håber i har nogle super fif til os ang tandbørsten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

betina23

Pikku Myy skriver:

Jeg kan se at vi nok ikke har været helt så hårdt ramt som nogen af de andre der har svaret her i tråden, men det kan være vores løsning kan hjælpe dig alligevel:

Vi har simpelthen en tandbørste hver. Først får han selv lov til at børste sine tænder, og så kommer vi bagefter og "gør det færdigt". I starten sang vi også en bestemt sang, så han havde en fornemmelse af hvor længe han skulle holde det ud ...

Har prøvet med sang men måske en anden hjælper hva sang du for en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Pikku Myy

betina23 skriver:

Har prøvet med sang men måske en anden hjælper hva sang du for en?

Vi sang "Jeg er en papegøje fra Amerika" - udelukkende fordi det passer med at et vers er omkring 30 sek. Så børstede vi igennem første vers, han børstede i andet og så sluttede vi af i tredje.

Anmeld

9. oktober 2012

Dorthe1986

Da vi børstede tænder på puslebordet var det også en kamp, hver gang! Så flyttede jeg ham ud og stå på en taburet, foran spejlet på badeværelset, og nu hvor han kan følge med går det så godt! Til slut får han lov at børste selv og skylle tandbørsten

Anmeld

9. oktober 2012

Underskøn

betina23 skriver:

Lyder som en go ide hvor har du købt den ?

Den er fra Brugsen en Jordan.. Sådan en lille lilla tandbørste (ikk den bedste, men den behøver man jo heller ikk bruge, den er vidst oz først fra 3 år) med timeglas til..

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

betina23 skriver:

Ja som nævnt oven over
Håber jeg inderligt i har nogle fif til min datter på 14 md hun kan bare ik fordærve den tandbørste og hun hyler og skriger og slår ud og sparker føler virkelig man skal kæmpe alt for meget og har så ondt a hende for føler jeg er hård og en dårlig mor når jeg børster dem for det skal de jo.

Hva skal jeg gøre ??

Vi tog det meget stille og roligt og lavede en masse fis og ballade ud af det. Vi siger lyde når han skal åbne munden helt op, i starten havde han en tandbørste så han kunne børste tænder på mor eller far, han havde sin egen tandbørste inde på værelset som han kunne lege med, det var især bamsen der skulle børste tænder. De dage hvor han var fuldstændigt smadret og det endte ud i gråd, stoppede vi bare og prøvede igen morgenen efter.

Vi er så også så heldige at have en tandlæge der deler vores holdning til at det ikke skal ske under tvang, jeg kender til en del tandlæger der foreslår forældre at lave brydergreb og andet på børnene, det har vi så bare ikke lysten til herhjemme

Anmeld

9. oktober 2012

Studerendemor

Efter et fald i vuggestuen, hvor vi skulle have hende til tandlæge, for at tjekke at alt var ok, begyndte jeg (af en eller anden grund) at blabre løs om, hvor svært det var at få børstet hendes tænder ordenligt, når hun lå der og skreg og græd. Tandlægen gav os en lille tube tandpasta med, som man åbenbart gerne må give til mindre børn. Troede ellers man skulle vente med tandpastaen, men tandlægen sagde, at det er bedre at man bruger tandpasta end ikke at få dem børstet ordenligt. Og siden har der ikke været det mindste problem, tværtimod glæder hun sig til at få børstet tænder. Det kunne måske være en ide at prøve...

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle28

Her stod den på "benlås" indtil min datter var omkring 2 år+. forstået på den måde at hun lå mellem vores ben i sengen på ryggen og så børstede vi (og hun skreg som regel- men så var det nemmere at børste og dermed hurtigere overstået;-)) Alt andet pædagogisk var afprøvet uden held og børstes skulle de jo. Det var først da hun blev lidt over 2 år at hun begyndte at kunne forstå historien om Karius og Baktus og det virkede altså her. Nu åbner hun selv munden og fanger Kariusser:-)

Ikke så opmuntrende et indlæg, men husk, det er bedre du er "hård" med tandbørsten frem for at det er tandlægen der skal være det. Det sagde jeg til mig selv hver gang, for synes det var et mareridt hver dag
Edit: det hjalp lidt da vi købte en elektrisk tandbørste. Den er også mere effektiv på kortere tid:-)

Anmeld

9. oktober 2012

betina23

Dorthe1986 skriver:

Da vi børstede tænder på puslebordet var det også en kamp, hver gang! Så flyttede jeg ham ud og stå på en taburet, foran spejlet på badeværelset, og nu hvor han kan følge med går det så godt! Til slut får han lov at børste selv og skylle tandbørsten

oki det var os en go ide men min datter er for lille til a kunne se sig selv men tror det skal prøves lidt senere hen

Anmeld

9. oktober 2012

betina23

Tulle28 skriver:

Her stod den på "benlås" indtil min datter var omkring 2 år+. forstået på den måde at hun lå mellem vores ben i sengen på ryggen og så børstede vi (og hun skreg som regel- men så var det nemmere at børste og dermed hurtigere overstået;-)) Alt andet pædagogisk var afprøvet uden held og børstes skulle de jo. Det var først da hun blev lidt over 2 år at hun begyndte at kunne forstå historien om Karius og Baktus og det virkede altså her. Nu åbner hun selv munden og fanger Kariusser:-)

Ikke så opmuntrende et indlæg, men husk, det er bedre du er "hård" med tandbørsten frem for at det er tandlægen der skal være det. Det sagde jeg til mig selv hver gang, for synes det var et mareridt hver dag
Edit: det hjalp lidt da vi købte en elektrisk tandbørste. Den er også mere effektiv på kortere tid:-)

okey jeg håber sef ikke det vare så længe men ja du har rat børstes det skal de men håber snart hun er mere villig

Anmeld

9. oktober 2012

betina23

Gardenia skriver:

Vi tog det meget stille og roligt og lavede en masse fis og ballade ud af det. Vi siger lyde når han skal åbne munden helt op, i starten havde han en tandbørste så han kunne børste tænder på mor eller far, han havde sin egen tandbørste inde på værelset som han kunne lege med, det var især bamsen der skulle børste tænder. De dage hvor han var fuldstændigt smadret og det endte ud i gråd, stoppede vi bare og prøvede igen morgenen efter.

Vi er så også så heldige at have en tandlæge der deler vores holdning til at det ikke skal ske under tvang, jeg kender til en del tandlæger der foreslår forældre at lave brydergreb og andet på børnene, det har vi så bare ikke lysten til herhjemme

hey kan godt forstå i ikke vil det virker os så vildsomt man man må jo gøre det nu engang når det er for børstes det skal de jo sef skal det ikke være for hårdt men ja det sku svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.