Anonym skriver:
Nej jeg har ikke givet udtryk for hvor meget det betyder for mig. Når vi har snakket sammen har vi snakket om hvordan han har det osv. Han har selv sagt, at jeg ville høre når han viste mere med behandling osv.
Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg er ligeglad ( ved ikke hvor du læser dette ) Jeg spørg ofte ind til hvordan det går. Og prøver at følge med i det . Men jo svært når jeg ikke bliver indformeret.
Og nej kan ikke helt følge dig
Hvis der har været mange bitre ord i fortiden, som man ikke har fået rede på, jamen så kan man heller ikke forvente at bolden kastes tilbage til en bare fordi man kaster den...kan du følge mig ?
Men hvad skal jeg så forvente, at jeg ikke skal indformeres ? Selv om jeg viser interesse i hvordan han har det og hvad der skal ske ?
Jeg har ingen bitre ord men min far haft de sidste 10 år. Vi ses bare ikke særlig tit, da han ikke har den store interesse. Og aldrig har behandlet mig særlig godt.
Jeg bliver ikke priotere på samme måde som mine søskende, så egenlig kommer dette ikke bagpå mig. Men det ændre ikke at det gør ondt.
Hmm..læste nok bare mellem linjerne..og jeg kender jo ikke til jeres forhold som sådan...jeg kan kun gisne ud fra det du fortæller, og komme med nogle skud i blinde...håber, det er ok.
Tag det du kan bruge og smid resten væk 
Anyway
Selvfølgelig gør det ondt...det kan jeg så inderligt godt forstå.
Men hvis ikke han kan få lukket op for posen, så tag selv de første skridt.
Der kan ikke ske andet end at du bliver afvist, men det er du jo vant til. Ikke for at være hård, men hvis man ikke somme tider selv lægger kortene på bordet, så sker der ingen ting og situationen ændrer sig ikke.
Nu er din far syg af kræft, og for langt de fleste kræftpatienter ændrer hele verden sig drastisk. Pludseligt får alt, der før kun havde ringe betydning en kæmpe betydning, og her hører forholdet til ens børn som regel blandt de største. Men for mange mennesker, er det uendeligt svært at få talt om det der ligger bagude.
Så derfor ville jeg nok spørge om jeg ikke må besøge ham.
Og du så sætter dig stille og roligt ned ved ham og får sagt, at det påvirker dig helt utroligt at han er syg. At du savner din far og føler, at han måske ikke er klar over hvor meget det betyder for dig, at han er der. Du kan sige, at du så gerne vil have at han taler med dig, ringer til dig, fortæller dig om ting. At du får at vide hvordan det går. Ikke kun gennem dine søskende, men direkte...til dig.
At det godt kan være I ikke har haft meget sammen før, men at han skal vide at NU er du der, og han skal ikke være alene.
Formuler, hvad der er bedst for dig at sige.