Revner bag øret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

L&V

Mussen2 skriver:

Den har jeg på lager. Så må prøve den tak

Så lidt.. Syntes den virker på alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Pige2009

Mussen2 skriver:

Det må prøves- har du prøvet at hun revner i numsen for oven ved revnen

Ja, men kun en enkelt gang og det er længe siden. Hun er generelt mest tør i huden bag ørerne og lige over numsen, samt på siden af lårene

Anmeld

8. oktober 2012

SussieThyssen

Mussen2 skriver:

Begge mine børn døjer med revner bag øret, jeg smører godt, men kan ikke komme det til livs. Nogen af jer der har gode råd?

Hvis børn revner bag ørerne skyldes det oftest svamp.

Det opstår fordi de ikke bliver tørret ordentligt efter bad og vask, samt hvis de savler eller gylper når de ligger ned, eller sveder, og det så ikke bliver vasket og tørret ordentligt.

det du kan gøre er, at købe noget helt almindeligt pudder og så ellers pudre dem grundigt bag ørerne et par gange om dagen, sådan at området tørrer grundigt ud.
Og du må ikke smøre med cremer. Det holder på fugten, så svampene stortrives.
Den form for svamp HADER tørhed.

Du kan også evt. drysse med lidt Canesten svampepudder, som du køber i håndkøb, men prøv først med almindeligt pudder, hvis det så ikke vil tørre ud på det og hele op, så prøv canestenen.
Og ellers må du lige få en snak med lægen.

Canestenpudderet er også godt til navler, der kan blive røde og snaskede, hvis de ikke bliver tørret ordenligt, og det gælder både hos børn og voksne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. oktober 2012

mariamiss6

Mussen2 skriver:

Begge mine børn døjer med revner bag øret, jeg smører godt, men kan ikke komme det til livs. Nogen af jer der har gode råd?

det skyldes fugt. 

Det kan være sæberester, sved, gylp, ja, whatever. 

Det er meget vigtigt at du holder det rent og TØRT. 

Jeg led voldsomt af det som barn, og teenager. Og nu er det ikke for at male fanden på væggen, men du skal virkelig være over det især med den store som selv kan klø sig. Der går ret nemt staffilykokker i det, og så har du pludselig en "hudædende" bakterie i stedet for. 

Altså, kort sagt - vask RENT, tør RENT, smør TYNDT med noget der er helende....

Hvis der kommer den mindste smule sår og eller væske ved det, så smut straks til lægen og få evt. noget fucidin salve (recept), det e rmod betændelse på huden, og tager så godt som alle sår-arter. Og klorhexidin creme, men det svider i åbne sår - det er til desinfektion.

Anmeld

8. oktober 2012

Mussen2

Tak for alle jeres svar. Jeg har skrevet til lægen og hun forslår hydrokortison creme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.