Men det nytter heller ikke hvis vi lærer "giver op". Der er bare ting her i livet man skal, og når man går i skolen, ja så gør man hvad læreren siger. Men synd for de børn, for de får det svært på lang sigt. Tænk hvad en videregående uddannelse eller arbejdsplads ville sige til en sådan indstilling?

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

cnmigo skriver:

Jeg tror lærerne står på posterne = de deltager skam! Men ikke i selve bevægelsen mellem posterne, hvilket jeg ikke ser noget som helst galt i!

Dengang jeg gik i skole (og jeg er altså kun fra '82!) havde vi også disse løb - vi syntes det var sjovt, afvekslende og spændende.

Lærerne stod på posterne og stillede spørgsmål/holdte øje med der ikke var snyd + rundt omkring på ruten og sørge for man ikke for vild.

Jeg kan virkelig ikke forstå nutidens forældre der ikke støtter op om sådan et projekt??

Det er jo AKTIV læring, jeg tør vædde på posterne indeholdt noget relevant læring og så er der motionen, fællesskabet, og den friske luft.

Sidstnævnte og motionen er nok fæle ord i nutiden - ungerne skal helst være så stille som muligt og forstyrre så lidt som muligt, så hvis de gider mure sig inde på værelset med pc, ipad osv. eller tv *ironi kan forekomme*

Jeg er SÅ glad for at have 2 skønne unger som sætter pris på udelivet uden at være fanatikere, som godt ved hvad pc og fjernsyn er, men som ser max 6timer heraf om ugen og som regel mindre.

UD med ungerne og LAV noget aktivt! så herfra er der kun 100% thumps up til trådstarter og andre lærere der prøver at få børnene igang! (y)

Kunne ikke være mere enig!

Venligst M (:, som er aktiv spejderleder og elsker at arrangere o-løb og lignende UDE-aktiviteter for andres unger!

Anmeld

9. oktober 2012

Miss Kat

cnmigo skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.