vedvarende positiv ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

henh01

Lotus86 skriver:

Måske hun kan være bleve gravid på et tidligere tidspunkt?

det tror hun ikke. Hun testede negativt og fik sin mens og har efterfølgende ligeså testet negativt ved ægløsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Lotus86

Hmm, men så er det vel bare hendes ægløsning der er ved at være der, du skriver at teststregen ikke er helt lige så kraftig som kontrolstregen, og de skal jo være lige kraftige for at testen er positiv, så den er nok lige ved at være det.

Anmeld

8. oktober 2012

henh01

Lotus86 skriver:

Hmm, men så er det vel bare hendes ægløsning der er ved at være der, du skriver at teststregen ikke er helt lige så kraftig som kontrolstregen, og de skal jo være lige kraftige for at testen er positiv, så den er nok lige ved at være det.

nej jeg skriver at de er ligeså tydelige

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

henh01 skriver:

nej jeg skriver at de er ligeså tydelige

Når en æl-test kan vise (falsk) positiv ved graviditet er det ikke pga ægget. Det er slet ikke pga. LH.

Det er fordi en æl-test ikke er så avanceret, at den kan skelne hormoner, som ligner hinanden meget. Dette gør sig gældende for LH (det hormon, som man tester for i fbm. ægløsning) og HCG (det hormon, man tester for i fbm. graviditet).

Ægløsningsteste kan "tro", at HCG er LH og derfor kan de give udslag ved graviditet.

HCG og LH er kemisk næsten identiske. 

Bare lidt info..

Anmeld

8. oktober 2012

Lotus86

henh01 skriver:

Test stregen er stadig mere tydelig end kontrol stregen.

Her skriver du da, at teststregen er tydeligst?

Er det så den, og ikke kontrolstregen der skal være tydeligst, for at testen er positiv?

Anmeld

8. oktober 2012

M&N

Lotus86 skriver:

Har hun taget en graviditetstest? Jeg testede positiv på ægløsningsteste da jeg var gravid.

Ja det kunne være hun skulle prøve at tage en graviditetstest. Jeg testede selv positiv på en digital ægløsningstest og samme dag tog jeg en graviditetstest og jeg var gravid

Anmeld

8. oktober 2012

henh01

Lotus86 skriver:

Her skriver du da, at teststregen er tydeligst?

Er det så den, og ikke kontrolstregen der skal være tydeligst, for at testen er positiv?

det ved jeg ikke.. Men det er i hvert fald den streg der skal være tydeligst ved ægløsning der er det.
Gik ud fra det hedder teststreg og at kontrolstregen er en slags kontrol af at testen virker og altid kommer - også på g test?

Anmeld

8. oktober 2012

henh01

BabyWish2012 <3 skriver:

Ja det kunne være hun skulle prøve at tage en graviditetstest. Jeg testede selv positiv på en digital ægløsningstest og samme dag tog jeg en graviditetstest og jeg var gravid

men det er vel for tidligt? Hun ville jo kun være 2+ noget hvis den er der?

Anmeld

8. oktober 2012

henh01

Frk. Himmelblå skriver:

Når en æl-test kan vise (falsk) positiv ved graviditet er det ikke pga ægget. Det er slet ikke pga. LH.

Det er fordi en æl-test ikke er så avanceret, at den kan skelne hormoner, som ligner hinanden meget. Dette gør sig gældende for LH (det hormon, som man tester for i fbm. ægløsning) og HCG (det hormon, man tester for i fbm. graviditet).

Ægløsningsteste kan "tro", at HCG er LH og derfor kan de give udslag ved graviditet.

HCG og LH er kemisk næsten identiske. 

Bare lidt info..

tak for dit svar.. Hun føler også selv at den er her denne gnag, men hun tør jo ikke håbe for meget nu hun har prøvet længe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.