Sukker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Hvad er Jeres holdning til sukker i børnenes hverdagsmad

i dagplejen/vuggestuen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

SussieThyssen

Renia skriver:

i dagplejen/vuggestuen?

Det er da ikke noget de skal fyldes med via slik og søde sager, men lidt sukker i dagligdagen tager de ingen skade af, så som et drys på conflakes eller yugurt...eller fx his de får en muffin i DP/BH en kiks eller noget.

Så hysterisk skal man heller ikke være.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2012

modesty

I Københavns kommune får børnene ikke sukker i institutionerne (i hvert fald ikke i VS, ved ikke med BH), så det behøver vi ikke tage stilling til.

Anmeld

9. oktober 2012

Faith

Mine drenges dagplejemor spørger altid om det er ok de får et stykke kage hvis der fks. er fødselsdag.

Men generelt synes jeg ikke de skal have sukker i dagplejen. Det får de nok af i weekenderne når vi fks. er til fødselsdag eller andre fester. Kan godt lide at vi selv kan styre hvor meget usundt der kommer indenbords.

Anmeld

9. oktober 2012

SaNiNa

Nicklas er første lige begynd at kunne side silk de sidste 14 dag så her har det ikke været er problem, vi måtte dog lige lave nogle regler for der var nogen i familien som syntes han skulle bestikkes hvis han var sur. hun hedder det fredag til disney (en lille pose med bamser i)

Hvis han vil have havregryn eller grød så får han altså sukker på, men ellers så holder vi det med sukkersager til weekenden, fødselsdager alt med måde

Anmeld

9. oktober 2012

modesty

Hov, glemte at skrive at han heller ikke får sukker herhjemme (han er 1 år). Han får selvfølgelig frugt, som jo indeholder frugtsukker, men ellers ikke.

Anmeld

9. oktober 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Har i oplevet at f.eks. bedstemor respekterede ikke Jeres holdning til at småbørn skal ikke have sukker/kager/slik?

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle28

Synes det bør begrænses til et absolut minimum - ikke blot i DP/vuggestue.

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle28

Renia skriver:

Har i oplevet at f.eks. bedstemor respekterede ikke Jeres holdning til at småbørn skal ikke have sukker/kager/slik?

Ja det har min mor meget svært ved at respektere... Ved ikke hvad det er med hende. Hun forstår ikke at vores datter lige så gerne vil have rigtig mad eller frugt/grøntsager.

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

Renia skriver:

i dagplejen/vuggestuen?

Vores dreng er 2½ og går i dp. Vores holdning er egentligt at livet er andet end postevand og ris-kiks, så han får da sukker på sin havregryn om morgenen osv. Men vi lever meget varieret så det er ikke noget vi spekulerer så meget over..
Jeg har ikke spurgt ind til holdningen i dp, men jeg er sikker på at det er det samme. Der er ihvertfald ikke blevet spurgt ind til om det var med sukker når han har haft kage med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.