hvornår må piger ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.730 visninger
18 svar
2 synes godt om
7. oktober 2012

Mum33

I forlængelse af en samtale jeg havde med et par veninder i går aftes. Hvornår må jeres små piger så få "top" på i stedet for undertrøje? Altså BH lign hvor man kan se maven?

Havde en veninde hvis pige lige var begyndt i 1.kl. og hun vill så gerne, idet mange af de andre piger havde det.

Hvornår er det ok, og hvad er Jeres holdning til dette?

God søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

FrkZier

E. B. skriver:

I forlængelse af en samtale jeg havde med et par veninder i går aftes. Hvornår må jeres små piger så få "top" på i stedet for undertrøje? Altså BH lign hvor man kan se maven?

Havde en veninde hvis pige lige var begyndt i 1.kl. og hun vill så gerne, idet mange af de andre piger havde det.

God søndag

når der er behov for det..
jeg fik selv bryster meget tidligt, og gik med bh fra ca 3klasse - og der var behov for det der, selvom det lyder af tidligt

Anmeld

7. oktober 2012

Laulund87

Da jeg arbejdede i en børnehave var der en pige der havde top på, hun var 5 år. Alt for tidligt!

Jeg vil nok sige ved 10-11 års alderen

Anmeld

7. oktober 2012

Muffinmus

Tror jeg selv var 11-12 år da jeg fik mine første toppe/bh.

Men ja, det har sikkert rykket sig lidt siden. Ved sørme ikke hvornår det bliver, men da helst +10 år...

Anmeld

7. oktober 2012

Valle81

Ahh, min datter er 8,5 og har i 3. Klasse og dette har også været oppe at vende her, da et par stykker fra hendes tidligere klasse havde det.

Tror det må må have været omkring 1. Klasse også. Jeg var sku målløs og beskeden til min egen datter blev, at det di hun først, når brysterne begynder at melde hendes ankomst. BUM, og gud hvor synes hun jeg var uretfærdig. Men jeg holder stærkt på sådanne ting, da jeg i forvejen synes at de små sigerbliver bl alt alt for hurtige i voksne i forvejen.

Anmeld

7. oktober 2012

Fines mor

Min datter fik en top i 1.kl. bare sådan en lille en i bomuld. Sådan en lille en i bomuld syntes jeg er ok, så længe vi ikke taler om en "rigtig" bh.

Anmeld

7. oktober 2012

Mother-love

som en anden skriver når der er behov for det. jeg var også ude tidligt med at få bryster nemlig i 2.klasse. men igen hvis pigen gerne vil have en top på selvom der ikke er noget endnu kan jeg ikke rigtig se noget problem der. ved ikke om det bare er mig der ikke ser noget "frækt" i det eller lign. selvom en pige har top på render hun jo ikke rundt og viser det?

Anmeld

7. oktober 2012

Maja88

når det bliver en nødvendighed

Anmeld

7. oktober 2012

Frk. Himmelblå

E. B. skriver:

God søndag

Jeg tænker, - den varmer jo ikke??

Men om sommeren - ude i haven - er det vel ok i nærmest hvilken som helst alder...

Men som undertrøje duer det bare ikke...

Anmeld

7. oktober 2012

Mum33

michelledam skriver:

som en anden skriver når der er behov for det. jeg var også ude tidligt med at få bryster nemlig i 2.klasse. men igen hvis pigen gerne vil have en top på selvom der ikke er noget endnu kan jeg ikke rigtig se noget problem der. ved ikke om det bare er mig der ikke ser noget "frækt" i det eller lign. selvom en pige har top på render hun jo ikke rundt og viser det?

Men når den ingen formål har, er den eneste grund vel, at de ligner det de voksne har på, og tænker bare at det er lidt tidligt at "efterligne" mor?

Kan godt se, at nogle har fysisk brug for det, fordi de får tidligt bryster. Men ellers ser jeg ingen god grund til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.