håber i har nogle super fif til os ang tandbørsten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

betina23

Ja som nævnt oven over
Håber jeg inderligt i har nogle fif til min datter på 14 md hun kan bare ik fordærve den tandbørste og hun hyler og skriger og slår ud og sparker føler virkelig man skal kæmpe alt for meget og har så ondt a hende for føler jeg er hård og en dårlig mor når jeg børster dem for det skal de jo.

Hva skal jeg gøre ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Underskøn

Vi har her købt en tandbørste som der var sådan et lille 'æggeur' med til.. Her hjalp det enormt at hun ku kigge på uret og vidste at når sandet var løbet igennem var hun fri til at slippe for mere børsten..
Ellers, syng dn sang, fortæl en historie.. Her finder jeg på en historie selv hver aften, selvf altid med min datter som hovedperson, det syns hun er vældig hyggeligt, og det distrahere hende de par minutter det tager..
Hvis intet virker, ja så der ikk andet for at være hård.. Læg hende mellem dine lår med hendes arme under dine ben, og hovedet ved dit skød, og børst.. Det pisse ubehageligt, har desværre været nødvendigt en gang eller to her, men børstes skal de altså.. Hellere at jeg, som hun er tryk ved, skal være dum i x antal minutter, end at tandlægen skal til at være det i måske en halv time, hvor det faktisk gør ondt

Anmeld

8. oktober 2012

Nea85

Her er det også lidt af en kamp, men det er vigtigt at holde ved og ikke give op, for ja, de skal jo børstes ordentligt!

Vi lægger hende omvendt på sengen eller puslebordet, og så holder vi fat om hovedet. Det kan ikke undgås at det lyder lidt voldsomt, men det er det altså ikke
Det, jeg synes er svært, er, at hun bliver ved med at skubbe tandbørsten væk med tungen og lukke læberne hårdt sammen, så man ikke kan komme til, og der mangler jeg også lidt råd..

Anmeld

8. oktober 2012

Ciss

Med mine har jeg leget en del.

Vi har sunget en sang - den samme sang hver gang - hvor jeg har lagt nogen bevægelser og diverse ind. På et sted i sangen, trykker jeg ham på næsen, på et andet kilder jeg ham under hagen osv osv.

De første par gange hjalp det ikke, men så begyndte han at genkende, hvad jeg gjorde, og så begyndte han at grine på forhånd osv. Enkelte dage kan endnu være vanskelige nogen gange, men de aller fleste går meget bedre.

Måske kan det også hjælpe jer?

Anmeld

8. oktober 2012

Monski

Her har det ikke været et problem.
Anthon har haft en tandbørste selv til at "lege" med, det tror jeg hjælper rigtig meget. Han får også lov il selv at børste sine tænder først, og så gør jeg det bagefter

Anmeld

8. oktober 2012

betina23

Ciss skriver:

Med mine har jeg leget en del.

Vi har sunget en sang - den samme sang hver gang - hvor jeg har lagt nogen bevægelser og diverse ind. På et sted i sangen, trykker jeg ham på næsen, på et andet kilder jeg ham under hagen osv osv.

De første par gange hjalp det ikke, men så begyndte han at genkende, hvad jeg gjorde, og så begyndte han at grine på forhånd osv. Enkelte dage kan endnu være vanskelige nogen gange, men de aller fleste går meget bedre.

Måske kan det også hjælpe jer?

Jeg har prøvet a synge osv og os a hun kan dyppe tandbørsten i vandglas men intet hjælper hun vil kun selv sutte på tandbørsten hvis der er vandglas og så kan det jo være lige meget og så bliver hun sur for de skal børstes så vand er vi stoppet med.

Anmeld

8. oktober 2012

betina23

Monski skriver:

Her har det ikke været et problem.
Anthon har haft en tandbørste selv til at "lege" med, det tror jeg hjælper rigtig meget. Han får også lov il selv at børste sine tænder først, og så gør jeg det bagefter

Min datter har også altid haft en hun kunne kage med og lære a kende og det hjælper heller ikke

Anmeld

8. oktober 2012

betina23

Nea85 skriver:

Her er det også lidt af en kamp, men det er vigtigt at holde ved og ikke give op, for ja, de skal jo børstes ordentligt!

Vi lægger hende omvendt på sengen eller puslebordet, og så holder vi fat om hovedet. Det kan ikke undgås at det lyder lidt voldsomt, men det er det altså ikke
Det, jeg synes er svært, er, at hun bliver ved med at skubbe tandbørsten væk med tungen og lukke læberne hårdt sammen, så man ikke kan komme til, og der mangler jeg også lidt råd..

Ja det lyder håre ind det er min pi ligger på rykken og lægger og holder arme på hende så hun ik får skuppet sig væk

Anmeld

8. oktober 2012

betina23

Underskøn skriver:

Vi har her købt en tandbørste som der var sådan et lille 'æggeur' med til.. Her hjalp det enormt at hun ku kigge på uret og vidste at når sandet var løbet igennem var hun fri til at slippe for mere børsten..
Ellers, syng dn sang, fortæl en historie.. Her finder jeg på en historie selv hver aften, selvf altid med min datter som hovedperson, det syns hun er vældig hyggeligt, og det distrahere hende de par minutter det tager..
Hvis intet virker, ja så der ikk andet for at være hård.. Læg hende mellem dine lår med hendes arme under dine ben, og hovedet ved dit skød, og børst.. Det pisse ubehageligt, har desværre været nødvendigt en gang eller to her, men børstes skal de altså.. Hellere at jeg, som hun er tryk ved, skal være dum i x antal minutter, end at tandlægen skal til at være det i måske en halv time, hvor det faktisk gør ondt

Lyder som en go ide hvor har du købt den ?

Anmeld

8. oktober 2012

Pikku Myy

Jeg kan se at vi nok ikke har været helt så hårdt ramt som nogen af de andre der har svaret her i tråden, men det kan være vores løsning kan hjælpe dig alligevel:

Vi har simpelthen en tandbørste hver. Først får han selv lov til at børste sine tænder, og så kommer vi bagefter og "gør det færdigt". I starten sang vi også en bestemt sang, så han havde en fornemmelse af hvor længe han skulle holde det ud ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.