Hvilken cykel har I selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.349 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Amagerpigen82

Hej tøser

Jeg cykler rigtig meget og vil naturligvis også gøre det når baby kommer. Jeg ville i går købe mig en ny hverdagscykel - dvs primært til kortere ture med eller uden baby i barnesæder eller anhænger inde i byen over brosten etc. Men den skal også kunne komme ind i tog og evt bæres op og ned af trapper ligesom jeg gerne vil kunne tage den på arb i stedet for min anden cykel når jeg skal hente el aflevere ( dvs 15 -20 km hver vej) .

Cykelhandleren vil sælge mig en meeeeget tung robust bedstemorcykel. Den er i god kvalitet og behagelig - men aaaalt for langsom og for bøvlet at skulle bære op af trin/ ind i tog etc til min smag. Da jeg anfører dette insisterer han på det er det eneste rigtige hvis man skal have baby med i stol eller anhænger da almindelige bycykler mister for meget balance.

Hvad siger I? Har han virkelig ret? Hvad cykler I på med baby og er I glade for det? Prisen er mindre vigtig. Vi har ikke bil og jeg prioriterer derfor mit cykeludstyr højt

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

FrkZier

Amagerpigen82 skriver:

Hej tøser

Jeg cykler rigtig meget og vil naturligvis også gøre det når baby kommer. Jeg ville i går købe mig en ny hverdagscykel - dvs primært til kortere ture med eller uden baby i barnesæder eller anhænger inde i byen over brosten etc. Men den skal også kunne komme ind i tog og evt bæres op og ned af trapper ligesom jeg gerne vil kunne tage den på arb i stedet for min anden cykel når jeg skal hente el aflevere ( dvs 15 -20 km hver vej) .

Cykelhandleren vil sælge mig en meeeeget tung robust bedstemorcykel. Den er i god kvalitet og behagelig - men aaaalt for langsom og for bøvlet at skulle bære op af trin/ ind i tog etc til min smag. Da jeg anfører dette insisterer han på det er det eneste rigtige hvis man skal have baby med i stol eller anhænger da almindelige bycykler mister for meget balance.

Hvad siger I? Har han virkelig ret? Hvad cykler I på med baby og er I glade for det? Prisen er mindre vigtig. Vi har ikke bil og jeg prioriterer derfor mit cykeludstyr højt

På forhånd tak

jeg har den her smukke fantastiske cykel
- jeg cykler ca 120 km om ugen på den og har monteret en hvid cykelkurv
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. oktober 2012

L&V

Amagerpigen82 skriver:

Hej tøser

På forhånd tak

Jeg har to en citybike fra centurion og en retro biker fra kildemose. Hvis Laura er med er det på citybikeen da den er lettest. De koster begge omkring 7000kr

Anmeld

7. oktober 2012

Amagerpigen82

Månsson skriver:

Jeg har to en citybike fra centurion og en retro biker fra kildemose. Hvis Laura er med er det på citybikeen da den er lettest. De koster begge omkring 7000kr

Ok. Tak. Og du har ikke problemer med balance og bremseevne på citybiken? ( det ville jeg ikke antage men cykelmanden var meget insisterede om at det vil være et problem)

Anmeld

7. oktober 2012

Amagerpigen82

FrkZier skriver:

jeg har den her smukke fantastiske cykel
- jeg cykler ca 120 km om ugen på den og har monteret en hvid cykelkurv

Den ser smuk men også lidt tung ud... Har du barn med på dn og i givet fald hvordan?

Anmeld

7. oktober 2012

L&V

Amagerpigen82 skriver:

Ok. Tak. Og du har ikke problemer med balance og bremseevne på citybiken? ( det ville jeg ikke antage men cykelmanden var meget insisterede om at det vil være et problem)

Nej overhovedet ikke.. Det er en super cykel..

Anmeld

7. oktober 2012

Amagerpigen82

Månsson skriver:

Nej overhovedet ikke.. Det er en super cykel..

Super. Tak. Det tager jeg med i overvejelserne.

Hører også gerne om andre erfaringer

Anmeld

7. oktober 2012

Nea85

Jeg har en Von Backhaus 2034, og jeg ELSKER den!
Det er intet problem for mig med balancen med hverken barnesæde eller trailer bag på.. Synes det er en lidt spøjs kommentar, din cykelhandler er kommet med :/

Anmeld

7. oktober 2012

MorDk

Jeg har en CityBike... fra Kildemoes... den er SUPER!

Min cykelmand (Jupiter cykler) han ville ikke anbefale en Bedstemor cykel da de er MEGET tunge og langsomme + at balancepunktet bagpå når der kommer babysæde er ret usikkert!

Jeg har aldrig haft problemer med min cykel og er SÅ glad for den og har kørt sikkert med min søn bagpå!

Anmeld

7. oktober 2012

Maja_4000

Sådan en har jeg Og jeg er suuuper glad for den !

MEN , hvis jeg havde samme behov som dig , ville jeg vælge en anden model som ikke er så tung .. Jeg cykler max 7 km af gangen og engang imellem er det sgu irriterende at den er så tung .. Især med 12 kg barn + tung cykelstol bagpå  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.